هنگامی که می خواهید فضای داخلی خود را زیبا کنید، رنگ ها می توانند معجزه کنند انتخاب بهترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون داخلی می توانند فضا را به زیبایی تغییر داده و بر احساسات ما اثرگذار باشند در این میان ترندهای سالانه میتوانند با سلایق شخصی ما ترکیب شده و به عنوان راهنمایی برای انتخاب بهتر تبدیل شوند در ادامه با هورنو همراه باشید…

 رنگ هایی که به شما احساس خوبی می دهد 

در زندگی کنونی، مردم در انتخاب رنگ و دکوراسیون منزل برای آسایش، شادی و نشاط بیشتر خود تلاش می‌کنند، زیرا همه‌گیری جهانی بر بسیاری افراد تأثیر منفی گذاشته است. فضای داخلی باید منعکس کننده سبک شخصی مورد علاقه شما باشد و خانه باید احساس شادی و انرژی را در آنها ایجاد کند. ترکیب رنگ‌هایی مانند رنگ‌های آبی ملایم و بنفش فضایی آرام را به خانه می‌دهند. رنگ های روشن و دلپذیر زرد، همراه با صورتی های شاد در فضای داخلی، احساس خوب را برای کاربران ایجاد می کند. یاسی نیز با درخشش به فضای داخلی ظاهری زیبا و جذاب می بخشد . این رنگ‌ها به جنسیت اختصاصی ندارند همچنین مضامین مختلفی را در ساعات مختلف روز ایجاد می‌کنند – آرامش بخش در شب و دعوت کننده در روز. 

تنالیته های تابستانی دلگرم کننده

امسال ترکیب های رنگی مانند قرمز، زرد، نارنجی، بنفش کم رنگ و سرخابی که قبلا چندان مورد استقبال قرار نمی گرفت، اکنون به شیوه ای بسیار پیچیده رایج شده است. این رنگ ها میتوانند به شکل کم‌رنگ‌شان و روی چهار دیوار نقاشی شده تا برای فضای زندگی مناسب تر باشند. بسیاری از مردم در دو سال گذشته به دلیل ویروس کرونا برای تجربه یک تابستان مناسب تلاش زیادی کرده اند اما نتوانستند در تعطیلات باشند بنابراین، رنگ های غنی تر از ترکیب رنگ های گرم را در دکوراسیون منزل  به منظور تزریق انرژی مثبت و گرما به خانه های خود استفاده نمودند.

تنالیته رنگ آبی  از دریا تا آسمان

از بهترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون داخلی رنگ آبی و ترکیبات آن  است که همیشه بسیار مطبوع و با طراوت می ماند.این رنگ‌ها آرامش‌بخش و بهترین برای تجربه آرامش هستند، به ویژه در فضاهای آرامش‌بخش مانند اتاق خواب و حمام مؤثر هستند حسی دراماتیک در فضا ایجاد میکنند در حالی که تناژهای سردتر کاربر را به حالت صنعتی می برد. این رنگ را می توان در هر اتاقی استفاده کرد زیرا باعث شادی می شود. سایه‌های تیره آبی مانند رنگ مشکی می‌تواند برای آویزان کردن قاب‌های نقاشی و آثار هنری بهترین انتخاب باشد.

سبز: الهام گرفته از طبیعت

رنگ سبز قدرت رشد الهام گرفته از طبیعت را مهار می کند. ترکیب‌های رنگی مختلف دیدگاه‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، مانند سایه‌های تیره‌تر، احساس اطمینان، استراحت و امنیت را در کاربر ایجاد می‌کند، که در موقعیت‌های نامطلوب همه‌گیری ، ضروری بود. برخی از مطالعات روانشناسی بیان کرده اند که رنگ سبز ذهن را آرام می کند و حتی در شرایط نامشخص ، فضایی آرام را حفظ می کند . رنگ سبز را می توان به بهترین نحو با مبلمان چوبی ترکیب کرد.

دوران دهه ۷۰

رنگ خاکستری یکی از پرکاربردترین رنگ ها در تنالیته انتخابی افراد برای دکوراسیون منزل هستند  است. با وجود ترکیب رنگ‌های خاکستری، رنگ‌های زمینی مانند رنگ‌های سفالی، اُکر و حتی بژ دوباره ترند شدند. این سایه ها گرما را به یک مکان  انتقال می دهند. این رنگ‌های خاکی دوباره با طبیعت پیوند خورده‌اند و کمک می‌کنند تا آنچه را که در بیرون است به درون بیاوریم و هماهنگی ایجاد کنیم.. حال و هوای دهه ۷۰ بدون سایه های نارنجی رنگ و براق  کامل نمی شود، از این رو رنگ ها با سطوح آینه ای عالی به نظر می رسند. رنگ های قهوه ای غنی و کاراملی بهتر است با رنگ های صورتی و نارنجی در این سبک ترکیب شوند. 

رنگ های سلطنتی 

زمانی سایه های تیره متضاد و تلخ به حساب می آمدند اما امروزه مانند جواهرات فضا را می آرایند سلطنتی ترین ترکیب رنگ ها شامل رنگ های آلبالویی یا مشکی به همراه ته رنگ قرمز است که رنگهایی گرم  هستند.. سایه های سلطنتی در راه پله ها، پنجره های خاص با دیتیل های چوبی که ظرافت را به تصویر می کشند استفاده می شود. این رنگ ها از نام سنگ های قیمتی مانند یاقوت کبود، زمرد و یاقوت به وجود آمده اند و کنتراستی جسورانه ایجاد می کنند.

 رنگ های خنثی

بیشتر ترکیب رنگ های خنثی شامل خاکستری و کرم است. خنثی‌ها بهترین انتخاب برای  ایجاد حس صمیمیت در خانه هستند  آنها را می توان در تمام قسمت های خانه استفاده کرد، زیرا به بازتاب نور طبیعی نیز کمک می کنند. همچنین، این رنگ ها فضا را بزرگتر نشان داده و نماد گرما و پیچیدگی هستند. رنگ‌های خنثی به عنوان یک بوم مکمل برای پارچه‌های مختلف، دیوارپوش‌ها و مبلمان همه سبک های دکوراسیون  عمل می‌کنند. این رنگ ها در ترکیب با رنگ های روشن، سطح استرس و بی نظمی را کاهش می دهند. سایه‌های آبی، سبز و طبیعی بهترین ترکیب رنگ ها برای دکوراسیون داخلی هستند که مطمئناً حس آرامش را می توانید با انها در دکور ایجاد کنید!

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع: decoboom.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا