Ananda House
Ananda House
Ananda House
Ananda House
Ananda House
Ananda House
Ananda House
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

خانه آناندا

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه آناندا 

کاربری: خانه ها

مکان: بالی ، اندونزی

معماران: IBUKU

مساحت: 260.98 متر مربع

سال: 2015

یک دروازه سنگی ساده، ورودی خانه را نشان می دهد. این دروازه با سه نخل سیاه جوان قاب بندی شده که آنها در یک راهرو سبز رنگ احاطه شده اند. نور خورشید صبح، وقتی هنوز لمس شبنم روی برگها وجود دارد، در این شیب شرقی واقع می شود و در اواخر بعد از ظهر برامدگی های منحرف شده از زاویه نور طلایی از زیر برگ ها پایین آمدند. باد در یک مسیر سنگی در امتداد محوطه های این باغ تراس می وزد. مسیرها از مسير سنگی اصلی به چپ و راست در فواصل طول محورها جدا می‌شوند و به دو ساختار چندطبقه ظریف منتهی می شوند ، مانند پرندگانی که لانه درون سطح شیب دار دارند. طاق های خمیده به شکل برگ در اطراف آن کم است و در زیر آنها می توانید آبگینه ای را مشاهده کنید که منعکس کننده فضای سبز باغ است و پرده های سفید جاری است. این اتاق ها شخصی است و فضای جلوی هر بالکن اختصاصی از سمت شرق به سمت دره امتداد دارد.

Ananda House
Ananda House

با وزش باد در مسیر بین این دو ساختار به سمت شما، می توانید یک غرفه باز از شکل قطره اشک را در سمت راست کشف کنید. این خانه دارای یک سقف به شکل برگ که به سمت شرق قله گسترده است و غذاخوری آن کمی صعودی است. این اتاق خانوادگی ، قلب خانه است و مرکز آن آشپزخانه با انحنای قوسدار حالت پیشخوان از صفحات مسطح سنگ رودخانه است. در پشت پاویون، بالا و پشت فضای آشپزخانه ، یک اتاق زیرشیروانی مرتفع هست که بچه ها می توانند در آن بخوابند.

Ananda House
Ananda House

قوس های این ایوان اطراف قسمت شمالی پاویون خانوادگی به سمت استخر بزرگ دامن می چرخد. این ادامه فضای زندگی است که احساس در فضای باز را به وجود می آورد و بر پرتگاه اندکی مشرف است. ایوان حال و استخر تراسی هستند که در آنها زندگی خانواده در جریان است​، با فضاهای اتاق خواب در بالا و رودخانه با شتاب در پایین است. قدم زدن از طریق فضای نشیمن به سمت جنوب یک منطقه جدا شده از ایوان برای صرف صبحانه رمانتیک دو نفره است و در پشت آن پشت آشپزخانه یک اتاق پودر کوچکی قرار دارد.

Ananda House
Ananda House

چندین تراس بالای ایوان ، جایی که در آن شاخه های مسیر مرکزی سمت چپ خانه قرار دارد، اتاق خواب زوجین واقع شده است. این خانه یک اتاق خواب بالا و پایین دارد و هر اتاق دارای بالکن و حمام اختصاصی خود است. این اتاق ها یک جنگل با فضای دلپذیر و دنج و با عقب نشینی هستند ، فقط در اندازه مناسب برای تخت و میز بانو ، با فضایی برای تختخواب مخصوص بچه یا کودک نوپا که در صورت لزوم تنظیم می‌شوند. تختخواب با پنجره های شیشه ای بلند به سمت بالکن و نمای شمال شرقی خارج از آن قرار دارد.

نزدیک به مرز شمالی و بالای آن در سطح شیب دار ، ساختار نهایی و چشمگیر آن است. این سه سطح ، شامل یک برج در بالای سطح است. سطح اول اتاق خواب بزرگ ، رو به شرق و رو به ارتفاعات بالای استخر است که دارای نماهای چشمگیر رودخانه است. این بنا تمام ملزومات مورد نیاز اتاق خواب های دیگر را دارد ، همچنین یک حمام در فضای باز و یک وان سنگی یکپارچه در شیب مشرف به دره قرار دارد. یک تختخواب معلق در میان ستونهای ساختار باشکوه در زیر اتاق خواب، یکی دیگر از تونشستگی های حریم خصوصی در فضای باز محسوب می شود.

Ananda House
Ananda House

جلوه گری و زیبایی این مشخصه به بهترین وجه از فضای زندگی دوم گرفته شده است ، در بالای اتاق خواب بزرگ مستقر شده ، و پس نشستگی به جهت شمال شرقی به طور مستقیم به سمت کوه مادر بالی ، کوه آگونگ اشاره دارد ، که در روز روشن در افق قابل مشاهده است. این اتاق برخلاف پاویون خانواده ، می‌تواند کاملاً با پنجره های شیشه ای بلند محصور شود و در روزهای گرم یا طوفانی به تونشستگی خانوادگی بدل می شود. در طلوع آفتاب ، نور طلوع خورشید از طریق بالابر در پشت بام سرازیر می شود و آن را به یک طرح آزمایشی درخشان طلایی تبدیل می کند.

Ananda House
Ananda House

در بالاترین سطح ، یک اتاق برج کوچک قرار دارد که توسط نردبان و از طریق دریچه سقفی می توان به آن دسترسی پیدا کرد. اینجاست که شما در طلوع آفتاب یا غروب آن برای آرامش می آیید. در یک شب روشن ، هرکس بخواهد تختخوابی را در اینجا برپا می کند و با نوای پرنده و اولین تابش نور سپیده دم بیدار می‌شود.

منبع: archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا