خانه شیشی ایوا
خانه شیشی ایوا

خانه شیشی ایوا(Shishi-Iwa House )

خانه شیشی ایوا
خانه شیشی ایوا
خانه شیشی ایوا
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

خانه شیشی ایوا(Shishi-Iwa House )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه شیشی ایوا


کاربری: خانه

مکان: کارویزاوا، ژاپن

معماران: معماران شیگرو بن

سال: 2019


شرح متن توسط معماران تهیه شده است. خانه شیشی ایوا یک بوتیک 10 اتاقی است که مجددا توسط پریتزکر3 معمار شیگرو بن ژاپنی برنده جایزه طراحی شد. خانه شیشی ایوا توسعه یافته توسط HDHP GK یک شرکت حمایت شده توسط مدیر کل HDHP، یک محیط بازسازی شده است که روابط بین طبیعت، معماری و انسان را تقویت می کند.

خانه شیشی ایوا برای دربرگرفتن مفهوم میهمان نوازی اجتماعی ساخته شده است که آن را از دیگز هتل های معمولی متمایز می سازد. اهداف جدید این است که این مکان انرژی را منعکس و بازتاب کند و از تفکرات نوینی برای میهمانان سخن بگوید. این مکان دو طبقه واقع شده بر روی یک زمین هموار منحنی شکل از یک سقف موج دار که با حرکت های موجود در جنگل حرکت می کند دارای معماری بی نظیری است. با هدف حفظ هر چه بیشتر درختان موجود تا جایی که امکان پذیر باشد، بن یک روش جدید ساختمان سازی توسعه داد که هرگز در ساخت هتل ها مورد استفاده قرار نگرفته بود.


خانه شیشی ایوا
خانه شیشی ایوا

معمار خانه شیشی ایوا، شیگرو بن می گوید: برای این پروژه علاقه مند به توسعه زبان طراحی متمایزی درخور موقعیت زیبای آن بودم. همه چیز از ساخت تا اسباب و اثاثیه و جزئیات فضای داخلی برای رسیدن به یک محیط سفارشی به دقت برنامه ریزی و مورد توجه واقع شده اند. با در هم آمیختن فضاهای داخلی و خارجی بازشدگی های بی نظیری در اتاق های مهمان و فضاهای عمومی ایجاد کردیم که بهترین چشم اندازها از باغچه را فراهم آورده و دلگرم به دسترسی به بیرون می کند. چوب، مصالح انتخابی ما برای طراحی بود که برای تشدید احساس گرمی و هم بستگی در تمام مکان بوتیک مورد استفاده قرار گرفت.


خانه شیشی ایوا
خانه شیشی ایوا

با تشدید هر دو تجربه خصوصی و اجتماعی، این ساختمان یک جریان یکپارچه از فضاهای طراحی شده با ویژگی های انسانی بی نظیر را به نمایش می گذارد، به گونه ای که هر اتاق مهمان دارای یک مکان وسزی در خود است. اتاق های مهمان در طبقه پایین به سمت باغچه خصوصی باز می شوند که دسترسی منحصر به فردی دارند درحالی که اتاق های طبقه با دارای تراس های خصوصی هستند و این یک ویژگی بی نظیر از خانه شیشی ایوا است.


خانه شیشی ایوا
خانه شیشی ایوا

بخش های داخلی برای تکمیل طبقه بندی مجدد به عنوان یک مکان پیچیده و روشنفکرانه به دقت تحت مراقبت قرار گرفته اند. تمام فضاهای داخلی و اسباب و اثاثیه توسط شیگرو بن طراحی و انتخاب شده اند. شیگرو بن با توجه به استفاده از مقوای نازک در طراحی، اتاق ها و فضاهای عمومی را با چوب و المان های لوله ای کاغذی برای ایجاد یک محیط داخلی بی نظیر طراحی کرد. همچنین شیگرو بن در کنار طراحی های خود اسباب و اثاثیه را نیز توسط یکی از موفق ترین معماران جهان یعنی آلوار آلتو انتخاب کرد.


 طرح داخلی استفاده شده یک کلکسیون هنری عالی است که شامل کاهای اصیل از استادان ژاپنی مربوط به دوره گوتا در دهه 1960 از قبیل جیرو یوشیهارا، توشی میتسو ایمایی، یاسو سومی، ساداماسا موتوناگا و ماساکی یامادا و همچنین هنرمندان برجسته بین المللی از قبیل ژائو وو کی و سوندجا رهی می شود.


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا