برج العرب
برج العرب
برج العرب
برج العرب
برج العرب
برج العرب
برج العرب
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

برج العرب

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

برج العرب (Burj al arab tower)


مقدمه

برج العرب را میتوان‌ به عنوان هتلی تعریف کرد که رکوردهای بیشتری را در خود جای داده است، چرا که مرتفع ترین  (۳۲۱ متر)، لوکس ترین (۷ ستاره) و البته یکی از گران‌ترین هتل‌ها در جهان است. برج العرب در وسط دریا، در منطقه‌ خلیج‌فارس ساخته شده که به خاطر معماری دیدنی و پیشرفته آن معروف است و مهم تر از همه به گردشگری اختصاص‌داده شده است. این ساختمان تاثیرگذار بر روی یک جزیره مصنوعی در ۳۰۰ متری ساحل مقابل ساحل جمیرا در دبی قرار دارد.

مفهوم

طرح تام رایت از این هتل بازتابی از میراث دریانوردی دبی است که شبیه به بادبان سه گوش یک کشتی بادبانی درجه J است.


برج العرب
برج العرب

ساختار

ساختار این شاهکار معماری از پروفیل‌های فولادی ساخته شده است و شکل مثلثی ‌شکل آن در پلان و حالت سه گوش نمای آن، پایداری را تضمین می‌کند.


فضاها

هتل از یک پل‌ پياده‌ روی به داخل تالار می‌رود و بین دیوارهای یک مخزن مصنوعی قرار دارد. در میانه این فضا، در بیش از ۱۸۰ متر ارتفاع، یک منبع اب فشار از ۳۰ متر ارتفاع در هر نیم ساعت عمل می‌کند. سنگ مرمر و دیوارهایی با طلای ۲۲ عیار و ابریشم گرانبها به غنی‌سازی زیست‌محیطی کمک می‌کند.

برج العرب هیچ اتاق یک نفره ای ندارد، اما دارای ۲۰۲ سوئیت دو نفره است. کوچک‌ترین این سوئیت‌ها مساحتی در حدود ۱۶۹ متر مربع دارد، در حالی که بیش‌ترین مساحت برابر با ۷۸۰ متر مربع است. همه سوئیت‌ها مجهز به آخرین فناوری، کامپیوتر و دسترسی به اینترنت هستند. در هتل بین ۱۴۲ اتاق لوکس، ۱۸ سوئیت چشم اندازدار، ۴ سوئیت باشکاه، ۲۸ سوئیت دو نفره و شش سوئیت ویژه، دو سوئیت ویژه ریاست‌جمهوری و دو سوئیت سلطنتی، تمایز قایل می‌شود.



خنکسازی

در این مکان، مصرف انرژی خورشیدی پارامتری است که باید در طول سال مورد نظارت قرار گیرد تا از اضافه‌بار انرژی (برق و گرما) در محل‌های قابل سکونت جلوگیری شود.به همین دلیل تصمیم گرفته شد که نمای جلوی هتل بدون شیشه ساخته شود، اما از پوسته دو جداره یک پرده سفید شفاف که بر کل سازه کشیده شده بود استفاده شد. در طول روز، این غشا به نور سفید اجازه عبور می‌دهد، اما از گرم شدن بیش از حد فضای داخلی جلوگیری می‌کند و با استفاده از روش خنک‌کننده از طریق اتلاف مستقیم،  بیشتر انرژی را به بیرون منتقل می‌کند و سایه‌هایی بر روی محوطه منعکس می‌کند.

انرژی حرارتی که از پارچه اول عبور می‌کند با جریان هوا بین این دو حذف می‌شود و به دست آوردن انرژی برای چنین هدایتی به حداقل می‌رسد. سپس سالن مرکزی با تبخیر آب از حفره‌ها سرد می‌شود و احساس فضای بسته را کاهش می‌دهد. در طول شب، این غشا روشن می‌شود و یک نمایش بصری در فضای بیرونی و در فضای داخلی ایجاد می‌کند.


برج العرب
برج العرب

نورپردازی داخلی

پروژکتور آپتک، با نور روشن لامپ‌های هالوژن ولتاژ پایین، عناصر نقره‌ای و بلوری را بر روی صفحه بزرگ می‌تابد. در اطراف محل آسانسور و پایه‌های ستون‌ها در قسمت پذیرش هتل، برخی چراغ‌های هالوژن با ولتاژ پایین وجود دارد. جهت غیر معمول نور که از زیر آن ناشی می‌شود اثر قابل‌توجه زیادی ایجاد می‌کند. این چراغ‌ها نیمی از بازنمایی لازم برای رسیدن به یک صحنه نمایش دراماتیک در صحنه فضا هستند.


برج العرب
برج العرب

نورپردازی بیرونی

در یک معماری با تاثیر بصری بسیار تاثیرگذار، نورپردازی خارجی می‌تواند یک نقش بسیار جذاب ایفا کند. در طول شب، نورپردازی خارجی ساختمان در حال تغییر رنگ از سفید به رنگارنگ است، ایده ایجاد یک چشم انداز کوچک از نور بود که بیانگری ساخت را تقویت کرده و تصویر آن را در مناظر اطراف تقویت کند.


برج العرب
برج العرب

رویدادها

بازی تنیس روی سکوی فرود بالگرد

وقتی راجر فدرر و آندره آغاسی در دبی با یکدیگر دیدار کردند، جهان شگفت‌زده شد البته نه تنها به خاطر بازی خارق‌العاده آن شگفت‌انگیزترین مسئله این بود که این بازی در بیش از ۲۰۰ متر ارتفاع بر سکوی فرود بالگرد برج العرب برگزار شد، که به نظر می‌رسد در طبقه ۲۸ به حالت تعلیق درآمده باشد.


برج العرب
برج العرب

 


علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا