آپارتمان مسکونی بان 33
آپارتمان مسکونی بان 33

آپارتمان مسکونی بان 33 با سبک مینمیال

آپارتمان مسکونی بان 33
آپارتمان مسکونی بان 33
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2019
کاربری: مسکونی
معمار: نا معلوم
مکان: تایلند

آپارتمان مسکونی بان 33 با سبک مینمیال

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

آپارتمان مسکونی بان 33 (Baan 33 Apartment) با سبک مینیمال

معماران: Stu/ D/ O architects

مساحت: 1200 مترمربع

سال: 2019

مکان: تایلند

برای مطالعه ی طراحی نما وارد لینک مقابل شوید:سبک های طراحی نماطراحی نمای مینیمال

شرح متن توسط معماران آماده شده است.آپارتمان مسکونی بان 33 کار خود را به عنوان یک طرح معماری آزمایش رابطه فضایی بین یک نیاز برنامه ای چندکاربردی یک محل مسکونی خصوصی دارای شش اتاق و چهار واحد آپارتمانی خدماتی، شروع کرد. به دلیل بافت شهری اطراف و نیازهای تعیین شده توسط مالک، منطقه بندی معماری کلی به گونه ای سازمان دهی شده است که بالاترین میزان حریم خصوصی را برای تمام ساکنان فراهم آورد با وجود اینکه هنوز ارتباط نزدیکی را محیط طبیعی اطراف دارد.

اقامتگاه خصوصی در طبقه همکف جایی که می تواند ارتباط نزدیکی با طبیعت داشته باشد، جای گرفته است. از طبقه دوم تا پنجم، اقامتگاه خصوصی رو به نمای جلوی محل قرار گرفته و نسبت به بافت اطراف دید دارد، در حالی که آپارتمان خدماتی رو به پشت محل بوده و هر واحد با کف از هم جدا شده اند.

برای مطالعه مینیمالیسم در معماری وارد لینیک روبروی شوید: طراحی مینیمالسبک مینیمالیسم

برای به حداکثر رساندن حریم خصوصی هم برای مالکان خانه و هم مستاجرین آپارتمان، دو مسیر گردش جداگانه منحصرا برای هر فعالیت ساخته شده اند. هسته چرخشی آپارتمان و فضای خدماتی در شرق و جنوب قرار گرفته اند جایی که توسط ساختمان های بلند مجاور دودتا دور آن حصار کشیده شده است. گردش عمودی برای اسکان خصوصی عمدا بین دو کاربری قرار گرفته است تا فضاهای مربوط به ساکنان و مستاجران را از هم جدا کرده و حریم خصوصی مربوط به هر یک را تامین کند. در ارتباط با مفاهیم موجود در سازمان دهی برنامه ای و منطقه بندی، بافت معماری آپارتمان بان 33 برای ایجاد ارتباط بین ساکنان و طبیعت از طریق کاهش جرم است به گونه ای که تهویه و نور طبیعی برای فضاها فراهم می آورد. (آپارتمان مسکونی بان 33)

با وجود اینکه کاربردهای مختلف نتایج فضایی متفاوتی ایجاد می کنند، این زبان معماری مرتبط با کاهش جرم منجر به یک فرم معماری چسبنده کلی می شود. جرمی که از خانه ها و آپارتمان های خدماتی کم شده است بلوک های بسیار کوچکی هستند در حالی که هنوز محفظه کامل ساختمان را به گونه ای نگه می دارند که از آن در برابر گرمای خورشید ناشی از آفتاب غربی شدید محافظت کند. بعلاوه، یک فضای خالی عمودی از فضای داخلی به سمت سفال خارجی کشیده شده است که از جرم کل کم شده و امکان تهویه عرضی را از طریق اثر نیروی بالابری فراهم می آورد تا کل ساختمان را به صورت طبیعی خنک کند.(آپارتمان مسکونی بان 33)

 برای محل اقامت خصوصی، توده جرمی بخش جنوبی کاملا حذف شده است که اقامتگاهی با بهترین منظره ممکن را فراهم می آورد. سپس این بخش خالی با یک فضای متحرک جایگزین شده است که هم به عنوان تراس خارجی و هم سایبان برای فضای داخلی عمل می کند. در حالی که در آپارتمان خدماتی، محفظه ساختمان به صورت دیوارهای صلب نگه داشته شده است که محل اقامت خصوصی از یک پوشش آلومینیومی وسیع به عنوان محفظه استفاده می کند. این ماده به طور همزمان امکان سایه اندازی، تهویه و دید برای ساکنان را فراهم می آورد. بعلاوه، به عنوان راه حلی برای فضای محدود محل، یک فضای مشترک بر روی سقف قرار داده شده است که هم برای ساکنان خانه و هم مستاجران آپارتمان برای استفاده در فعالیت ها و استراحت در دسترس است.(آپارتمان مسکونی بان 33)

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا