دکوراسیون پذیرایی/ایده هایی ناب برای طراحی دکوراسیون پذیرایی

داشتن خانه‌ ای شیک و مدرن خواسته همه افراد است. اما چگونه برای آراستگی و طراحی دکوراسیون اصولی باید از ایده‌ ها در طراحی دکوراسیون استفاده کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین ایده‌ ها برای دکوراسیون پذیرایی بپردازیم و مفصلاً درباره آن با شما صحبت کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ایده‌ هایی ناب برای طراحی دکوراسیون پذیرایی

یکی از مهم‌ ترین فاکتورهایی که برای داشتن دکوراسیون پذیرایی مدرن باید از آن استفاده کنید این است که اتاق نشیمن و پذیرایی را زیاد شلوغ نکنید، البته این مسئله به این معنا نیست که فضای بیشتری خالی باشد و از لوازم کمتری استفاده کنید، بلکه به این معنی است که چیدمان لوازم به گونه‌ ای انجام شود که کمترین به‌ هم‌ ریختگی را ایجاد کند. با توجه به فضایی که برای چیدمان دارید سعی کنید چیدمان لوازم را به صورتی آراسته انجام دهید که در کنار استفاده از لوازم‌ های ضروری مانند مبلمان و میزها به‌ هم‌ ریختگی کمتری در محیط حاکم باشد. محیطی شلوغ نه تنها زیبایی ندارد بلکه سبب می شود تا آرامش در محیط حاکم نباشد و افراد در طولانی مدت از شرایط حاضر در محیط خسته و دلزده شوند. این اشتباهی است که ممکن است افراد بسیاری در طراحی داخلی خانه انجام دهند.

از رنگ‌ های خنثی برای تهیه لوازم خود استفاده کنند

حتما با تاثیر رنگ‌ ها بر روی چیدمان لوازم خود آشنایی دارید و درباره آن شنیده‌ اید. مبنای کار سادگی است و  عدم توجه به رنگ لوازم ممکن است که با تعداد لوازم کم به‌ هم‌ ریختگی و شلوغی در محیط مشاهده شود. این به دلیل عدم توجه به رنگ لوازم است، در دکوراسیون پذیرایی پیشنهاد می‌ شود که از رنگ‌ های خنثی استفاده کنید، معمولا رنگ‌ هایی که پایه سفید و سیاه دارند و یا به کرم یا بژ نزدیک می‌ شوند رنگ‌ هایی خنثی هستند و برای ست رنگ دیوارها و مبلمان می‌ توانند گزینه‌ ای مناسب باشند.

استفاده از رنگ‌ های ذکر شده در محیط خانه و دکوراسیون داخلی پذیرایی می‌ تواند به آراستگی و محیطی مدرن کمک کند. رنگ ها نقشی تعیین کننده در محیط دارند و اگر از رنگ های شلوغ در لوازم خانه استفاده شود موجب آزار چشم و احساس ناامنی در محیط خانه خواهد شد. بهتر است رنگ لوازم و دیوارها در طیف ملایمی قرار داشته باشند تا آرامش محیط افزوده شود. البته این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

به‌ سادگی کف توجه داشته باشید

سادگی در چیدمان وسایل می‌ تواند به طراحی دکوراسیون پذیرایی آراسته و مدرن کمک کند، اما این سادگی فقط در لوازم و دیوارها مطرح نیست بلکه سادگی کف اهمیت بیشتری دارد. توصیه می‌ کنیم از رنگ‌ های خنثی برای کف نیز استفاده شود و سعی کنید از فرش هایی ساده با رنگ‌ های خنثی که در قسمت بالا اشاره شد برای کف استفاده کنید. سادگی کف باعث می‌ شود که مبلمان و لوازم چیده‌ شده بر روی آن بیشتر دیده شود در نتیجه اگر قصد دارید در محیط خانه، لوازم چوبی و مبلمان شما بیشتر به چشم بیاید از فرش‌ هایی ساده استفاده کنید. استفاده از فرش هایی با طرح های شلوغ، نه تنها آرامش محیط را بر هم می زند بلکه جلوه لوازم چیده شده بر روی آن را کاسته و موجب شلوغی بسیار در محیط خانه می شود. استفاده از فرش های شلوغ در گذشته بسیار انجام می شد اما در دکوراسیون پذیرایی مدرن و امروزی دیگر استفاده از فرش شلوغ برای چیدمان کف استفاده نمی شود.

به نورپردازی محیط دقت کنید

نورپردازی همیشه به‌ معنای استفاده از چراغ و لامپ‌ ها نیست، بهره مندی از رنگ لوازم می تواند به نورپردازی محیط خانه شما کمک کند. با تعبیر رنگ دیوارها، انتخاب صحیح رنگ مبلمان و لوازم می‌ توانید نورپردازی محیط خانه‌ تان کمک کنید. البته استفاده از لامپ‌ های ساده و چراغ‌ ها می‌ تواند محیط خانه را آراسته‌ تر و زیباتر جلوه دهید. انتخاب صحیح رنگ ها در لوازم و دیوار همچنین انتخاب مناسب چراغ و لامپ هایی با نور ملایم به معنای نورپردازی محیط خانه شناخته می شود.

اگر قصد دارید محیطی کاملا روشن داشته باشید از لوازم با طیف رنگی سفید یا بژ استفاده کنید و رنگ دیوارها روشن انتخاب شود. این کار برای زمانی است که نور در محیط بسیار کم است. از لامپ هایی با نور ال ای دی نیز می توانید برای محیطی زیبا و روشن استفاده کنید. تنوع رنگ در نور لامپ ها بسیار زیاد است و با توجه به رنگ لوازم و نور حاکم بر محیط می توانید با انتخاب لامپ هایی هم طیف رنگ لوازم، نور پردازی زیبا و منحصر به فرد برای محیط پذیرایی منزلتان ایجاد کنید.

از دیوارها غافل نشوید

دیوارها در دکوراسیون پذیرایی نقش بسزایی دارند. دیوارها می تواند نشان خلاقیت و سلیقه افراد خانه باشند. در ابتدا باید مشخص کنید با دیوارهای پذیرایی چه کاری قصد دارید، انجام دهید؟ آیا از کاغذ دیواری استفاده می کنید و یا از تابلوها برای نصب استفاده خواهد شد. این روزها دیوارها مرکز ثقل یک خانه هستند و به عنوان نمادی از زیبایی در دکوراسیون داخلی خانه از آنان استفاده می شود. اگر قصد استفاده از تابلوها را ندارید می توانید با استفاده از کاغذ دیواری های نقش و نگاری متفاوت به دکوراسیون پذیرایی خانه خود بدهید، رنگ های استفاده شده در دیوارها و تابلوهایی که قصد استفاده دارید، همچنان حرف اول را در زیبایی دیوارها می زند.

پس بهتر است با توجه به رنگ غالب استفاده شده در طراحی داخلی منزل خود، رنگ دیوار و تابلوها را انتخاب کنید. کاغذ دیواری نیز باید رنگ و نقشی مناسب با کلیت طراحی پذیرایی داشته باشد. لذا در انتخاب رنگ دیوار و تابلوها نهایت دقت را داشته باشید.

جمع بندی مطلب دکوراسیون پذیرایی

خانه ای زیبا خواسته همه افراد است. در این مطلب سعی داشتیم تا شما را با مهم ترین فاکتورهای طراحی دکوراسیون پذیرایی آشنا کنیم و با توجه به آنچه این روزها در صنعت معماری داخلی مطرح است نقش لوازم و رنگ ها را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. اگر شناختی درباره دکوراسیون منزل ندارید و یا برای چگونگی استفاده آن سردرگم هستید توصیه می کنیم حتما از طراحان و معماران داخلی مشورت گرفته و در این باره صحبت کنید. زیرا تمامی فاکتورهای ذکر شده نقش بسزایی در طراحی دکوراسیون پذیرایی دارند. طراحی داخلی زیبا نیازمند توجه و ذوق و سلیقه افراد خانه است. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع:

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا