تراس های بیروت
تراس های بیروت

تراس های بیروت (Beirut Terraces )

تراس های بیروت
تراس های بیروت
تراس های بیروت
تراس های بیروت
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

تراس های بیروت (Beirut Terraces )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

تراس های بیروت

مسکونی

مکان: بیروت، لبنان

معماران: هرزوک و دی مورن

سال: ۲۰۰۹

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است.  شهر بیروت در قلب خاور میانه در حال توسعه نهفته است. این شهر که همواره شهری بین‌المللی بوده است، پیوند فرهنگی و جغرافیایی بین اروپا و خاورمیانه و نقطه کانونی منطقه محسوب می‌شود. تاریخ بیروت به سختی می‌تواند متفاوت باشد، بقایای فرهنگ فنيقى، رومی، مملوک، عثمانی و استعمار، شهر و ساختمان‌های آن را شکل داده است. طراحی تراس بیروت به معنای واقعی تحت‌تاثیر لایه‌های تاریخی پر آشوب و پرهیاهوی شهر بود.

این تاریخی است که در حال حاضر آثار غیرقابل‌اجتنابی از آن وجود دارد. برای نسل‌های آینده، مردم بیروت ترور سال ۲۰۰۵ نخست‌وزیر رفیق حریری را به یاد خواهند آورد، زمانی که یک بمب ماشینی در جلوی هتل سنت ژرژ منفجر شد. ویرانی حاصل هنوز به عنوان یک خاطره روزانه قابل‌رویت است. با وجود سابقه ترک‌خورده، با طرح اصلی که هدف آن بازسازی و احیای این بخش از بیروت است چشم‌انداز روشنی برای احیای منطقه وجود دارد. سایت تراس بیروت بخشی از برنامه اصلی است که به ساختمان‌های بلند اداری و مسکونی در مجاورت یک بندر تفریحی جدید اختصاص دارد.

تراس های بیروت
تراس های بیروت

 

سازه و ظاهر ساختمان نشان دهنده آگاهی و احترام به گذشته شهر و نیز اعتماد و خوش بینی به بیروت معاصر است. پنج اصل پروژه را تعریف می‌کنند: لایه‌ها و تراس ها، درون و برون، پوشش گیاهی، نما و حریم خصوصی، نور و هویت. نتیجه یک ساختمان لایه‌لایه است: صفحات اندازه‌های مختلف به رابطه متقابل بین باز بودن و حریم خصوصی اجازه می‌دهد که زندگی انعطاف‌پذیر بین داخل و بیرون را پرورش می‌دهد. جزئیات دقیق و تمرکز بر هماهنگی مواد با کیفیت، سازه ای را تولید می‌کنند که هم کارآمد و هم لوکس است. مهندسی محیط‌زیست دقیق و استفاده ویژه از پوشش گیاهی، پایداری و کیفیت زندگی را در داخل ساختمان افزایش می‌دهد.

این ساختمان ۱۱۹ متر ارتفاع دارد. سازه لایه‌لایه با طرح‌ریزی و یا مجموعه‌ای از مناطق زنده که تراس ها و تاق‌ نماها، نور و سایه، محل سرپناه و قرار گرفتن را ایجاد می‌کنند، متمایز می‌شود. در نتیجه، هر واحد منحصر به فرد است و در چیدمان آپارتمان‌های هر لایه به طور متفکرانه یک محله جدید شکل می‌گیرد.

تراس های بیروت
تراس های بیروت

برامدگی های گسترده، سایه ایجاد می‌کنند و بهره خورشیدی را کاهش می‌دهند. تخته بتن هر طبقه در اطراف محیط خود حداقل ۶۰ سانتی متر بیرون زده است و ساخت‌وساز و نگهداری نمای دوجداره را تسهیل می‌کند. صفحات زمین به اندازه کافی ضخیم هستند که چرخه دمایی روزانه را با استفاده از جرم حرارتی خود حفظ کرده و در طول شب سرما را ذخیره کرده و آن را آزاد می‌کنند. چنین استراتژی‌های منفعلی ایجاد یک مکان واقعا پایدار برای زندگی را تسهیل می‌سازند و در صورت لزوم، سوراخ های موجود در معابر، روشنایی و قرار گرفتن در معرض آفتاب را تعدیل می کند. چگالی آن‌ها، شکل و سایه‌هایی که ایجاد می‌کنند یک الگوی قابل‌توجه ایجاد می‌کنند که به برج یک هویت متمایز می‌دهد و آن را از محیط اطرافش جدا می‌کند.

تراس های بیروت
تراس های بیروت

برای تضمین تفکیک کافی حجم ساختمان و حفظ نسبت ساخت منطقی، این برج از ۵ طبقه پیمانه‌ای تشکیل شده است که در ترکیبات مختلف تکرار شده است. این سازه توسط هسته و یک شبکه منظم ستون که ۱۴.۷ متر ارتفاع دارد، تحمل می‌شود. در نتیجه، دیوارهای این آپارتمان‌ها سازه ای نیستند و ترتیبات آن‌ها برای انعطاف‌پذیری آینده باز است. هر ربع قسمت از این برج‌ها دارای لابی خود است و آسانسورها به طور همزمان به بیش از دو آپارتمان سرویس ارائه نمی دهند. برای کارایی بیشتر، دو لابی سرویس آسانسور،  بالابرMEP و فرارهای اضطراری را به اشتراک می‌گذارند.

تراس های بیروت
تراس های بیروت

ترکیبی از آپارتمان‌ها با اندازه‌های مختلف و انواع مختلف، از جمله دوبلکس چند طبقه، در سراسر ساختمان توزیع شده‌اند و شرایط مختلفی را برای برآورده کردن نیازهای هر مستاجر ارائه می‌کنند و به هر سطح هویت منحصر به فرد می بخشند. این آپارتمان‌ها به طور کلی از سه منطقه تشکیل شده‌اند: یک منطقه پذیرش عمومی، یک فضای زنده خصوصی و یک منطقه خدماتی. سالن پذیرایی و اتاق نشیمن بزرگ در محوطه پذیرش شامل مناطقی برای نشستن و شام خوردن با دسترسی به تراس بزرگ است. فضای خصوصی یک اتاق نشیمن خانوادگی و اتاق‌خواب با حمام و کمد های اختصاصی و همچنین شامل دسترسی به یک تراس است. این منطقه خدماتی شامل یک آشپزخانه با انبار و اتاق رختشوی‌خانه و اتاق‌خواب خدمتکار با حمام است. تمام فضاهای اصلی، مانند اتاق‌های نشیمن و اتاق‌خواب‌ها، ارتفاع مشخصی از ۳.۳۱ متر را فراهم می‌کنند.

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا