خانه نمو
خانه نمو
خانه نمو
خانه نمو
خانه نمو
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

خانه نمو(Nemo House )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

خانه نمو


کاربری: خانه ها

مکان: ایواوا ، لهستان

معماران: شمیکال چک / موبیس آرشیتکچی

مساحت: 500.0 متر مربع

سال: 2014


معماری بنا در مجاورت دریاچه ماسوریان قرار دارد که بالای آن خانه ساخته شده است. ساختمانها با باز کردن فضای داخلی به طور شفاف برای زیبایی منظره ، چشم انداز را مختل نمی کنند. این خانه در یک طرح مستطیل شکل به طول 50 متر طراحی شده است و عملاً از کل طرح ساختمان استفاده شده است.

این سازه با شیب منطقه سازگار است. این ساختمان از جاده دسترسی و ورودی مبهم و مرموز باقی می ماند. علاوه بر ورودی شیشه ای و روشنایی این پنجره، آشپزخانه فاقد پنجره است ، فقط برای اتومبیل و قایق ورودی دارد. سقف مسطح شده با سطح زمین، پوشیده از سنگ ماسه و بخشی از آن چمن است (در فرضیات اولیه آن آب بود).


خانه نمو
خانه نمو

خانه نمو یک ساختمان یک طبقه است. ورود از سطح خیابان با پایین آمدن تدریجی منطقه با ورود به شکل یک سکوی سقوط از یک مکعب گرانیتی صورت می گیرد. کلیه کارکردهای اصلی بنا به صورت آرایش خطی به موازات خط مشخص شده دریاچه گذاشته شده است. کارکردهای اضافی که در خط دوم ساختمان مرتب شده اند ، در مشاهده بازشوها دخالت نمی کند. در امتداد نمای اصلی ، ساختمان دارای دو اتاق میانی نیمه باز – یکی باریک از سمت شب ، دیگری در بخش اتاق نشیمن ، امتداد آن و مکان آرامش اصلی با منظره دریاچه است.


خانه نمو
خانه نمو

کاهش اختلاف در فضا ، شیب درامتداد اسکله را کاهش داده است ، به کمک آنها کاربرانی که در مجاورت دریاچه اند، برای استفاده از دریاچه آزادند. پله های اصلی در این فضا می آیند که به یک اسکله کوچک بواسطه ساحل خصوصی که قایق در آن لنگر انداخته منتهی می شوند. این خانه با چشم اندازش توسعه یافته است.


خانه نمو
خانه نمو

نویسنده این پروژه ، شمیکال چک ، صاحب استودیوی موبیس آرشیتکچی، برتری محیط نسبت به فرم را در مکانی ثابت کرد که نیاز به حساسیت خاصی به زیبایی آن داشت. این معمار در یک پروژه محدود که ارزش زیبایی شناختی در محل احداث را افزایش داد، به آرزوها و انتظارات خود از سرمایه گذار پی برد.


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا