Modern Istanbul
Modern Istanbul

استانبول مدرن(Istanbul Modern)

Modern Istanbul
Modern Istanbul
Modern Istanbul
Modern Istanbul
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

استانبول مدرن(Istanbul Modern)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

استانبول مدرن

موزه

معمار: رنزو پیانو

زمان: 2016 – در حال پیشرفت

مکان: استانبول، ترکیه

موزه مدرن استانبول در منطقه تاریخی بیوغلو استانبول در ساحل غربی کرانه غربی تنگه بسفر، روبروی محله سلطاننامه قرار دارد.

یک ساختمان جدید جایگزین ساختمان فعلی خواهد شد که در حال حاضر بین خیابان های شهر قدیمی محله گالاتا و ترمینال کروز مسافرتی موجود واقع شده است. این موزه جدید تبدیل به یک کانون شهری بین شهر قدیمی به غرب، بسفر در جنوب، پارک Tophane به شمال و توسعه ساحلی گالاتاپورت جدید در شرق خواهد شد که جایگزین فعالیت قدیمی اسکله می شود. این پروژه ارتباط بین این مناطق مختلف را تقویت کرده و به یک مقصد اجتماعی و فرهنگی برای شهر و بازدید کنندگان تبدیل می شود. پارک در شمال این محوطه که با ساختمان های تاریخی احاطه شده و محدود به یک خیابان پر ترافیک محدود است، یک ریه سبز برای کل منطقه گالاتا است و به عنوان یک منطقه بافر عمل می کند، و پناهگاه چشم انداز و موزه را از سر و صدای شهر در می آورد.

Modern Istanbul
Modern Istanbul

پروژه موزه بخشی از یک طرح کلی احیا کننده 1.5 کیلومتر در طول اسکله است. پروژه بازآفرینی Galataport شبکه ای از امکانات زیر زمینی و پارکینگ در خدمت بنادر و ترمینال کشتی کروز و یک مرکز تجاری بالای زمین است.

با به حداکثر رساندن ارتباط با پارک و برای پوشش بیشتر رمپ ورودی زیرزمین در شمال ساختمان موزه، از سطح زیرزمین بالا می رود تا یک ارتباط بصری و فیزیکی بدون درز بین آبشار و پارک از طریق لابی شفاف حفظ شود. سیستمی با دقت طراحی شده از شیب ها و پله ها، طبقه همکف را در فضاهای عمومی اطراف آن ادغام می کند.

Modern Istanbul
Modern Istanbul

این بنا در پنج سطح، سه طبقه زیر زمین و دو طبقه زیر توسعه یافته است. ساختمان 15000 متر مربع نه تنها خانه مجموعه های هنری موجود و آینده استانبول مدرن است، بلکه محیطی امن و دعوت کننده را برای فعالیت های آموزشی و فرهنگی فراهم می کند و چندین مناسبت تجمع را برای جامعه و شهر فراهم می کند. لابی شفاف دسترسی عمومی به یک کافه، کتابفروشی، کتابخانه، نقاط اطلاعات موزه و یک منطقه کارگاه اختصاصی برای پروژه “فضای کشف” را با همکاری مرکز پمپیدو در پاریس ایجاد می کند.

حصار با لعاب در اطراف طبقه همکف یک محیط امن را فراهم می کند که در آن مردم می توانند از یک کافه در فضای باز و یک باغ مجسمه سازی لذت ببرند. در داخل، یک پله مرکزی بزرگ همه سطح عمومی را به هم متصل می کند: از سینمایی که در زیر زمین قرار دارد تا گالری های سطح بالا. لابی های فرود در هر طبقه امکان ارتباط بصری با دریا و پارک را فراهم می کند و حجم ساختمان را در امتداد محور شمال – جنوب سوراخ می کند.

Modern Istanbul
Modern Istanbul

طبقه 1 خانه گالری های عکس و پاپ آپ، اتاق های چند منظوره و دفاتر کارمندان است. رستوران استانبول مدرن در کنار نمای جنوبی قرار گرفته است که منظره ای نفس گیر از بسفر از یک تراس خارجی دارد.

طبقه 2 دارای ارتباط بصری یکسان با دریا و پارک از طریق محور لابی است. این امر بازدید کننده را به سمت گالری های هنری دائمی و موقت سوق می دهد که دارای 3،300 متر مربع فضای نمایشگاه است. هر دو گالری با ساختار ستونی بتونی که شخصیت صنعتی فضا را مشخص می کند، باز و انعطاف پذیر است، در یک شبکه 8.4m x 8.4m که از سطح پارکینگ خودرو در زیر زمین حمل شده است.

Modern Istanbul
Modern Istanbul

پله از سطح 2 به ایوان مشاهده سقف از 450 متر مربع دسترسی می دهد. این تراس پوشانده روی یک هواپیمای کم عمق آب شناور است که کل پشت بام را پوشش می دهد و یک تداوم بصری را با بسفر ایجاد می کند. تمام تجهیزات مکانیکی در معرض، از جمله خمش آنتن با باد، در نمای تراس طبقه بندی می شوند و یک نمای پانورامای بدون وقفه را در هم می آمیزند که آسمان و آب را در یک فضای متافیزیکی منحصر به فرد ادغام می کند.

این بنا حجمی بالاتر از نمای شیشه ای شفاف در طبقه همکف است. نمای پانل فلزی شکل گرفته با بازتاب نور و آب بسفر نقش بسته و بر اساس حرکت خورشید جلوه ای متفاوت و بنایی را به ساختمان می بخشد. در قسمت پارک سایه شاخ و برگ نیز الگوهای مختلفی را روی نما ایجاد می کند. در ضلع شرقی و غربی، توده ساختمان فضایی مضاعف ایجاد می کند که به عنوان سرپناهی برای فعالیت های زیر آن، روبروی شهر قدیمی به غرب و استقبال بازدید کنندگان از توسعه جدید گالاتاپورت به سمت شرق است.

مسیرهای پله فرار از طبقات فوقانی در معرض اما واقع در نمای ساختمان قرار گرفته است که توسط سیستم راهروهای بیرونی قابل دسترسی است که با اضافه کردن لایه دیگری از عمق نما به آن دسترسی پیدا می کند.

سیستم ستون بتونی با استفاده از بریس های متقابل فولادی تقویت می شود تا در چنین منطقه لرزه ای مناسب انجام شود.

در سطح زمین ستون های بتونی مربعی معمولی دایره ای می شوند. این ستون های دایره ای به همراه قیف های استوانه ای مکانیکی، کف زمین را جمع می کنند و با نبود دیوارهای مات، این منظره غیر منتظره ای را بین پارک و دریا ایجاد می کند.

منبع:rpbw.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا