House in Itsuura
House in Itsuura

خانه ای در ایتسورا(House in Itsuura)

House in Itsuura
House in Itsuura
House in Itsuura
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

خانه ای در ایتسورا(House in Itsuura)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه ای در ایتسورا


کاربری: خانه ها

کیتای بارا کیشی ، ژاپن

معماران: ADX

 مساحت: 204.0 متر مربع

سال: 2014


توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. شهر ایتسورا ، واقع در بخش شمالی بخشدار ایباراگی ، به عنوان محل ماهیگیری موفق شناخته شده است. تنشین اوکاکورا که به مناظر خط ساحلی ایتسورا علاقه داشت و عاشق این مکان برای آخر عمر خود بود. برخی از معماری های تاریخی مانند روکاکودا وجود دارد که توسط تنشین و موزه هنری یادبود تنشین طراحی شده است. صاحب این خانه ماهیگیر است. جد او یک ملوان بود که در نزدیکی تنشین کار می کرد. در آن روزها گفته می شد كه تنشین مثلی داشته است: “ماهیگیر درختان را در كوهها می کارد”. داستان این پروژه با برنامه ریزی برای استفاده کامل از این مکان در کوهی که از اجداد وی به ارث رسیده و خانه را طراحی می کند ، آغاز می شود.


House in Itsuura
House in Itsuura

تنشین اوکاکورا  (همچنین به اوکاکورا کاکوزو نیز معروف است) یک محقق ژاپنی بود که در پیشرفت هنر در ژاپن نقش داشت. در خارج از ژاپن ، امروزه به طور عمده از او به عنوان نویسنده “کتاب چای” یاد می شود. روکاکودا یک عقب نشینی چوبی شش گوشه است که مشرف به دریای ایتسورا است.

“V” از زمین کاملاً استفاده می کند. به دلیل وجود سایت شیب دار جنوبی ، شروع ارزیابی برای برنامه ریزی سایت موضوع بسیار مهمی بود. برای توسعه زمین ، ما یک قانون تنظیم کردیم تا از شکل وضعیت فعلی سایت پیروی کنیم و درختان را تا حد امکان حفظ کنیم. در ابتدا برای بررسی شیب کوه ، مدل سازی دوم این شکل از داده ها ، و برخی از سطوح مسطح پدیدار شد و آنها را به هم متصل کرد. نقاط به خط تبدیل شدند و خطوط سطح شدند و با تکرار این فرآیندها ، در نهایت می توانیم مکان مناسبی برای طرح ساخت خانه پیدا کنیم و همچنین از محیط کامل سایت نیز استفاده کامل کنیم. نقشه خانه به نظر می رسد شکل “V” را گسترش می دهد ، و دو بال به عنوان محیط های مختلف زندگی طراحی شده اند.


خانه متشکل از مواد ساده است. چوب و شیشه برای چیدمان ستون ها و بادگیرهای جانبی به طور مرتب و قرار دادن بلوک های چوبی به صورت مورب در بین آنها ، و دیواره قاب چوبی به عنوان مهاربندی عمل می‌کند. علاوه بر خطوط مورب از بلوک های چوبی ، شیشه های ثابت و پنجره های روبرو نیز نصب شده است.

لوسترهای چوبی خارجی کنترل نور خورشید را به صورت فصلی کنترل می کنند. با فیلتر نامنظم نور آفتاب گرچه درختان به داخل اتاق می آیند ، فراتر از منظره چشم انداز ، مردم در داخل خانه می توانند تغییر ملایم چهار فصل را حس کنند. قسمت داخلی درب جلو، دستگاه های ماهیگیر کارگاه است. پله ها به سطح بالایی از فضای کار منتهی می شوند.


House in Itsuura
House in Itsuura

دو وان حمام آماده شده است تا آنها را با دو درجه حرارت مختلف پر کند تا بدن سرد ماهیگیر را پس از بازگشت از دریا تنظیم کند.

ساختار چوبی که توسط سنگ مخروطی شکل گرفته “سنگ بنا” و گروهی از پست ها را پشتیبانی می کند. این سایت ، در نزدیکی دریای ایتسورا و روکاکودا تنشین ، در گوشه ای از پایه طبیعی شیب تپه واقع شده است که یک لایه بستر به صورت عمودی بیرون زده است. دو فضای متفاوت خانه به صورت طناب کشی شده و از طرف تپه در قسمت پشت سر به طرف دره حرکت می کند. در انتهای آن و یک نقطه متقاطع از طناب ، سه”سنگ بنا” مخروطی به طول 3 متر قرار گرفته است تا بتن پخته شده (افت = 8 سانتی متر) به طور مستقیم بر روی بستر نصب شود.


دسته “پست” از “سنگهای بنیادی” بیرون می آید. “پست ها” به قطر 140 میلی متر به صورت دایره ای دو تا در پایین و یکی در قسمت بالا مرتب شده اند. کمربندهایی با عمق 360 – 800 میلی متر در حال حرکت بین “پست” و شیب تپه هستند. آنها همچنین در حال ایجاد “همکفی” هستند که مردم بیشتر اوقات آن را بین دریا (دره) و کوه (تپه) می گذرانند. بلوک های چوبی به ضخامت 120 میلی متر در حالت مورب ترتیب داده شده ، دیوارهای چوبی خارجی به عنوان یک دیوار تکیه گاه عمل می کنند.

با ماهیگیران محلی از جنگل محافظت کنید. چشمه آبی از یک جنگل غنی ، دریایی پر از زندگی را پرورش می دهد و نقش بسیار خوبی در حفظ محیط زیست دریا خواهد داشت. از گفته تنشین مبنی بر اینکه “ماهیگیر درختان را در کوهها می کارد” ، ما معماران ، کارفرما و ماهیگیران محلی ایتسورا حدود 60 درخت کاشته ایم تا باقیمانده زمین را به کوه برگردانیم.


House in Itsuura
House in Itsuura

با انجام این کار ، امیدواریم نفع تازه ای به محیط زیست و اطراف آن ناحیه برسد ، این خانواده که نسل اندر نسل در این خانه زندگی می کنند، از جنگل به خوبی مراقبت کنند و ادعای تنشین را نسبت به نسل بعدی دریافت کنند. در زمان نوسازی آتی این خانه ، از درختان بالغ و 60 ساله استفاده کنند و درختان جدید دوباره و دوباره کاشته شوند.


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا