خانه استیلتو(Stiletto House)

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

خانه استیلتو(Stiletto House)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

 

خانه استیلتو(Stiletto House)


کاربری: مسکونی

مکان: سنگاپور

معماران: استودیو EHKA

مساحت: 9300 فوت مربع

سال: 2019


شرح متن توسط معماران تهیه شده است. با الهام گرفتن از زیبایی منحنی های درحال جریان آزادانه، خانه با چشم انداز دریا آمیخه ای از یک ساختمان و مجسمه است ترکیبی از اشکال و کاربری ها برای ساخت یک فضای زندگی. این خانه شامل مفاهیم سنتی معماری می شود درعین اینکه آن ها را به فرم معاصر مجددا تفسیر می کند. بررسی می کند که یک خانه چگونه باید باشد تا دارای ویژگی های آنتیک و مدرن باشد خانه ای که هم به نمایش می گذارد و هم به یک اثر نمایشی تبدیل می شود. منحنی های در حال نوسان در سرتاسر خانه به چشم می خورند از ساختمان تا محوطه اطراف و تا راه پله ها و میله های شیشه ای، تا جزئیات زیر نما و موج های صفحات فلزی، و حتی تا کابینت های فضای داخلی، اسباب و اثاثیه و تجیزات جانبی. در هر مقیاس از پروژه از ساختمان تا جزئیات، شکل های در حال نوسان وجود دارند.


خانه استیلتو(Stiletto House)


ستون ها به حالت موج دار بار رواق  ورودی را تحمل می کنند. از شیشه و نرده برای نما استفاده شده است تا احساس روشنایی ایجاد کند. با وجود اینکه برخی از فضاها عمیق هستند هیچکدام تاریک به نظر نمی رسند. شیشه هایی با دو برابر ارتفاع در اتاق نشیمن این امکان را می دهد که این فضا با تمام اسباب و اثاثیه در معرض دید عموم باشد. طبقه همکف با قرار گرفتن در محلی با ارتفاع کم از نظر قانونی نیاز است که تا ارتفاع حدود 5/1 متری از سطح جاده بالا بیاید. برای بحث در مورد تغییرات سطح، پله هایی با شکل درحال جریان می سازیم تا با محوطه اطراف در هم آمیزد. پیرو تغییرات سطح، ورودی از سمت در پارکینگ با استفاده از گلدان های شناور پوشش داده شده است.


خانه استیلتو(Stiletto House)


با وجود اینکه این خانه در منطقه مسکونی با دو طبقه قرار گرفته است با کار بر روی کنترل الزامات شهری یک نیم طبقه اضافی ایجاد کرده ایم. برای جلوگیری از احساس له شدگی در زیر نیم طبقه، کل نیم طبقه با شیشه ساخته شده است بنابراین فضای آشپزخانه و بار در زیر نیم طبقه همچنان بلند به نظر می رسد. تمام اتاق ها تا حد امکان به قسمت پشتی خانه برده شده اند. دال سقف ها و کف با حداکثر پیشامدگی مجاز کار شده اند درحالی که فضاهای داخلی و بالکن ها حدالامکان به سمت پشت ساختمان برده شده اند. این ترکیب در عین ایجاد نمای باز فضاها را به حداکثر می رساند.

مکای غربی از دیوارهای صلب است و درهای شیشه ای با ارتفاع دو برابری در فضای غذاخوری دارای پوشش آلومینیومی کشویی برای مسدود کردن آفتاب غربی هستند. در نماهای شمالی و شرقی ما شیشه های بزرگ با ارتفاع دو برابری و درهای کشویی داریم که می توانند به صورت کامل باز شوند و امکان تهویه عمودی را برای خانه ایجاد می کنند. همراه با فن های سقفی، پیشامدگی های آویزان برای ایجاد سایه و استخر و دیواری که از آن آب میریزد همگی مرزهای خنک کننده در محوطه هستند، این استراتژی طراحی گرمسیری به ایجاد فضای زندگی راحت که می تواند حتی بدون تهویه هوا نیز مورد استفاده قرار گیرد کمک می کند. استفاده از شیشه هایی با تشعشع کم در به حداقل رساندن اثرات گرمایی کمک می کند.


خانه استیلتو(Stiletto House)


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا