کتابخانه TIANJIN BINHAI
کتابخانه TIANJIN BINHAI
کتابخانه TIANJIN BINHAI
کتابخانه TIANJIN BINHAI
کتابخانه TIANJIN BINHAI
کتابخانه TIANJIN BINHAI
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

کتابخانه TIANJIN BINHAI

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

کتابخانه TIANJIN BINHAI

معمار: MVRDV

کشورچین، شهرتیانجین

سال2017

سطح33700 متر مربع

کاربری: آموزشی ، فرهنگی ، سالن اجتماعات

موضوع: معماری ، عمومی

و مؤسسه طراحی و طراحی شهری تیانجین (TUPDI) کتابخانه تیانجین بینه را به عنوان بخشی از یک طرح جامع بزرگ تکمیل کرده اند تا یک منطقه فرهنگی برای شهر فراهم کنند. این مرکز فرهنگی 33700 متر مربع با یک سالن درخشان کروی و کتابخانه های آبشار کف به سقف ، نه تنها به عنوان یک مرکز آموزش بلکه به عنوان یک فضای اجتماعی و اتصال دهنده از پارک به منطقه فرهنگی عمل می کند.

کتابخانه TIANJIN BINHAI
کتابخانه TIANJIN BINHAI

دهانه ای بیضی شکل که در داخل ساختمان سوراخ می شود توسط چشم باز می شود ، یک کره درخشان با یک سالن ، که مرحله اصلی درون دهلیز را طی می کند و درک فضای درون را بزرگ می کند. قفسه های کتاب جلدی که به شکل کره خاکی می کنند ، مناظر داخلی ، توپوگرافی را ایجاد می کنند که کانتینرها به آن رسیده و به اطراف آن می پیچند. به این ترتیب ، قفسه های پله پله داخل در قسمت بیرونی نمایش داده می شوند و هر سطح به عنوان یک لوور دو برابر می شود.كتابخانه آينده نگر در يك گالري پناهگاه قرار دارد كه در بالا با قوس هاي طاقي مانند كليساي جامع قرار دارد كه راه خود را از طريق اين طرح به باد مي دهند.

کتابخانه TIANJIN BINHAI
کتابخانه TIANJIN BINHAI

پروژه MVRDV توسط چهار ساختمان فرهنگی دیگر طراحی شده است که توسط یک تیم بین المللی از معماران از جمله معماران برنارد تسوومی و معماران بینگ تام ساخته شده اند.ساختمان پنج طبقه شامل امکانات آموزشی متنوعی است که در امتداد لبه های داخلی قرار گرفته و از طریق فضای اصلی دهلیز قابل دسترسی است. برنامه عمومی توسط فضاهای خدماتی زیرزمینی ، ذخیره کتاب و یک بایگانی بزرگ پشتیبانی می شود. بازدید کنندگان از طبقه همکف به راحتی می توانند به مناطق خواندن برای کودکان و افراد مسن ، سالن اجتماعات و دسترسی تراس به طبقات بالا دسترسی پیدا کنند. طبقه اول و دوم عمدتاً شامل اتاقهای خواندن ، كتابها و اتاقهای استراحت است در حالی كه طبقات فوقانی شامل اتاقهای جلسات ، دفاتر ، اتاقهای رایانه و صوتی و دو پاسیوی پشت بام است.

کتابخانه TIANJIN BINHAI
کتابخانه TIANJIN BINHAI

کتابخانه تیانجین بینه بخشی از طرح جامع 120،000 m2 GMP معماران آلمانی است که هدف آن برجسته سازی ویژگی های مناطق اطراف است. این مجتمع به عنوان یک نقطه اتصال برای CBD ، شهر قدیمی ، مناطق مسکونی ، مناطق تجاری و سه ماهه دولت در نظر گرفته شده است که برنامه های مفقود شده را در هر یک تکمیل می کند. جلد بیرونی كتابخانه در طرح جامع تصریح شده است بنابراین چشم و محیط نیمه عمومی یك فضای داخلی ، یك نماد معكوس است و به عنوان یك نقطه مرکزی و حماقت در ساختمان عمل می كند.”چشم مرکز کتابخانه است. وین ماس ، بنیانگذار MVRDV ، توضیح می دهد: این ساختمان را از فضای داخلی قفسه های کتاب ، محیطی برای نشستن ، خواندن ، قطع کردن ، صعود و دسترسی ، ایجاد فضای اجتماعی ارگانیک ایجاد می کند. وی گفت: “در قلب آن سالنی قرار دارد که محیط را منعکس می کند ، و به یک پانوراما 360 درجه از فضای داخل می دهد. یک محیط واقعاً انعکاس دهنده و دلگیر است. “• مارکو گززولا در RigenerAZIONE – Architettura Raccontata ، پیزا• مارتا پوزو در دانشگاه هنگ کنگ سخنرانی می کردکتابخانه تیانجین بینه سریعترین پروژه تحقق یافته MVRDV تا به امروز است و فقط سه سال از اولین طرح تا افتتاح گرفته است. برنامه زمانی ساخت و ساز سخت ، بخش اساسی را از این مفهوم کنار گذاشته است: دسترسی به قفسه های بالای کتاب از اتاقهایی که در پشت دهلیز قرار دارد.

کتابخانه TIANJIN BINHAI
کتابخانه TIANJIN BINHAI

این تغییر به صورت محلی و بر خلاف توصیه MVRDV انجام شده است. دسترسی به قفسه های فوقانی غیرممکن بود. چشم انداز کامل برای کتابخانه تیانجین هنوز ممکن است تحقق یابد. تا آن زمان قفسه های بالایی کتابخانه خالی باقی می ماند – با صفحات آلومینیومی سوراخ شده که برای نشان دادن کتاب ها چاپ شده است – بقایای طرح اصلی.این پروژه دومین طرح تکمیل شده MVRDV در تیانجین است. پارچه شهری TEDA ، که در سال 2009 تکمیل شد ، 280،000 متر مربع مسکن و خرده فروشی با طبقه متوسط ​​و پایین را مخلوط کرده است.

منبع:mvrdv.nl

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا