برج های دوقلو تایپه
برج های دوقلو تایپه

برج های دوقلوی تایپه

برج های دوقلو تایپه
برج های دوقلو تایپه
برج های دوقلو تایپه
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

برج های دوقلوی تایپه

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

برج های دوقلوی تایپه

معمار:mvrdv

کشور: تایوان

شهر: تایپه

سال:۲۰۱۸- در حال تکمیل

مساحت: 455529 متر مربع

برج های دوقلوی تایپه قصد دارد مقصدی پر جنب و جوش و پرشور و جذاب داشته باشد که منطقه ایستگاه مرکزی تایپه را به عنوان مکان برتر شهر برای خرید ، کار و گردشگری – یک میدان متمایز برای تایپه مجدداً برقرار کند. این طرح با تعداد زیادی بلوک ایجاد می شود که یک محله عمودی شهری را ایجاد می کند و با نمای آن جعبه ها – از جمله تعدادی از نمای رسانه های تعاملی – که به طرز هنری برنامه متنوعی را که توسط آن بلوک ها برقرار می شود ارتباط برقرار می کند.

برج های دوقلو تایپه
برج های دوقلو تایپه

 پروژه برج های دوقلوی تایپه در حال حاضر توسط ایستگاه اصلی شهر اشغال شده است ، که هم در راه آهن شهر ، هم خطوط فرودگاهی و هم شبکه های مترو و هم تعدادی پارک و پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. ساختمان های جدید در بالای ایستگاه موجود ساخته می شوند ، که شامل خرده فروشی ، دفاتر ، سینما و دو هتل است. در عین حال پلازا ها یکپارچه و مجددا توسعه خواهند یافت.محله اطراف ساختمان شامل ترکیبی از ساختمانهای کوچک و در مقیاس انسانی و برجهای بزرگتر است. پیشنهاد MVRDV ترکیبی از این دو مقیاس متنی است. هنگامی که از نزدیک به آن تجربه کردید ، تأثیر بصری اصلی ساختمانها توسط “ستونهای متصل” بلوک های کوچک انباشته شده درمورد خرده فروشی ، که هرکدام پیشنهاد می شود از فروشگاه های خرده فروشی مختلف استفاده کنند ، ارائه می شود و بنابراین دارای هویت های مختلفی هستند. در بالا ، بلوک های بزرگتر دو برج 337 و 280 متر را تکمیل می کنند ، و تصور غالب ساختمانها را از دور مشاهده می کنید. این بلوک های بزرگ دفاتر ، سینما و دو هتل را در خود جای داده اند: یکی از مسافران جوان و مرسوم ، مد روز که از برج شرقی تاج گذاری می کنند و دیگری با تمرکز بر بازار لوکس تاج گذاری برج غربی.در سطح زمین ، طرح یک پلاک غرق شده را پیشنهاد می کند ، با انواع مداخلات با الهام از تاریخچه سایت: سازه هایی که محل های قبلی ایستگاه اصلی و پلازا را نشان می دهند و برخی از خانه های قدیمی ، این پلازا را در مرکز تایپه تبدیل می کنند.

برج های دوقلو تایپه
برج های دوقلو تایپه

نوعی مطالعه باستان شناسی ، چشم انداز ترکیبی از گذشته شهر. این سازه ها شامل تالارهایی برای تأمین سایه ، تریبون های مجاز برای رویدادهای عمومی و انواع خدمات عمومی دیگر است.”ورود به ایستگاه مرکزی تایپه در حال حاضر یک اوج ضد است. منطقه نزدیک ، جذابیت های کلانشهر و کیفیت مهیج را که کلانشهر تایوانی برای ارائه دارد ، آشکار نمی کند. “وینی ماس ، مدیر و بنیانگذار MVRDV می گوید. وی گفت: “پیشنهاد ما برای برج های دوقلوی تایپه ، این منطقه را به مرکز شهر که لیاقت آن استحقاق دارد ، تبدیل می کند ، با فعالیت های پر جنب و جوش خود که فقط با مجموعه پر جنب و جوش درمان های نما در محله پشته بالا انجام می شود. این مکانی است که می خواهیم سال نو را جشن بگیریم! “بلوک های خرده فروشی به گونه ای جمع می شوند که در مراکز آنها دهلیزهای عمومی ایجاد می شود که یک سیستم تهویه طبیعی را امکان پذیر می کند. در خارج ، پله برقی ها و گردشگاه های تراس تراس های بالای بلوک های خرده فروشی را به هم متصل می کنند و دسترسی جایگزین به فروشگاه ها را فراهم می کنند و یک تجربه خرید عمودی را انجام می دهند که به اکتشاف می پردازد.

برج های دوقلو تایپه
برج های دوقلو تایپه

یک پیاده رو مرتفع که ایستگاه را با مقصد های اطراف متصل می کند ، همچنین به ستون فقرات منطقه تبدیل می شود. در حال حاضر دو تغییر طراحی از این عنصر امکان پذیر است: یکی که مستقیماً از طریق سایت اجرا می شود ، و دیگری که نزدیک به نمای ساختمان های جدید است ، با شبکه بزرگتر پله برقی ها و گردشگاهها ارتباط برقرار می کند.• تراکم زیبا ، سخنرانی وینی ماس در تایپه• یان نایکر صحبت در Taichung City ، TWما برنامه مورد نیاز را در بلوکهای کوچک و دلپذیر که محله های اطراف شهر را نشان می دهد ، تجزیه می کنیم ، بنابراین چگالی متناسب با محیط اطراف آن است. مردم می توانند از بالای بلوک ها به بالا صعود کنند – یک روستای عمودی واقعی. فضای موجود بین اجتماعات و تهویه طبیعی امکان پذیر است. “به لطف اندازه کوچک بلوک های خرده فروشی ، این امکان را فراهم می آورد که فقط تعداد کمی از مستاجر – و در بسیاری موارد فقط یک فروشگاه واحد باشد. این امکان را ایجاد می کند که هر بلوک بتواند شخصیت منحصر به فرد خود را از طریق یک نما فردی ارتباط برقرار کند. تعدادی از این نماها همچنین به نمایشگرهای رسانه ای تعاملی پیشنهاد شده است که ساختمان ها را به دلیل نمایش عمده نمایش های فرهنگی ، رویدادهای ورزشی و البته تبلیغات ، میزبان پویا می کند.

منبع:mvrdv.ln

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا