بیمارستان کودکان دل
بیمارستان کودکان دل
بیمارستان کودکان دل
بیمارستان کودکان دل
بیمارستان کودکان دل
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

بیمارستان کودکان دل

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
مقالات

بیمارستان کودکان دل 


کاربری: بیمارستان

مکان: تگزاس – امریکا

زمان:۲۰۱۰


پرسپکتیوها و فضاهای غیره منتظره، رنگ و آثار هنری مهیج و محوطه سازی ارگانیک در ترکیب بندی هایی همچون فضاهای بازی در اولین نگاه دنیای تخیلات کودکانی را که به بیمارستان مراجعه می کنند تحریک می کند، بیمارستانی که به افتخار واقف آن، مایکل و سوزان دل، «مرکز درمانی کودکان دل» نام گرفت؛ بیمارستان جامع ۱۹۶ تخته و پاسخگو به نیازهای کل منطقه که دارای تمامی امکانات قامتی خانواده کودک بستری است. بنا به توسعه افقی به خوبی در محیط پیرامون جا افتاده و به باقیمانده سایت که پیشتر فرودگاه محلی رابرت مولر بوده است، آهنگی می بخشد. 


بیمارستان کودکان دل
بیمارستان کودکان دل

بیانیه رسالت

مأموریت ما این است که به یک مرکز عالی برای سلامتی کودکان با یک اتحاد قوی از پرسنل متخصص، امکانات و دیگر منابع متخصص و ویژه تبدیل شویم. ما معتقدیم که همه کودکان باید از مراقبت های بهداشتی بدون در نظر گرفتن شرایط مالی خانواده خود بهره مند باشند.


بیمارستان کودکان دل
بیمارستان کودکان دل

بیانیه ارزشها

 ارزشهای ما شامل موارد زیر است:

احترام-ما با افتخار مسئولیتمان را به عنوان یک رهبر در ارائه مراقبت از کودکان را تصدیق می کنیم. ما باور داریم که بخشی از این مسئولیت در فهم مراقبتهای بهداشتی، بودن خانواده ها و اعضای آنها در تصمیم گیری در مورد س لامت فرزند خود میباشد.

کیفیت اعتقاد به کیفیت بالا با برنامه های مقرون به صرفه در جهت پاسخگویی به نیازهای کودکان. برای این منظور، تثبیت یک مرکز ارجاع در منطقه برای مراقبت از کودکان. این سازمان مرکزی پزشکان، پرستاران و پرسنل پزشکی متحد برای توسعه مهارت های حرفه ای خود را بسیار حیاتی و مهم میداند به طوری که کودکان و خانواده تنها بهترین مراقبت را دریافت کنند

مشارکت مشارکت با سایر سازمانها برای دستیابی به جمعیتی وسیع تر از کودکان نیازمند و ارائه امکانات و تجربیات به سازمانها.

آموزش-اعتقاد به آموزش به عنوان یکی از ارکان س لامت در طول دوره درمان. مراقبت های بهداشتی کودکان ما شامل فعالیتهای آموزشی است که حمایت و تکمیل سایر خدمات ما به طوری که هر کودک آینده ای روشن و سالم و در خدمت جامعه باشد.

نگهداری استفاده از منابع ما در کارآمدترین راه ممکن به بهبود کیفیت زندگی برای بسیاری از کودکان.


بیمارستان کودکان دل
بیمارستان کودکان دل

معرفی ساختمان

برجی بلند در ترکیب افقی ساختمان که ورودی اصلی را معین می کند، کلاهی تگزاسی به سر دارد و یادآور سرپوش راهبه های کاتولیکی است که به مراقبت از بیماران می پرداختند. این برج بلافاصله پس از گشایش بیمارستان به عنوان نشان شهری شناخته شد.

استفاده از شش حیاط داخلی و مصالح طبیعی و بومی، منعکس کننده چشم انداز منحصر به فرد منطقه است.

پوشش پانلی نما تا لبه پیرامونی حیاطها امتداد دارند که علاوه بر ایجاد پیوستگی میان فضای درون با حیاط بیرون، به جهت یابی و خوانایی فضای داخل کمک می کند. هر ورودی به حیاط توسط یک حجم مجوف غیر معمول برجسته شده است. حیاطها توسط استخر، آبنما و داربست های چوبی و فلزی محوطه سازی شده اند. نورگیری از شیشه و فلز بر روی آتریم بزرگ مستطیل شکل قرار گرفته و نور طبیعی را به درون می کشاند. فضای آتریم توسط پانل های رنگی براق تفکیک شده و حجمی در مقیاس یک کلبه، معلق شده در بالا، یک کادو فروشی را در خود جای می دهد. درست زیر این حجم معلق و پشت پانل های رنگی، پذیرش قرار دارد. سالن استراحت کارکنان در گوشه ها چشم اندازی وسیع به بیرون را فراهم می کند. اتاق های خصوصی دارای پنجره های وسیع تمام، تابلوهای نقاشی و آثار هنری، مبلمان لازم جهت اقامت و سرویس بهداشتی مجزاست.


بیمارستان دل نه تنها در طراحی بلکه در سازگاری با محیط زیست نیز پیشگام است. طرح بالادست برخورداری از گواهی LEEDرا الزامی کرده بود. طراحی سایت، طراحی منظر، معماری، طراحی داخلی، مبلمان و انتخاب مواد و مصالح همگی با الویت طراحی پایدار به دقت انجام شد.

مجموعه این اقدامات سبب شد تا بیمارستان کودکان دل» به عنوان اولین بیمارستان در دنیا نشان پلاتین LEED را در سال ۲۰۰۹ کسب نماید.


منبع:بیمارستان تختخوابی کودکان سرطانی اصفهان۱۱۰با رویکرد شفابخشی مکان -کوثر صالح جونقانی

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا