برج های مسکونی آینده(FUTURE TOWERS)

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2018
کاربری: مسکونی
معمار: mvrdv
مکان: پون، هند

برج های مسکونی آینده(FUTURE TOWERS)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

برج های مسکونی آینده، MVRDV به جای انتخاب یک ساختمان معمولی برای این پروژه مسکونی که کاربری چند منظوره دارد، ساختاری شبیه به شکل گیری یک منظره، با قله ها و دره ها، تنگه ها و خلیج ها، و غارها را در نظر میگیرد. هندسه نامنظم آن سه بلوک مجزا را مشخص می کند و پیوند پیاده رو از طریق ساختمان با پارک مجاور صورت میگیرد. انواع امکانات داخلی و خارجی و خصوصیات غیر معمول فضاسازی، یک زندگی اجتماعی غنی را برای ایجاد یک جامعه ترغیب به توسعه میکند. برجهای آینده بخشی از شهرک پارک آمانورا است، اجتماعی که در سال 2007 به لطف قوانین مصوب سال 2005 که توسط دولت ماهاراشترا برای ترغیب توسعه «شهرکهای مسکونی» در نزدیکی شهرهایش به تصویب رسید، ایجاد شد.

مساحت: 140000 متر مربع

کارفرما: CCL پارک شهر آمانورا

وضعیت: اتمام شده

موضوع: معماری، مسکن، کاربری چند منظوره

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: عناصر معماری مدرن

برج های مسکونی آینده

برج های مسکونی آینده، در شهر پون، در بخش های تولید اتومبیل و فناوری خود به خانه دار کردن متخصصان جوانی که به شهر جذب می شوند، کمک می کند، اما نظیر بسیاری از پیشرفت های سریع در سرتاسر هند،اکثر ساختمانهای جدید در حومه پون برج های مسکونی عمومی و مشابه هم هستند. تنها در 11 سال، سکنه شهر آمانورا پارک با تمرکز روی ترکیبی متنوع و باکیفیت از برج ها در کنار ویلاهای کم تراکم، به بیش از 25000 نفر رسیده است. اما فشار برای توسعه سریع تر در مسکن سازی با تراکم بالا و تنوع کم همیشه وجود داشت.

طراحی ارائه شده از سوی MVRDV  برای برج های مسکونی آینده قصد دارد در عین حال که آپارتمان ها را با قیمت پایین و معمولی ارائه دهد، جایگزینی برای این الگو داشته باشد (از آن جهت که رقابت بین ساکنان جدید برای تحولات مختلف مسکن شدید است). به جای یک دسته ساختمانهای آزاد، واکنش  MVRDV  به این مختصر یک ساختار کوهستانی منحصر فرد با قله ها و دره ها بود که طبق آن 1068 واحد در یک آپارتمان متحد می شدند. با این حال، با وجود ظاهر رسایش، طراحی برج های آینده در واقع از مجموعه تصمیمات روشمند مبتنی بر تحقیقات MVRDV در مورد مسکن هندی ناشی می شود.

برج های مسکونی آینده

یک انحراف اساسی از عرف این بود که مشتری را متقاعد کنیم که کل طرح توسعه با ترکیبی از واحدهای مختلف سرزنده تر خواهد بود. با این روش، ساختمان اطمینان حاصل خواهد کرد که کاربران طیف کاملی از طبقه متوسط ​​هند همه منازل را منفجر می کنند – از جمله متخصصان جوان و موبایل در شهر جدید. ساکنان مسن تر و مستقر؛ و خانواده های بزرگ و کوچک، همه در طیف وسیعی از سطح درآمد. آپارتمان ها از 45 متر مربع تا 450 متر مربع با هم ترکیب شده اند، تنوعی که توسط شکل کوهستانی ساختمان و تغییر پلانهای طبقه که بوجود آمده، ایجاد شده است.

از آنجا که هزینه های ساخت و ساز در هند کم است و آسانسورها نسبتاً گران هستند، اقتصاد معمولاً برای طراحی مسکونی قابل استفاده است. بدین ترتیب کاستن از تعداد هسته های آسانسور همراه با راهروها در این حالت از داشتن برجهای زیادی که هرکدام دارای هسته و راهروهای کمتری هستند از نظر اقتصادی مطلوب تر هستند. در نتیجه این محاسبه، طراحی MVRDV دارای 9 بال مسکن از طبقه 17 تا طبقه 30 است که در حدود 4 هسته گردش در آن  قرار گرفته است.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری شهری مدرن ، قوانین معماری مدرن

برج های مسکونی آینده

واحدها یک شبکه شش ضلعی تشکیل می دهند، که امکان مشاهده سطح گسترده ای از منظره محوطه های بزرگ باز و عمومی در همکف را از درون واحدهای آپارتمانی فراهم می کند. «نقاط اوج» امکان ایجاد شرایط بهینه روز را فراهم می آورند و سقفهای شیب دار حاصل از آن، تعدادی تراس خارجی، خصوصی و عمومی را را ایجاد می کنند. بالکن های تو رفته در نمای اصلی واحدهای مسکونی خود اشاره ای است به تنوع خانه های پشت، با ترکیبی از اندازه طبیعی، ارتفاع دو برابر، عرض دو برابر و حتی برخی از بالکن های L شکل. ظاهر گرافیکی قوی ایجاد شده به واسطه این بالکن ها توسط بازشوهایی بزرگ و با رنگ روشن معروف به «چمچه» شاخص شده اند که خلش اتصال ساختمان به راهروی مرکزی، تأمین فضای جلسات عمومی و تهویه متقاطع در تمام فضاهای عمومی در این فرایند است. این فضاها که نشأت گرفته از نیاز به تأمین فضاهای پناهندگی برای مجهز کردن الزامات کد حریق برای راهروهای طولانی است – کمک می کند تا حس «اصالت محله» به قسمت های مختلف ساختمان داده شود، هر یک از این چمچه ها برای یک فعالیت متفاوتی (مانند یوگا یا مینی گلف) طراحی شده اند یا برای نوع دیگری از ساکنین (مانند نوجوانان یا کودکان نوپا).

حیاط های زیر با دروازه های مثلثی با چهار طبقه ارتفاع ایجاد شده است، که یک پیاده روی به طول 500 متر ایجاد می کند و همچنین دارای کاربردهای مختلفی است که برخی از آنها برای بازی و برخی دیگر برای ورزش، فضاهای باغ و موارد دیگر طراحی شده اند. این لیست جالب توجه از امکانات با معیار توسعه امکان پذیر شد: با وجود آپارتمان های زیاد در یک پروژه، ویژگی های لوکس مانند استخر 50 متری فقط ذره ای به کل هزینه اضافه می کند.

برج های مسکونی آینده

در حالیکه بیشتر رویکردهای MVRDV متمرکز بر بازاندیشی در مورد خانه های هندی است، این طرح نیز مشخص نموده است که تحولات مسکن سازی معمول از چه ویژگی هایی باید ناشی شده باشد. یک سیستم تهویه طبیعی ساده اما مؤثر ، که هم آپارتمان ها را خنک می کند و هم به تهویه هوا از آشپزخانه ها کمک می کند ، به ایجاد تهویه هوای شخصی برای واحدهای اختیاری ساکنان کمک می کند. پلان طبقات نیز اصول واسترو شاسترا، و سیستم معماری سنتی (که معمولا همچون پاسخ هند به فنگ شویی توصیف می شود) را در خود جای داده که مدت هاست در انتظار تحولات جدید در هند است.

 ساختمان تکمیل شده فقط فاز اول پروژه بزرگتر برجهای آینده در شهر آمانورا پارک است که شامل 3 فاز و در کل حدود 3500 مسکن است. MVRDV در حال حاضر در فاز دوم پروژه کار می کند.

منبع:mvrdv.nl

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا