خانه های مدرن چگونه از فناوری هوشمند استقبال می کنند؟

 با گذز زمان و رشد تکنولوژی های نوین همانطور که خانه های نوین ساخته و طراحی می شوند و خانه های قدیمی به روز  و بازسازی می شوند ، بسیاری از ویژگی های مدرن در فضاهای زندگی امروزی گنجانده می شوند. از امنیت خانه گرفته تا سرگرمی در خانه ،  دربسیاری از خانه ها از فناوری هوشمند کاربرد زیادی یافته اند که کارهای روزمره را بهبود بخشیده ، سبک زندگی و محیط خانه را مدرن تر می نمایند.
اپلیکیشن های تلفن همراه ، ریموت های بی سیم و کنترل های صوتی نحوه زندگی مردم و تعامل با خانه هایشان را تغییر داده است فناوری های هوشمند خانگی روز به روز محبوبیت و فراگیری بیشتری در سراسر جهان یافته به خصوص  برای افرادی که زندگی پرمشغله ای دارند  از این طریق میتوانند بیشتر وقت خود را در انجام کارهای روزمره صرفه جویی کنند.

چرا استفاده از فن آوری های مدرن در خانه مفید است؟
اکنون بسیاری از افراد در سراسر جهان از اینترنت برای طیف وسیعی از کارها ، از سفارش مواد غذایی گرفته تا تماس ویدیویی با دوستان و خانواده استفاده می کنند. اما اگر همه دستگاه های خانگی به اینترنت متصل و کنترل شوند ، چه می شود؟ در اینجا فقط برخی از مزایای استفاده از فن آوری هوشمند در خانه های مدرن ذکر شده است با هورنو همراه باشید….
راحتی
قابلیت های صفحه لمسی ، دسترسی از راه دور و کنترل  های صوتی می تواند به کنترل طیف وسیعی از ویژگی های خانه مانند کاربردهای خانگی ، روشنایی و … کمک کند. خواه در اتاق دیگری باشید یا حتی در خانه نباشید ، فناوری هوشمند ابزاری مناسب برای استفاده در زندگی روزمره  و یا کنترل  از راه دور برای خانه شما است.
دسترسی
طیف وسیعی از ابزارهای خانگی و فن آوری وجود دارد که با لمس یک دکمه یا یک دستور صوتی می توانند به راحتی به خانه شما دسترسی ایجاد کنند. همینطور ریموت های متصل به تلفن همراه ، برای افرادی که توانایی تحرک کمی دارند می توانند از فناوری برای طیف گسترده ای از کارها استفاده گردد و به توانیابی کمک زیادی نماید.
ایمنی
 همینطور درخانه های مدرن برای کسانی که امنیت بیشتری می خواهند ، می تواند از فناوری هوشمند مانند قفل های هوشمند ، دوربین ها و سیستم های امنیتی استفاده کرد. این موارد به راحتی و از راه دور قابل کنترل و دسترسی هستند حتی وقتی در خانه نیستید.
آینده طراحی داخلی چیست؟
فناوری های هوشمند در لوازم آشپزخانه
در خانه های مدرن ، بسیاری از ویژگی های دکوراسیون و چیدمان وجود دارد که امروزه محبوب هستند. گاز های هوشمند ، لوازم با صفحه نمایش لمسی ، طرح های مینیمال وپلان های باز ، فقط برخی از ویژگی های محبوب هستند.
بازسازی منزل ، انتخاب طرح رنگی ، ایجاد فضای مناسب و انتخاب کاشی های آشپزخانه ایده آل برای فضایی که در اختیار دارید ، تنها برخی از مواردی است که باید هنگام دکوراسیون خانه می توان در نظر گرفتو در خانه های مدرن امروزی افزودن فناوری های هوشمند نیز جزئی جدایی ناپذیر از  تمهیدات لازم برای یک خانه هوشمند محسوب می شود.

لوازم خانگی هوشمند
در بسیاری از آشپزخانه های مدرن ، گاز های هوشمند می توانند دمای فر را کنترل کرده و حتی قبل از  ورود به خانه گرم شوند حتی مایکروویوهایی وجود دارند که می توانند توسط تلفن ، رایانه یا حتی دستورات صوتی کنترل شوند که این موارد میتواند برای کتری ، یخچال یا گاز نیز در دسترس باشد ، فناوری هوشمند می تواند به راحتی به کاربران فضا در انتخاب درجه حرارت مناسب و سایر گزینه ها کمک کندو زمان کمتری را برای انتظار هدر نماید.
ایمنی و امنیت خانه
روزهایی که خانواده ها مجبورند شخصا جلوی درب ورودی خانه شان را بگیرند یا با چندین قفل مراقب باشند گذشته است. با پیشرفت فن آوری مدرن ، صاحبان خانه می توانند به سادگی از یک برنامه تلفن همراه استفاده کرده و حتی اعلان هایی را تنظیم کنند تا ببینند چه کسی پشت درب منزل آنهاست ، چه در خانه حضور داشته باشند و چه نه!
در کنار دوربین های مداربسته  و قفل های هوشمند و ضد سرقت ، اکنون برای صاحبان خانه ها بسیار راحت است که در خانه احساس امنیت بیشتری داشته باشند چه برای مواجهه  با مهمانی که در انتظار او هستید یا شخصی که بسته ای را تحویل شما می دهد و چه یک فرد غریبه  که مشکوک است ، استفاده از فناوری ویدئو به این معنی است که می توانید دقیقاً ببینید چه کسی در پشت درب در انتظار است حتی بدون باز کردن قفل یا اینکه از جای خود برخیزید !
فناوری تصویری هوشمند برای درب منزل یا حتی سیستم های داخلی با تکنولوژی پیشرفته ، فقط برخی از ابزارهایی هستند که می توانند امنیت بیشتری ایجاد کنندو روز به روز در حال توسعه و پیشرفت های بیشتر هستند.
سرگرمی در منزل برای کل خانواده
علاوه بر آشپزخانه ها و حمام های به روز شده با فن آوری هوشمند ، یکی دیگر از ویژگی های مدرن امروزی خانه ها شامل افزودن گزینه های سرگرم کننده در خانه است. فناوری و ابزارهای هوشمند می توانند به ایجاد فضای زندگی و تفریحات خانگی کمک کنند برای مثال: سینما های خانگی
تلویزیون ، پروژکتور و اسپیکرها  فقط برخی از لوازم جانبی هستند که می توانند از اینترنت برای ایجاد سرگرمی های با کیفیت بالا ، سینما و صدای با کیفیت استفاده کنند. فناوری هوشمند به کاربران امکان کنترل بلندگوها ، انتخاب آهنگ های صوتی و پخش با اپلیکیشن های تلفن های هوشمند یا دستورات صوتی را می دهد. ایجاد یک مجموعه لوکس سینمای خانگی چیزی که هرگز قبلا به این آسانی نبوده است.
سیستم های روشنایی هوشمند
یکی از ساده ترین راه ها برای شروع استفاده از فناوری هوشمند در یک خانه مدرن ، به روزرسانی روشنایی است. ابزارهای ابداعی یا فرمان های صوتی می توانند روشنایی هوشمند را متشکل از لامپ ها و سوئیچ های متصل به اینترنت کنترل کنند.
لامپ های هوشمند
یکی از مزایای لامپ های هوشمند این است که به ساکنان این امکان را می دهد تا بدون تغییر بزرگی در طراحی خانه خود انعطاف پذیری بیشتری ایجاد کنند  با  استفاده از ریموت کنترل های روشنایی منزل با تلفن هوشمند ، صاحبان خانه می توانند با ضربه زدن روی صفحه لمسی ، رنگ  و شدت نوری مناسب را تنظیم کنند . حتی در  مکان هایی مانند اتاق خواب به کاربران این امکان را می دهد که هنگام خواب ، بدون برخاستن ، به راحتی چراغ ها را کم  یا خاموش کنند.

تحریریه معماری هورنو

منبع:www.arel.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا