Homes for all
Homes for all

خانه‌هایی برای همه(Homes for All )

Homes for all
Homes for all
Homes for all
Homes for all
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

خانه‌هایی برای همه(Homes for All )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه‌هایی برای همه

مسکن اجتماعی

مکان: کپنهاگ، دانمارک

معماران: گروه معماری بیگ

مساحت: ۶۸۰۰.۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۸

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. این ساختمان که به نام آدرس آن، Dortheavej در شمال غربی کپنهاگ نام گذاری شد، ساختمان ۵ طبقه و فروشگاه‌های تعمیر ماشین، انبار و ساختمان‌های صنعتی از دهه ۱۹۳۰ تا ۵۰ میلادی را توصیف می کند. در سال ۲۰۱۳ توسط انجمن مسکن ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه دانمارک، BIG  مامور ساخت آن شد و ماموریت آن توسط طراح فضایی شهری دانمارک یان گها پیش نویس شده است. از BIG  خواسته شد تا ساختمان‌های مسکونی و فضای عمومی مقرون‌به‌صرفه را در منطقه ایجاد کند، در حالی که پیاده‌روهای عابران را باز و حیاط سبز مجاور را دست‌نخورده نگه ‌دارد. در اوایل بهار امسال، IG و Lejerbo توسط انجمن معماران دانمارک با جایزه لیل آرنه به خاطر اولویت‌بندی ویژگی‌های فضایی محل سکونت و استراتژی ساختمان با توجه به بودجه مسکن مقرون‌به‌صرفه، مورد تقدیر قرار گرفتند.

Homes for all
Homes for all

هدف ما ایجاد آپارتمان‌های مقرون‌به‌صرفه از سوی معماران پیشرو جهان بود. ما همراه با BIG موفق شدیم خانه‌هایی پایدار، امن و عملکردی ایجاد کنیم و این موضوع را چشم افرادی که در آن زندگی می‌کنند، می بینیم.

به دلیل محدودیت‌های بودجه ضروری، مسکن ارزان یک چالش معماری است. ما تلاش کرده‌ایم تا ساخت و سازهای پیمانه‌ای با مواد نسبتا متوسط را به منظور ایجاد فضاهای زندگی سخاوتمندانه در مناطق شهری و همچنین در مقیاس مسکونی بسیج کنیم. عناصر پیش‌ساخته به نحوی روی هم انباشته شده‌اند که به هر ماژول دوم اجازه می‌دهد چند متر ارتفاع اتاق را افزایش دهد و فضای زندگی- آشپرخانه را به طور غیر معمول بزرگ می‌کند. با تعدیل آرام ماژول‌ها، فضای زندگی بیشتر به سمت حیاط باز می‌شوند در حالی که منحنی، بلوک خطی را از خیابان دور می‌کنند تا پیاده‌رو را به یک میدان عمومی تبدیل کنند. محدودیت‌های اقتصادی اغلب منجر به کاستی در Dortheavej می‌شوند، ما موفق به ایجاد ارزش افزوده برای فرد و جامعه شده‌ایم.

Homes for all
Homes for all

الگوی شطرنجی Dortheavej براساس سازه پيش ساخته منفرد است. به عنوان یک دیوار متخلخل، ساختمان به آرامی در مرکز شکل می‌گیرد و فضا را برای میدان عمومی به سمت خیابان در سمت جنوب و حیاط سبز نزدیک به سمت شمال می کشد. در سطح خیابان، ساختمان باز می شود تا ساکنان و عموم مردم بتوانند یکپارچه از داخل حیاط عبور کنند.

واحدهای مسکونی در امتداد این منحنی تکرار می‌شوند و به ارتفاع ساختمان‌های اطراف انباشته می‌شوند. این انباشت فضای اضافی برای هر آپارتمان ایجاد می‌کند تا یک تراس کوچک داشته باشد و فضایی برای زندگی سالم و پایدار فراهم کند. در طرف جنوبی، بالکن‌ها به عقب رانده‌شده و عمق آن به نما اضافه می شوند در حالی که در سمت شمالی، نما یکنواخت است. تخته‌های چوبی بلند، نمای بیرونی را در همه طرف پوشش می‌دهند و بر ماژول ها وتناوب در الگوی شطرنجی تاکید می‌کنند.

Homes for all
Homes for all

پنجره‌های بزرگ سقف تا کف در آپارتمان‌ها نور روز را به واحدها و نمای بیرونی را به حیاط سبز و یا اطراف باز می کند. اندازه آپارتمان‌ها از ۶۰ تا ۱۱۵ متر مربع است و مصالح ساده مانند چوب و بتن در رنگ‌های روشن غالب در داخل و خارج حفظ می‌شوند.

منظره های عصر Dortheavej که یکی از محله های چند قومی با درآمد کم درآمد در کپنهاگ است، ساختمان را سبک و شفاف نشان می دهد. ساکنان می توانند از بالکن های خود به بیرون نگاه کنند و جامعه اطراف می تواند فعالیت های درونی را ببیند.

Homes for all
Homes for all

مربع کوچک ایجاد شده توسط منحنی کوچک ساختمان با درختان گیلاس و فضایی برای پارکینگ دوچرخه محصور می شود که روش ترجیحی برای دور زدن در شهر است.

نمای شمالی به سمت یک حیاط سبز محصور است که ساکنان Dortheavej و ساختمان‌های اطراف می‌توانند برای فعالیت‌های تفریحی از آن استفاده کنند.

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا