کلیسای نور (Church of the Light )

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 1999
کاربری: کلیسا
معمار: تادائو آندو معمار و همکاران
مکان: ایباراکی شی ، ژاپن

کلیسای نور (Church of the Light )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

 کلیساها

ایباراکی شی ، ژاپن

معماران: تادائو آندو معمار و همکاران

سال: ۱۹۹۹

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. در شهر کوچک ایباراکی ، در 25 کیلومتری خارج از اوساکا ، ژاپن، یکی از آثار معماری امضاء تادائو آندو ، کلیسای نور قرار دارد. کلیسای نور چارچوب فلسفی اندو را در میان طبیعت و معماری از طریق روشی  درک می کند که نور می‌تواند ادراک سه‌بعدی جدید را به همان اندازه بیشتر از سازه های بتونی او بفهمد. در سال ۱۹۸۹، کلیسای نور برای یک مجتمع مسیحی موجود در ایباراكی نوسازی شد. این کلیسای جدید اولین مرحله برای طراحی مجدد کامل سایت بود که بعدها در سال ۱۹۹۹  تحت عنوان زیبایی‌شناسی طرح اندو تکمیل شد.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری مدرن ایرانی

کلیسای نور

برای  آندو، کلیسای نور یک معماری دوگانه است – ماهیت دوگانه وجود – جامد / خلا، روشن / آرام، مطلق / آرام. اختلافات ناشی اختلافات هم زمان ، کلیسا را ​​از هیچ و همه خالی نمی کند و باعث ایجاد فضای خالص و بدون تزئین می شود. تقاطع نور و جامد باعث افزایش آگاهی افراد از معنوی و سکولار درون خود می شود.

به‌کارگیری مواد ساده، دوگانگی فضا را تقویت می‌کند، سازه بتن هیچ تمایز از نقش و نگاره‌ای سنتی مسیحی را حذف می‌کند. کلیسا علاوه بر صلیب سردی که از سمت شرق با نمای خارجی روبرو است، از یک پوسته بتنی ساخته شده است، بتن با ایجاد یک مکان مقدس و متفکرانه عبادت، به تاریکی کلیسا می‌افزاید. به عنوان گواه معماری مینیمالیستی، صلیبها که در شرق رو به دیوار روبرو هستند ، تنها نماد مذهبی برجسته در کلیسا است.

رسماً ، كلیسای آندو مینیمالیستی و كاهش دهنده ابزار دینی است به یك اکستروژن ساده صلیب ، که اغلب به عنوان مزاحم خالی ، بی اعتبار و نامشخص مورد انتقاد قرار می گیرد، تقلیل یافته است. اگرچه گفته شده که چیزی بیش از شش دیوار و یک سقف نیست ، اما در کل سطح زیبایی شناسی طراحی توسط آندو و پیمانکاران وی اجرا شده است که توسط ساکنان نادرست و ناشناخته است

به عنوان یک سازه مدرن و مینیمالیستی، کلیسای نور یک خلوص معماری را منتشر می‌کند که در جزئیات یافت می‌شود. حجم بتون مسلح عاری از هر گونه زینتی است که بخشی از فرآیند ساخت‌وساز نیست. درزها و اتصالات بتون با دقت و مراقبت توسط نجار ژاپنی به همراه  آندو ساخته شده‌اند که برای ایجاد سطح صاف و یکدست مفاصل کار کرده‌اند. بنابراین، بسیاری از قسمت‌های قالب‌بندی بتون با استفاده از فرآیند اکستروژن معکوس در سمت شرقی کلیسا همخوانی دارند.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری پست مدرن ، معماران مدرن

کلیسای نور

سازه بتن تقویت‌کننده تمرکز اصلی  آندو بر سادگی و زیبایی‌شناسی مینیمالیستی است، با این حال، روشی که در آن بتون ریخته می‌شود و شکل می‌گیرد، کیفیت نوری را در هنگام مواجهه با نور طبیعی ایجاد می‌کند. تصمیم  آندو برای قرار دادن صلیب در نمای شرقی اجازه می‌دهد که نور در صبح زود و در روز جاری شود که تاثیر مادی زدایی بر روی دیوارهای بتنی داخلی دارد و حجم تاریک را به یک جعبه روشن تبدیل می‌کند. رویکرد  آندو نسبت به نور و بتن در کلیسای نور و نیز دیگر پروژه‌های او، یک اثر غیر واقعی دارد که از لحاظ ادراکی، ماده را به نور، تاریکی و به فضا تغییر می‌دهد.

در تمام آثار من، نور عامل کنترل مهمی است. من فضای سرپوشیده را به طور عمده به وسیله دیوارهای ضخیم بتن ایجاد می‌کنم. دلیل اصلی ایجاد یک مکان برای فرد، منطقه‌ای برای خود در جامعه است. هنگامی که عوامل بیرونی محیط شهر نیاز به دیوار بدون دهانه دارد ، باید فضای داخلی کاملاً پر و رضایت بخش باشد.

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا