BangkaeHouse
BangkaeHouse

خانه بنگکائی (BangkaeHouse)

BangkaeHouse
BangkaeHouse
BangkaeHouse
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

خانه بنگکائی (BangkaeHouse)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه بنگکائی


خانه ها، فضای داخلی خانه ها

بانکوک، تایلند

مساحت:430 مترمربع

سال: 2020


شرح متن توسط معماران تهیه شده است. خانه بانگکائی با قرار گرفتن در منطقه مسکونی حدود مرزی خارجی شهر و دارای مساحت 429 مترمربع در پروژه منطقه مسکونی قرار دارد که تنها سبک معمولی خانه های از پیش طراحی شده را ارائه می دهد و چند دهه قبل هیچ پیشنهادی برای قرار گرفتن در بازارهای نوظهور کشور نداشته است. ولی امروزه از چند لحاظ به تصویری متروکه تبدیل شده است. این خانه شامل فضای وسیعی می شود تا خانواده بزرگی که آماده افزودن اعضای خود در آینده و ملاقات اقوام است را در خود جای دهد. تعداد زیادی اتاق وجود ندارد؛ این خانه با چهار اتاق دارای اندازه ای متوسط به شمار می آید.


BangkaeHouse
BangkaeHouse

طبقه بالا با سه اتاق خواب اصلی و یک اتاق دعا اشغال شده است که به شیوه بودایی باید در مرکز قرار گرفته و فضا را به دو قسمت تقسیم کند و بالای تمام اتاق هایی که افراد در آنجا زندگی می کنند قرار گیرد. طبقه دیگری که در طبقه همکف قرار دارد برای استراحت و راحتی مادر مسن و برای ایمنی و آسایش او از دست طبقات مختلف است. باقی خانه فضای مشارکتی است: یک اتاق غذاخوری و یک آبدارخانه که با استفاده از یک راه پله موجود در همسایگی زمینه به یکدیگر متصل می شوند و فضای نشیمن را به سمت گوشه هل می دهند که می تواند با مناسبت های مختلف و مطابق با میزان مطلوب استقلال و خلوت بودن و فضای مشارکتی می تواند مهمانانی را در خود جای دهد.


BangkaeHouse
BangkaeHouse

این طراحی به این اتاق امکان می دهد که هیچ سقفی نداشته باشد و یک فضای باز قائم ایجاد کند که با فضای باز بزرگ بین اتاق خواب بزرگتر و اتاق خواب در طبقه بالا در تماس باشد که به ترتیب فضاهایی خصوصی و مشترک بین اتاق های طبقه بالا و اتاق نشیمن و اتاق مهمان در طبقه همکف ایجاد می کند: فضایی میانی که هم شامل فضاهای چندکاربری می شود و هم آن ها را از هم جدا می کند. البته یک فضای پارکینگ وجود دارد که در زندگی شهری گفته می شود که دارای وضعیت تعیین کننده تری از آشپزخانه است چراکه آسان تر از دود کباب روی گاز در حیاط پشتی می تواند منجر به مشاجره بین همسایگان شود.

آشپزخانه تایلندی، فضای شستشو، فضای لباسشویی و اتاق پیشخدمت با اندازه ای برای سه اتاق خواب مجزا در یک ردیف برای راحتی خدمت رسانی در قسمت پشت قرار گرفته اند. احتمالا این فضا قسمتی دارای کمترین شگفت آوری در خانه است. محوطه ای در مرکز خانه برای تهویه، روشنایی و به اشتراک گذاشتن چشم اندازهایی ارتباطی بین اتاق ها و اعضای خانه ایجاد می کند. در این جهت، یک خانه برای کاهش ارتباطات نیست بلکه برای افزایش آن در برخی از ابعاد و یا تمام ابعاد است. جدا از این حیاط، این نوع از فضاهای عمودی تک و توک در فضاهای دیگری برای ایجاد اثرات سودمند به کار گرفته شده اند.


BangkaeHouse
BangkaeHouse

نمای خارجی خانه از مصالح و روش های معاصر و با استفاده از صفحات ورقه ای چوبی برای پوشش خارجی و برای کنترل میدان دید مورد استفاده قرار گرفته اند. نصف سقف از جلو بالا آمده است که برخی قسمت ها برای ایجاد تنوع بصری بالاتر از قسمت های دیگر هستند. قسمت بالایی بخش های جدیدی ایجاد کرده و با عرض 16 متر و با فضای کلی کاربری 430 متر مربع دارای کاربردهای پیش بینی نشده ای برای این خانه دوطبقه است. این خانه در همسایگی ساختمان زمین گلف پروژه منطقه مسکونی قرار دارد و در همسایگی دیگر و در طرف مقابل رو به فضای بازی است که میان محدوده هایی دارای شخصی است.


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا