برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
برج هرست
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2006
کاربری: برج
معمار: نورمن فوستر
مکان: نیویورک

برج هرست

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

برج هرست


برج هرست در نیویورک آمریکا واقع گردیده و در سال ۲۰۰۶ با ارتفاع ۱۸۲ متر با طراحی نورمن فاستر و شرکا احداث گردید.برج هرست در جزیره مانهتن واقع گرفته و اولین ساختمان آسمان خراش پایدار در این جزیره می باشد. اصلی ترین هدف این برج برقراری یک رابطه دوستانه بین آثارش با شرایط زیست محیطی و استفاده از الگوهای طبیعت و بهره گیری موثر از انرژی های تجدید شونده می باشد.

برای خواندن مطالب مربوط به معماری معاصر ایران لینک روبرو را کلیک کنید: معماری معاصر ایران بعد از انقلاب


برج هرست
برج هرست

ساختمان اولیه شرکت رسانه ای هرست ۶ طبقه بوده است که پس از مدتی ساختمانی جدید به این بنا به ارتفاع ۴۶ طبقه الحاق می شود. این بنا گویی از وسط ساختمان قدیمی سردرآورده است در حالیکه ساختمان قدیمی به صورت U شکل دارای ۳۷۰۰ متر مربع فضای اداری میباشد. (دکتر محمود گلابچی ،۱۳۸۸، )لابی ساختمان الحاقی در دل ساختمان قدیمی قرار دارد به طوریکه لابی آن دارای ۷ طبقه میباشد.


برج هرست
برج هرست

هدایت برش در این سازه از طریق رفتار محوری اعضای مورب و در نتیجه به حداقل رساندن تغییر شکل برشی و کاهش نیاز به هسته با مقاومت برشی بالا انجام می گیرد.در انتقال نیروهای ثقلی تنها نقش هسته است که امکان جابه جا شدن هسته از مرکز پلان را فراهم می آورد. کاهش نیروی وارد بر پی نیز با به کارگیری هسته انجام می شود. در نهایت با ایجاد پوسته ای یکپارچه و سخت، استقلال هرچه بیشتر کف ها از سازه پیرامونی تامین می شود و مقابله با نیروها با بهره گیری از فرم منحنی صورت می گیرد.

برای خواندن مطالب مربوط به معماري معاصر ایران لینک روبرو را کلیک کنید: معماری معاصر ایران بانی مسعود ، کتاب معماری معاصر


برج هرست
برج هرست

سازه هندسی خاص برج هرست در واقع از فریم های مثلثی چهار طبقه  که به یکدیگر متصل شده اند تشکیل شده چون مثلث ها ضمن اینکه می توانند بار جاذبه را حمل کنند توانایی ایجاد پایداری جانبی را نیز دارند بنابراین ستون ها نیاز به کمربندهای تقویتی نداشته و بدین ترتیب در مصرف فولاد ۲۰۰۰ تن صرفه جویی شد.


برج هرست
برج هرست

از نوآوری هایی که در این برج به انجام رسیده پیش بینی هایی را می توان نام برد که در جهت کاهش مصرف انرژی بوده است جمله آنها می توان از حس گرهای حرکتی تا تجهیزات سیستم تهویه با راندمان بسیار بالا نام برد. رعایت این مسائل باعث گردید که کل میزان مصرف انرژی در این ساختمان ۲۲٪ کمتر از آسمانخراشهای مشابه و هم اندازه با آن باشد که این به معنای صرفه جویی به میزان دو میلیون کیلو وات برق در سال است. در تهیه مواد برای قسمت های مختلف این برج سعی شده که در مصرف منابع صرفه جویی شود به طوری که موکت های مورد مصرف در کف پوشها و همینطور تجهیزات سقف و بخش اعظم دکوراسیون داخلی از مواد بازیافتی استفاده شده است. آب باران در تانکها و گالن هایی که ظرفیت آنها ۱۴۰۰۰ لیتر می باشد جمع آوری شده و این امر باعث مرطوب کردن فضای های باز داخلی در برج میشود. سازه هندسی خاص این برج در واقع از فریم های مثلثی چهار طبقه که به یکدیگر متصل شده اند تشکیل شده چون مثلثها ضمن اینکه می توانند بار جاذبه را حمل کنند توانایی ایجاد پایداری جانبی را نیز دارند و بنابراین ستونها نیاز به کمربندهای تقویتی نداشته و بدین ترتیب در مصرف فولاد ۲۰۰۰ تن صرفه جویی خواهد شد.


برج هرست
برج هرست

نور: بهینه سازی مقدار نور طبیعی سیال در سراسر ساختمان یکی دیگر از کاهش هزینه های این برج است. در راستای ایجاد حد اعلی نور؛ فاستر دیوارهای داخلی را محدود ساخت تا نور کمتری توسط آنها حذف شود. حسگرهای نوری نیز به منظور اندازه گیری مقدار نور طبیعی و واکنش خودکار آنها با توجه به نور مورد نیاز به کار می روند.۹۵٪ نور فضاهای داخلی به دلیل این است که پنجره های این برج از کف تا سقف ادامه می یابد.



گردش آب در داخل ساختمان و بر روی نما:

مهندسین از طریق مدلی طرح یک آبشار یا آب نما را به طول حدود ۱۰ متر می باشد و قرار است در لابی یا ورودی ساختمان نصب کردند. آب مورد نیاز این آب نما به وسیله آب باران در پشت بام تامین می شود که در اثر پایین آمدن از آن میزان رطوبت نسبی را به حدود ۳۰ الی ۵۰ در صد می رساند که این میزان، بسته به فصل متفاوت است و وجود چنین آب نمایی باعث کاهش ۵٪ مصرف سیستم تهویه در تابستان می گردد. آب از طریق شیلنگ هایپلی اتیلن که در کف نصب شده اند در تابستان ایجاد خنکی و در زمستان ایجاد گرمایش می کند. در زمستان این سیستم قادر است دمای کف را که به وسیله سنگ گرانیت پوشیده است به حدود ۲۶ درجه سانتیگراد برساند که این به معنای تامین ۳۶٪ گرمای مورد نیاز است و در طول تابستان این سیستم دمای کف را به کمتر از ۲۰ درجه سانتیگراد رسانده که باعث ۱۰٪ صرفه جویی در عملکرد سیستم خنک کننده می گردد. آبشار یخ، این تندیس آبی که ارتفاعش به سه طبقه می رسد، از هزاران پنل شیشه ای تشکیل شده، و همچنین در افرایند کنترل شرایط دمایی ساختمان بواسطه برودت و تزریق رطوبت به هوای محیط با استفاده مجدد از همان آب باران بازیافتی، شرکت می کند. برج، در دورهای طولانی از سال، از طریق تهویه طبیعی؛ دردمای آسایش باقی می ماند.

برج هرست
برج هرست

منابع:

www.arch2o.com

حیاتی بهار, عاطفه و نسیم خانلو، ۱۳۹۴، تحلیل روش های طراحی در آثار نورمن فاستر از دیدگاه صاحب نظران، کنفرانس بین المللی یافته های نوین پژوهشی در علوم،مهندسی و فناوری با محوریت پژوھشھای نیاز محور، مشهد، مؤسسه فراز اندیشان دانش بین الملل

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مستند های مرتبط با این بنا
  1. بررسی برج هرست