دنیای مرموز متاورس، NFT و دیجیتال مارکتینگ املاک چیست؟

مردم چیزهایی می‌خرند که درواقع وجود ندارند. از پایان سال 2021، متاورس، NFT و متعاقباً املاک دیجیتالی همه‌گیر شده‌اند. این ایده برای برخی جالب و شگفت‌آور بود اما برخی دیگر از مردم آن را اصلاً قبول نداشتند؛ بنابراین، NFT چیست؟ متاورس چیست؟ و در این دنیای مجازی چه می‌گذرد؟

متاورس چیست؟

به‌طورکلی، فناوری‌هایی که متاورس را تشکیل می‌دهند شامل واقعیت مجازی (که با یک دنیای مجازی دائمی مشخص می‌شود که همیشگی هستند) و واقعیت افزوده است که جلوه ه‌های دنیای دیجیتال و مادی را باهم ترکیب می‌کند. بااین‌حال، این فضاهای مجازی نیازی به دسترسی انحصاری از طریق VR یا AR ندارند. دنیای مجازی مانند ویژگی‌های بازی Fortnite که از طریق رایانه‌های شخصی، ماشین‌های بازی و حتی تلفن‌ها قابل‌دسترسی هستند، می‌توانند به‌صورت «متاورسال» باشند.

دنیای مجازی همچنین به یک قلمرو اقتصاد دیجیتال اشاره دارد که در آن کاربران می‌توانند محصولات را طراحی و خریدوفروش کنند. Virtual World همچنین قابلیت تعامل دارد و شمارا قادر می‌سازد تا محصولات مجازی مانند لباس یا اتومبیل را از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر، تحت مفاهیم ایده آل تر متاورس را جابه‌جا کنید. در دنیای واقعی، می‌توانید به مرکز خرید بروید و یک پیراهن بخرید، سپس هنگام سینما رفتن آن را بپوشید. اکثر پلتفرم‌ها در حال حاضر دارای هویت‌های مجازی، آواتارها و موجودی‌هایی هستند که به یک پلتفرم محدودشده‌اند، اما متاورس ممکن است به شما این امکان را بدهد که یک شخصیت مجازی را ایجاد کنید که بتوانید هرکجا که می‌روید، به‌راحتی کپی کردن تصویر پروفایل خود از یک شبکه اجتماعی دریکی دیگر، با خود همراه داشته باشید.

NFT چیست؟

در ابتدا، همه ما با این اصطلاح نوظهور گیج شده بودیم؛ یک NFT درواقع، یک “توکن غیرقابل تعویض ” است. این ویژگی “غیرقابل تعویض ” NFT اساساً نشان می‌دهد که در نوع خود بی‌نظیر است و نمی‌توان آن را با چیز دیگری جایگزین کرد. به‌عنوان‌مثال، یک بیت کوین قابل تعویض است، به این معنی که می‌توانید یکی را با دیگری مبادله‌کنید و دقیقاً همان را دریافت کنید. از سوی دیگر، یک کارت تجاری منحصربه‌فرد قابل کپی کردن نیست. اگر آن را باکارت دیگری عوض کنید، چیز کاملاً متفاوتی دریافت خواهید کرد.

اکثر NFT ها در سطح بالایی بخشی از بلاک چین اُتریوم هستند. اُتریوم، مانند بیت‌کوین و دوج‌کوین، یک ارز دیجیتال است، اما بلاک‌چین آن نیز این NFT‌ها را فعال می‌کند که اطلاعات اضافی را ذخیره می‌کند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مانند یک سکه ETH عملکرد متفاوتی داشته باشند. شایان‌ذکر است که بلاک چین‌های مختلف می‌توانند از NFT ها به روش‌های خاص خود استفاده کنند.

NFT چه ربطی به متاورس دارد؟

تقریباً هر بحثی در مورد متاورس حول امکان ترکیب متاورس و NFT می‌چرخد. از سوی دیگر، بسیاری از مردم بر این باورند که NFT ها صرفاً بخش دیگری از متاورژن بزرگ‌تر هستند. درواقع، NFT و متاورس اغلب به‌جای هم استفاده می‌شوند.

منطق چنین فرضیاتی این است که NFT ها در صنعت بازی بلاک چین رشد غیرمنتظره‌ای را تجربه کرده‌اند. این واقع‌بینانه است که فرض کنیم فقط جهان‌های مجازی در شکل‌گیری متاورس نقش دارند. بازی‌های مشارکتی می‌توانند با ارائه خدمات به محیط‌های مجازی به پیشبرد اهداف متاورس کمک کنند.

علاوه بر این، پیوند هویت‌های واقعی با آواتارهای دیجیتال، امکان استفاده از NFT را برای نمایش دسترسی به متاورس باز می‌کند. با نمونه دسترسی تحت کنترل NFT در سال 2019، توکن متاورس NFT برای اولین بار رونمایی شد. اولین کنفرانس NFT.NYC که در سال 2019 برگزار شد، از یک بلیط مبتنی بر NFT برای پذیرش شرکت‌کنندگان استفاده کرد. حتی اگر کسی نتواند نام کنفرانس را “متاورس ” بگذارد، الگویی سازنده برای تعامل متاورس NFT ارائه داد.

املاک دیجیتال چیست؟

املاک دیجیتال در پلتفرم‌های مجازی مانند Decentraland و OpenSea قابل‌استفاده است. هر دو فضاهایی در اینترنت هستند که مصرف‌کنندگان اکنون می‌توانند کالا‌های دیجیتالی مانند موسیقی، هنر، محصولات مد و اکنون املاک و مستغلات را بخرند و بفروشند.

نگاهی اجمالی به دنیای دیجیتال مارکتینگ املاک و مستغلات

بازار فایل‌های دیجیتالی که به‌عنوان «توکن‌های غیرقابل تعویض» یا NFT به بازار عرضه می‌شوند، امسال رونق گرفته است و مهم‌ترین فروش آن اثر هنری ۶۹.۳ میلیون دلاری Beeple در حراج آنلاین کریستی در ماه مارس است. بااین‌حال، املاک مجازی، معماری و طراحی نیز در حال رونق هستند.

هریش لوتلیکار، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل SuperWorld، یک محیط مجازی واقعیت افزوده، گفت که این شرکت قبلاً «هزاران ملک» را در سال 2021 فروخته است و کاربران به‌طور متوسط ​​2000 دلار در این سایت تراکنش مالی داشته‌اند.

گفتن اینکه آیا املاک مجازی یک‌روند گذرا هستند یا مسیری به‌سوی آینده در این مرحله دشوار است. به دلیل اینکه، آقای فیرس مجذوب این پتانسیل است. وی خاطرنشان کرد: من معتقدم این جنبش قانونی است. واضح است که ما به‌سرعت به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که یک دنیای مجازی می‌تواند هر کاری را که در یک دنیای مادی امکان‌پذیر است، انجام دهد.

اگر از افرادی که پول واقعی برای ملک مجازی در یک محیط مجازی می‌پردازند متحیر شده‌اید، به یاد داشته باشید که Mars Mansion که به‌عنوان “اولین خانه دیجیتال NFT جهان ” تبلیغ می‌شود، به‌تازگی به قیمت 288 اتر یا 512000 دلار فروخته‌شده است.

به گفته کریستا کیم، هنرمند ساکن تورنتو، خانه مریخ در بهار گذشته بر روی آی‌پد ساخته شد. خانه مریخ، با الهام از معماری آرام و شیک کیوتو، ژاپن، خانه رؤیایی واقعی کریستا بود: این خانه مخصوص متاورس، کلمه‌ای برای مکان مجازی مشترک بناشده است و از معماری آرام و شیک کیوتوی ژاپن در آن الهام گرفته‌شده است.

خانم کیم کنجکاو شد که ببیند آیا Mars Property که برای فروش در بازار NFT SuperRare عرضه‌شده بود، به همان قیمت یک خانه واقعی فروخته می‌شود یا خیر. وقتی این اتفاق افتاد، او متعجب نشد.

آقای Lotlikar کسب درآمد از املاک مجازی را در متاورس، مانند اجاره فضای بیلبورد برای تبلیغات یا خریدوفروش خانه‌ها درست مانند دنیای واقعی تصور می‌کند. مالک جدید خانه مریخ به خانم کیم اجازه داده است تا از پلتفرم واقعیت مجازی Spatial استفاده کند تا خانه را برای تورهای عمومی و فعالیت‌های خصوصی در دسترس بگذارید.

او خاطرنشان کرد: “در ماه ژوئن، ما اولین عروسی متاورس را در خانه مریخ خواهیم داشت.”

بنابراین، آینده NFT ها و املاک و مستغلات در دنیای مجازی چیست؟

بسیاری از مردم بر این باورند که این تازه آغاز استفاده از نسخه بعدی اینترنت است. حتی کسب‌وکارهای جدید نیز با خدماتی مانند مدیریت دارایی‌های دیجیتال، ساخت‌وساز دیجیتال و مدیریت ثروت دیجیتال، برای حمایت از این جهان‌های موازی ظاهر می‌شوند. وقتی جاستین بیبر در اوایل این ماه اجرا داشت، میلیون‌ها طرفدار مجبور نبودند بلیت‌های واقعی را از دست بدهند، زیرا می‌توانستند تصویر مجازی او را ببینند که آهنگ‌هایش را در متاورس می‌خواند. درهرصورت، این پدیده جدید نشان می‌دهد که چگونه زندگی مادی و دیجیتالی ما بیش از هر زمان دیگری درهم‌تنیده خواهد شد.


تحریریه گروه معماری هورنو

منبع : arch2o.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا