اگر تجدید دکوراسیون منزل در لیست تصمیمات شما برای سال ۲۰۲۲ است، اکنون زمان آن است که با ایده های دکوراسیونی الهام بخش خود شروع کنید و مودبرد های خود را شکل دهید امروزه مکان‌های زیادی برای یافتن منابع الهام بخش وجود دارد چه منابع انلاین  از شبکه های  اجتماعی و وبسایت ها گرفته  و چه منابع غیر دیجیتال مثل مجلات و رسانه ها….

از این رو از طراحان پرسیدیم که چه منابعی را میتوانیم برای  جست و جوی ایده های خلاقانه دکوراسیونی استفاده کنیم کجا به دنبال  ایده برای دکور  بگردیم البته که طراحان زیادی معتقد بودند pintrest  بهترین انتخاب آنها برای جستجوی آنلاین است اما منابع معتبر دیگری نیز وجود دارد در ادامه با هورنو همراه باشید…..

مجلات، قدیمی و جدید 

اگرچه  از نظر فنگشویی بهتر است موارد غیر ضروری را  حذف کنید اما درباره مجلات دکوراسیونی بهتر است انها را جمع آوری کنید حتی اگر کاملا مطالب را مطالعه کردید و از تصاویر ایده گرفتید   خوب است یک آرشیو از مجلات طراحی قدیمی نگه دارید و هر چند وقت یکبار آنها را ورق بزنید و از سبک های گذشته الهام بگیرید.

اینستاگرام

اینستاگرام می‌تواند واقعاً منبع الهام‌بخش و مفیدی باشد، به‌ویژه اکنون که ویژگی ذخیره‌شدن را دارد و می‌توانید برای اتاق‌های مختلف خانه و برای سبک‌های مختلف  یا پالت های رنگی مجموعه‌هایی ایجاد کنید .

کتاب های طراحی

کتاب های طراحی قدیمی یا جدید می توانند ارزشمند باشند و هر بار با مطالعه ایده های دکوراسیونی کاربردی و یا تصاویر  بیشتری را نزدیک به چیزی که نیاز دارید دریافت کنید فراموش نکنید کتاب های طراحی را بارها و در زمان های مختلف بخوانید  قطعا موارد جدید پیدا می کنید که قبلا ندیده اید و منبع الهام جدیدی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

طراحی صحنه فیلم و سریال ها

هر فیلم و سریال و طراحی صحنه آن منبع الهامی  عالی برای ایده های دکوراسیونی است اگر فیلم ها قدیمی باشند می توانید از درون فضا ایده های الهام بخش تلفیقی و نو بیابید و اگر  جدید هستند ترندها و ایده های جدیدی از سبک و تلفیق رنگ ها در آنها مشاهده خواهید کرد که دیدی نو به شما می دهد و می توانید درک بهتری از سبک های رایج و  کاربرد المان های نمادین در دکور برای القای مفاهیم و احساسات خاص در صحنه فیلم یا سریال بیابید.

مشاهدات شخصی و اطرافیان

 مجموعه ای از افراد و مکان هایی که روزانه میبینید  مردمی که در خیابان‌ها قدم می‌زنند  یا در پارک مینشنیند  کتاب می خوانند، فعالیت میکنند  ازمعماری گرفته تا ویترین فروشگاه‌ها، همیشه چیزی برای دیدن و الهام گرفتن وجود دارد.

در سفرها از خانه ،رستوران ها و کافه ها و بافت شهری عکس بگیرید و دقیقتر نگاه کنید حتی از ایده های  صنعت مد و لباس نیز می توانید متوجه شوید که چگونه مردم با رنگ ها، الگوها و مواد بازی می کنند تا سبک منحصر به فرد خود را ایجاد کنند  و سپس آن را به دکوراسیون تعمیم دهید!

الهام از طبیعت 

طبق  گفته بسیاری از طراحان، آسمان و فصول الهام‌بخش زیبایی برای ترکیب رنگ‌ها هستند می توانید از رنگ‌هایی که در طبیعت یافت می‌شوند، به ویژه در طول فصول سال الهام بگیرید و آن‌ها را در طراحی بگنجانید رنگ ها و ترکیب بندی طبیعت تمام چیزی است که برای الهام بخشی به ان نیز دارید.

وب‌سایت‌های پارچه و کاغذ دیواری

وب‌سایت‌های پارچه و کاغذ دیواری مکانی عالی برای جستجوی  ایده های الهام بخش هستند. می‌توانید الگوها را بر اساس رنگ جستجو کنید تا ببینید چه چیزی نظر شما را جلب می‌کند و با فضایی که تزئین می‌کنید مطابقت دارد یا خیر.

جست و جوی  مغازه های خرده فروشی

خرید و گردش در فروشگاه های خرده فروشی دکوراسیون را به عنوان راهی برای الهام گرفتن انتخاب کنید. دیدن اقلام و اکسسوری ها از نزدیک خوب است دیدن  ناگهانی یک اکسسوری می تواند پازل دکوراسیون یک اتاق را تکمیل کند از اکسسوری های کوچک، کوسن ها یا تابلوهای هنری به همه موارد دقت کنید و به این دید نگاه کنید که این اکسسوری برای چه فضایی میتواند مناسب باشد یا اگر در حال دکور کردن اتاقی هستید  به این دید نگاه کنید که چگونه  و کدام اکسسوری ها را میتوانید با فضا تلفیق کنید.

فایل یا دفتر  شخصی ایده ها

یکی از محبوب ترین موارد که طراحان از آن استفاده می کنند دفتر یا فایلی شخصی است که هر زمانی ایده های جدید و مواردی که حاصل از مشاهده اطراف به ذهنشان می آید  و برایشان جالب است را یادداشت میکنند این  دفتر می تواند شامل نوشته های کوتاه یا تصاویر یا حتی نقاشی های ساده برای یاداوری ایده ها باشد  حتی شامل شعر یا جملات کوتاه از شخصی که با او در ارتباط بوده اید  یا تم رنگی که در لباس شخصی دیده اید یا حتی نکاتی برای گسترش کسب و کار شما….. همه موارد میتواند بعدها به عنوان منبع الهام در دفتری ثبت شود تا به آن مراجعه کنید.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع : decoboom.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا