جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

خانه ی الد وست بر

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

 

خانه ی الد وست بر

معمار:ریچارد میر

مکان:نیویورک

زمان:۱۹۶۹-۱۹۷۱

 

جذابیت این ساختمان که در میان اصول مدرنیسم ارتدوکس و مدرنیسم کلاسیک شکل می گیرد از اعتلای سیستم سیرکولاسیون حاصل می شود.این جذابیت در شفافیت خانه در شب و وحدت غیر منتظره ی آن با چشم انداز نهفته است.محوریت در برش و ساختار که اغلب از عملکردهای خارجی می باشد(که در غیر این صورت حضور یک یا چند نقطه ی نفوذی را در سازمان مجموعه فضاهای زیستی ایجاب می کند) در اینجا در یک گالری شیشه ای که به دو حجم ساختمان پیوند خورده و در عین صلابت چیدمان را نیز مراعات می کند رخ می دهد.

 

 

کارایی ظریف فضاهای خالی و گشایش ها و جهت آنها امانت گونه از لوکوربوزیه انجام می شود و راهکارهایی را برای مداخلات آتی در مقیاس های بزرگ تر به خدمت می گیرد.

ابعاد چشم گیر و قابل توجه ی پروژه،شامل ۱۱ اتاق خواب،مرهون تعداد اعضای فامیل کارفرما (شامل شش بچه)است.این امر به طورخلاصه توصیف کننده ی کشیدگی ساختمان و تطبیق آن هم با محیط طبیعی اش و هم با نیاز های عملکردی بنا می باشد.

 

 

این ساختمان که از سمت جاده قابل رویت نیست،در امتداد خطوط نیروی مسیرهای سیرکولاسیون(شرایط تاکید شده از طریق رشته ستون های  فلزی که به بیرون ساختمان ادامه دارد و تا انتهای مسیر دسترسی تکرار می شوند) شکل گرفته و در فضای حیاط مرکزی،یک محیط خصوصی دلپذیر ایجاد میکند و از این راه به طریقی موثر از استخر شنا مجزا می شود و با مجموعه به مثابه ی یک کل قلمداد می کند.

 

 

بدین ترتیب ساختمان دارای سطوح افقی یا لایه بندی شده و تابعیت عمودی آن در پایه های نقاط اتکا یا قطعات لولایی مانند پلکان اتاق نشیمن که با چرخش حول ستون به مانند حجمی صلب در سقف ظاهر می شود،خلاصه می شود.فضای عمومی اتاق نشیمن با ارتفاع دو چندان که گالری شیشه ای نیز به آن باز می شود،یکی از موفق ترین و جالب ترین بخش های این پروژه محسوب می شود.

 

منبع: کتاب ریچار میر

منبع: richardmeier.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا