خانه المپیک (Olympic House )

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2019
کاربری: مسکونی
معمار: فاستر+ شرکا
مکان: ترکیه

خانه المپیک (Olympic House )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه المپیک (Olympic House )

ساختمان های سازمانی-اداری

مکان: لوزان، سوئیس

معماران: 3XN

مساحت: 135000 مترمربع

سال: 2019


برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک معماری مدرن

شرح متن توسط معماران تهیه شده است. با مشارکت بخش تاریخی پارک، قلعه ویدی مربوط به قرن هجدهم جنبه حیاتی پروژه بوده است. خانه المپیک (ساختمان های سازمانی-اداری) در داخل فضای عمومی که پذیرای گروه های مختلفی از ملاقات کنندگان است قرار دارد که به یک نقطه مشخص معماری رمزی برای جامعه محلی تبدیل می شود که شفافیت و دسترسی را با مثال نمایش می دهد. سواحل برکه جنوا یک فضای حفاظت شده است و بنابراین گروه معماران با آی او سی همکاری می کند و با هدف بالاترین سطح از یکپارچگی با محیط اطراف به این پروژه وارد شده است. در همسایگی قلعه ویدی یک ساختمان با معماری بلوکی وود با بازگرداندن نماهای اصلی به شرایط اولیه بازسازی شده است.


ساختمان های سازمانی-اداری-خانه المپیک


برای مطالعه ی سبک های طراحی موزه وارد لینک مقابل شوید : طراحی موزه

طرح منتج با ایجاد انتقال یکپارچه بین فضای سبز عمومی و خانه المپیک(ساختمان های سازمانی-اداری)، هم به میراث قلعه و هم به محیط پارک احترام می گذارد. با جایگذاری قرارگاه مرکزی در بخش شرقی در ترکیب با جنگل درختان غربی منجر به تفسیر مجدد تقارن کلاسیک با استفاده از قلعه به عنوان محور مرکزی شده است. با تحکیم عملکرد خانه المپیک(ساختمان های سازمانی-اداری) و غرفه نمایشگاه فعلی، بخش های مرکزی جدید و مناظر اطراف همزمان با دوبرابر کردن مساحت ساختمان، همان میزان از فضای سبز را در محوطه ایجاد می کنند. این طرحی برای به حداکثر رساندن زیبایی محل با استفاده از گیاهان با اندازه های مختلف برای ساخت مسیرها، با طبیعت و مناظر مشارکت می کند در حالی که حفاظت از تنوع زیستی محلی را نیز تضمین می کند. یک پاسنگ گیاهی با احتیاط با مناظر در هم آمیخته و اثرات جای چای ساختمان را به حداقل می رساند.


ساختمان های سازمانی-اداری-خانه المپیک


برای مطالعه ی مقاله ی طراحی خانه وارد لینک زیر شوید: طراحی پلان و مقطع خانه

شفافیت ساختمان حاکی از آزادی آی او سی به عنوان یک سازمان است و نمای بسیار خوبی را برکه اطراف را فراهم می آورد. این نمای شیشه ای از کف تا سقف روشنایی روز را وارد ساختمان می کند همزمان با اینکه عایق بندی حرارتی را با یک سیستم دوجداره به حالت بهینه در می آورد. این مشخصه از نما به پارک این امکان را می دهد که تا اعماق فضای شرکت نفوذ کند. این ساختمان شیشه ای به یک تشبیه برای تمایل آی او سی برای شفافیت سازمانی تبدیل می شود و تمام تغییرات سازه ای آمده در صورت جلسه المپیک 2020 را منعکس می سازد. این طرح این امکان را فراهم می آورد که کارها و حرکت های روزانه کارمندان آی او سی از طریق نما قابل مشاهده باشد.(ساختمان های سازمانی-اداری)

در عیارگذاری طرح این گروه از معماران، نما با تقلید از حرکت های زیبای یک ورزشکار به روح المپیک احترام می گذارد. نمای موج دار و دینامیک از تمام زوایا متفاوت به نظر می رسد که انرژی یک ورزشکار در حرکت را انتقال می دهد. در ورزش ها، حرکت منجر به عملکرد بهینه می شود به طور مشابه، دستکاری فضای ساختمان اثر مستقیمی بر روی عملکرد آن دارد. خانه المپیک یک نماد جهانی و یک سمبل آی او سی است اما باید به عنوان یک محل کار شلوغ نیز عمل کند.(ساختمان های سازمانی-اداری)


ساختمان های سازمانی-اداری-خانه المپیک


برای مطالعه اقلیم گرم و خشک وارد لینک زیر شوید: طراحی اقلیمی گرم و خشک

این گروه معتقد اند که رفتار اشکال معماری الزامات اصلی حین درک ارکان جدید آی او سی هستند. شفافیت و جریان طراحی تمایل دارد که برهمکنش ها، ارتباطات و تبادل دانش بین کارمندان را بهبود بخشد. چرخش تسهیل شده به عنوان سرعت دهنده به همکاری و یکپارچگی در فضای کار عمل می کند. فضای داخلی با کمترین میزان ممکن از محصورکننده ها ساخته شده است: 4 هسته و 14 ستون از سازه ساختمان پشتیبانی می کنند. آرایش سیستماتیک المان های فنی و الکتریکی یک محیط کاری پویا را ایجاد می کند به یک نیروی کار بسیار فعال که با تغییرات استرتزیک و سازمانی وفق پیدا می کند، اختصاص داده شده است. با دفاتری که می توانند به آسانی در فضاهای باز حرکت داشته باشند، فضای کار می تواند به آسانی مطابق با نیازهای در حال تغییر کارمندان سازمان تنظیم شود که مشوق همکاری داخلی است.(ساختمان های سازمانی-اداری)


ساختمان های سازمانی-اداری-خانه المپیک


راه پله واحدی که به حلقه های المپیک بارون پیر کوبرتین ارجاع می دهد، در تمام ارتفاع ساختمان بالا رفته و تمام طبقات را از طریق یک راهرو مرکزی به هم متصل می کند. با پیروی از اصول طراحی فعال، راه پله های ساخته شده از چوب بلوط و پیرامون آن فضای مرکزی برای فعالیت ها و حرکات اجتماعی را تعریف می کند. این راه پله یک توصیف بصری از یگانگی و همکاری بین کارمندان و سرمایه داران آی او سی است. فضاهای نمایشگاهی، یک کافه تریا و اتاق های ملاقات پیرامون راه پله مرکزی قرار گرفته اند که احساس جامع بودن را به 500 کاربر رسمی انتقال می دهند. خانه المپیک یک مثال بی نظیر از همکاری نوآورانه بین سرمایه داران مختلف شامل تعدادی از شرکای تجاری آی او سی (داو، تیوتا و پاناسونیک)، گواهی پایداری، مقامات محلی، فروشنده ها و محصلان و همچنین کارمندان سازمان می شود.(ساختمان های سازمانی-اداری)


پلان ساختمان های سازمانی-اداری-خانه المپیک


تعهد این سازمان به پایداری توسط گروه معماران نه تنها به طراحی و ساخت بلکه به توسعه مفاهیم عملکردی برای خانه المپیک وارد شده است. از طریق ویژگی های نوآورانه، اثرات زیست محیطی ساختمان بدون ایجاد اختلال در کیفیت محیط کار، به حداقل رسانده است. محفظه ساختمان از طریق شیشه کاری سه لایه و غیرقابل نفوذ در برابر هوا در نمای داخلی، عایق کاری فوق العاده ای ایجاد کرده است. لایه داخلی نما عایق حرارتی را فراهم می آورد در حالی که لایه بیرونی طراحی را بهبود بخشیده و از طریق یک سیستم ضدآفتاب یکپارچه و کاهش صدای حاصل از بزرگراه مجاور، از ساختمان محافظت می کند. محفظه ساختمان برای هل دادن و حرکت به سمت داخل و خارج طراحی شده است که یک نمای اضافی برای روشنایی روز و مناظر به دست می آید.


مقالات پیشنهادی:

طراحی سرویس های بهداشتی

طراحی آمفی تئاتر

طراحی اقلیم گرم و خشک


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا