Suzhou No.2 Libary
Suzhou No.2 Libary

کتابخانه شماره 2 سوژو(Suzhou No.2 Libary)

Suzhou No.2 Libary
Suzhou No.2 Libary
Suzhou No.2 Libary
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

کتابخانه شماره 2 سوژو(Suzhou No.2 Libary)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

کتابخانه شماره 2 سوژو

کتابخانه

سوژو، چین

معماران: gmp

مساحت: ۴۵۳۰۰.۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۹

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. در پایان سال ۲۰۱۹ کتابخانه شماره ۲ سوژو در شمال مرکز شهر تاریخی سوژو بازگشایی خواهد شد پرونده این بدان معناست که این شهر فرهنگی سنتی چیزی بیشتر از تنها یک کتابخانه جدید خواهد داشت. ساختمان کتابخانه جدید که در دورنمای یک پارک جدید واقع شده است، با کتابخانه های تخصصی یکپارچه، مجموعه ها و سالن های نمایشگاهی خود وظیفه مرکز فرهنگی را انجام خواهد داد. مهمترین ویژگی کتابخانه سیستم ذخیره سازی هوشمند با ظرفیت ۷ میلیون کتاب است که اولین مورد در کشور به شمار می‌رود. معماران فون گرکان، مارگ و شرکا (gmp) در سال ۲۰۱۴ مسابقه را برنده شدند و این ماموریت را بر عهده گرفتند.

Suzhou No.2 Libary
Suzhou No.2 Libary

کتابخانه شماره ۲ سوژو در پایان سال ۲۰۱۹ افتتاح می شود. طراحی ساختمان کتابخانه جدید به وسیله gmp در همکاری با موسسه طراحی معماری دانشگاه شیانگ چنگ انجام شد پرونده این کتابخانه در منطقه سوژو در شمال مرکز شهر تاریخی سوژو واقع شده است.

با افتتاح کتابخانه شماره ۲ سوژو، اولین کتابخانه چینی در این شهر ساخته شده است که علاوه بر کارکرد های سنتی کتابخانه دارای یک سیستم ذخیره سازی هوشمند کاملا خودکار با ظرفیت بیش از ۷ میلیون کتاب است پرونده این کتابخانه که در دورنمای یک پارک جدیدا تاسیس واقع شده است، ساختمانی با ارتفاع ۳۶.۸ متر است و با اتاق های سمینار و نمایشگاه و همچنین کتابخانه های تخصصی یکپارچه با موضوعات تخصصی گلچین شده مانند ادبیات سوژو، طراحی، علوم دیجیتال، موسیقی و ادبیات کودک را تحت پوشش قرار می دهد و همه کارکردهای یک مرکز فرهنگی را انجام می دهد.

Suzhou No.2 Libary
Suzhou No.2 Libary

ظاهر منحصر به فرد این کتابخانه به دلیل شکل غیر معمول ساختمان و نمای بادگیرهای آلومینیومی زیبا است. در حالیکه محوطه همکف در سطح زمین دارای اندازه حداقلی و به موازات خیابان است، طبقه بالایی با یک چرخش خفیف به سمت بیرون متمایل شده است و از این رو فضای مطالعه بیشتر با چشم انداز مناسب به مناظر پیرامون فراهم می‌سازد. این طرح یک شکل بیرونی ایجاد کرده است که به وضوح یادآور تل نسبتا متعادل کتاب‌ها یا ورقه های کاغذ است. برای نشان دادن الزامات کارکردی مختلف محوطه دسترسی عمومی و مخزن کتاب، ساختمان کتابخانه جدید شامل دو بخش متصل یعنی طبقات فوقانی و پایه کرسی است. نمای بسته مخزن کتاب از بتن مورد استفاده در نما ساخته شده است که سطح آن الگوی افقی اجزای قالب بندی چوبی را نشان می دهد و بالای آن بخشی از ساختمان است که بانمای شیشه های نیمه شفاف در معرض دید عموم قرار دارد. تاسیسات ذخیره سازی پیشرفته هوشمند با نمای بسته در بخش شمالی سایت واقع شده است که در حالی که سالن مطالعه با نمای شفاف آن در قسمت جنوب قرار دارد و به سمت شهر باز می شود پرونده این کتابخانه دارای ۶ سطح اصلی بالاتر از سطح زمین و هر طبقه با ارتفاع ۵.۷ متر است.

دو بخش از این ساختمان به وسیله محور مرکزی کشیده شده از شرق به غرب جدا می گردد که یک میدان در دسترس عموم فراهم می‌سازد. ورودی های اصلی کتابخانه در هر دو طرف این میدان عمومی قرار دارند دارای پله هستند. بازدیدکنندگان می‌توانند از این جا وارد هر دو بخش کتابخانه در شمال و جنوب شوند علاوه بر این، این میدان عمومی موجب دسترسی به پارک می شود. با ارائه دسترسی عمومی به کل سایت و استفاده از ورودی های آزاد به دو هر بخش ساختمان، این میدان کارکردی شبیه به ایجاد پیوند بین فضای درونی و بیرونی ایفا می‌کند و کتابخانه را با کارکرد های فعال فرهنگی متنوع در بافت شهری یکپارچه می‌سازد.

Suzhou No.2 Libary
Suzhou No.2 Libary

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا