طراحی داخلی این هتل یک هویت تجاری قوی و دائمی را در عین تعامل با محیط اطراف در نظر دارد در واقع کانسپت کلیدی طراحی از سبک زندگی دریایی گرفته شده است و جزئیات از قایق های بادبانی با منسوجاتی از بافت و چرم با چوب براق و تم برنز ترکیب شده اند.

ایده اصلی استفاده از پالت رنگی ساده برای تأکید بر رنگ های در تنالیته رنگ فیروزه ای بوده و این پالت پایه با پارچه های ظریف ، مبلمان چرمی و بلوطی در سراسر فضا به نحوی لایه بندی شده تا احساس پاکی و زیبایی ایجاد کند. 

قویترین ویژگی طراحی در این پروژه تقارن و مقیاس است و ویژگی اصلی این فضا تعامل بین لابی و حیاط بیرونی با پنجره های بلند است که به نمای بی نظیر آسمان دبی گشوده می گردد.

سالن بزرگ ورودی و لابی به عنوان یک منطقه باز و دعوت کننده طراحی شده است تا مهمانان بتوانند وقت خود را برای معاشرت ، غذا خوردن یا کار تنظیم نمایند بنابراین فضاها از نظر بصری یکپارچه و در عین حال برای بسیاری از فعالیتهای مختلف مناسب هستند نقطه شروع طراحی در ورودی از یک لوستر عمودی بلند استفاده شده که باعث ایجاد تقارن و از نظر بصری از لابی و حیاط  دید خوبی  ایجاد می کند که این مورد از ویژگی های قوی طراحی و یک نقطه کانونی خوب در فضا برای دکوراسیون محسوب می شود.

یک بار و میز اجتماعی یک فضای تعاملی را برای ارتباطات فراهم می کند ضمن اینکه با سبک های مختلف چیدمان در مبلمان پذیرایی فضایی آرام و دلنشین مطابق با هر سلیقه ای ایجاد گردیده است.

طراحی کاربردی فضای حیاط برای استفاده در تمام فصول سال از دیگر چالش های طراحی است. این منطقه به دلیل مناظر خیره کننده ای که ایجاد می کند، از مناطق بسیار برجسته در کل فضاست و بایستی از راحتی و زیبایی برخوردار باشد. این منطقه در طول تابستان به خنک شدن نیاز دارد اما باید در ماه های زمستان نیز احساس آرامش و دنجی ارائه دهد که به همین دلیل چیلرهایی هوشمند در محوطه سازی پنهان شده اند و گرمکن هایی در قسمت های مختلف سالن قرار گرفته اند.

تیم طراحی با برند محصولات فضای باز Kettal همکاری کردند تا محصولی با کیفیت و مرتبط با موضوع مارینا ارائه دهند ضمن اینکه با مطابقت از تم معمول از رنگ و سبک های فضاهای داخلی هتل، در فضای باز نیز از رنگ فیروزه ای استفاده شده است.

این هتل دارای ۲۸۶  اتاق مهمان با یک ویژگی جالب می باشد که در همگی از یک صفحه منحنی برای جداسازی اتاق از منطقه حمام استفاده شده که از نظر بصری فضا را بزرگتر نشان می دهد همینطور کانسپت قایق بادبانی با تعدادی از عناصر دریایی مانند تخته های چوبی حک شده ، جزئیات، دوخت مبلمان ا یا لوازم داخلی چرمی و تم برنز روشنایی ، در فضا به کار رفته است.

از دیگر ویژگی های این هتل یک مرکز سلامتی با سالن بدنسازی مدرن ، اتاق یوگا، استخر و همچنین تعدادی از اتاق های جلسات و رستوران های گسترده است که در دو طبقه امکانات هتل را تکمیل می کنند.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع:decoboom.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا