تعادل،کارکرد و سادگی در طراحی داخلی هتلی روستایی

طراحی داخلی این هتل عشایری درفضایی به متراژ 1200 متر مربع  توسط گروه معماری Salagnac Arquitectos و در مقابل یک جاده ساحلی واقع شده است این هتل، نسبتا کوچک اما دارای فضایی متفاوت برای گشت و گذار و استراحت در دل جاده ایجاد کرده است که در گذر مسیر افراد زیادی را که دنبال مکانی برای استرحت هستند جذب و شگفت زده می کند.

هدف کارفرما در این هتل جذب مخاطبین  و مسافران جوان است  در این هتل میهمانان در کنار هم می نشینند ، تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و از تعامل با یکدیگر و فضای موجود لذت می برند، اما در عین حال  در اتاق خواب ها به اندازه کافی حریم خصوصی را حفظ می کنند.
در طراحی اتاق های هتل بودجه های مختلف در نظر گرفته شده تا اقشار بیشتری را به میزبانی بپذیرد همینطور از اهداف مهم طراحی این هتل احساس دعوت کنندگی والقای حس آشنایی است تا مهمانان  به محض حضور  احساسی شبیه آرامش خانه را تجربه نمایند و خارج از چالش های جنگل و جاده در محیطی امن و با حریم شخصی به استراحت بپردازند.

 این ملک دارای یک سمت باریک به جاده است که سه ورودی مختلف در آنجا طراحی شده است ، ورودی اصلی و جذاب تقریباً از نیم طبقه سطح کف بالاتر رفته است و این ورودی به مناطق پذیرش و سکونت منتهی می شود که در طبقه دوم واقع شده اند ، این مناطق دارای بهترین منظره و بادگیر بیشتری می باشند زیرا همه این فضاها در معرض هوای طبیعی قرار دارند و مطبوعیت فضایی را در این راستا افزایش داده اند.

از قسمت اجتماعی هتل، مردم به پشت ملک همسایه که دارای یک ذخیره طبیعی، سایبان و نمایی بالاتر از جاده است، چشم انداز گسترده تری دارند و نیمی از سطح جاده دارای نرده های امنی است که کاربران از داخل هتل می توانند به پایین جاده نگاه کنند اما افرادی که در این جاده ایستاده اند ، نمی توانند به حریم خصوصی آن قسمت هتل دسترسی یابند. همین مفهوم برای طراحی اتاق های خواب هایی که در سطح همکف نیستند نیز استفاده شده است .

ورودی دوم  تقریبا چند پله پایین تر از سطح جاده است که به نحوی هوشمندانه برای مشتریانی که از ساحل و استخر استفاده میکنند طراحی شده به طوریکه میتوانند مستقیم در استخر بپرند و یا مستقیماً به اتاق خواب های خود واقع در امتداد استخر بروند.

 ورودی سوم ، دارای کمترین دید در ورودی های دیگر ساختمان است که در یک کوچه واقع شده است و برای دسترسی به خدمات و آپارتمان های خصوصی تر نگه داشته شده است.
پلان کف دارای شکل U است که به پشت هتل و جنگل باز می شود و با داشتن استخر مرکزی ، فضای مرکزی ایجاد شده با گیاهان زیبا و یک استخر بزرگ ، ریه ساختمان  و نمای اصلی قسمت عمومی هتل است.

استفاده از سنگ های تراش متداول ترین روش ساخت در منطقه است ، تمام گوشه ها و هر لبه گرد شده و متریال ها از جنس چوب  و با روشی بسیار طبیعی و ساده طراحی شده به طوریکه با رنگی ملایم یک بافت طبیعی به فضا اضافه می کند ، بیشتر کارهای چوبی هتل توسط صنعتگران محلی انجام شده  و برخی دیگر از متریال ها نظیر کاشی و سنگ نیز با آن ترکیب شده اند.

طرح ترکیبی ساده متشکل از فرم های هندسی صلب با دهانه های کوچک و جذاب و پنجره های چوبی است و بر خلاف فضاهای باز گسترده که باعث ایجاد گردش و تعاملات در اطراف می شوند ، زیبایی و جذابیت آن در هنر قرار دادن فرم ها  در کنار یکدیگر، در تعادل ، سادگی عناصر معماری و کارهای چوبی دست ساز است که هتل را خانه ای امن و زیبا در عین حال کاربردی ساخته است در ادامه با هورنو با تصاویر، پلان و مقاطع این هتل همراه باشید…..

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع : arel.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا