راهنمای رنگ و طراحی داخلی باشگاه بدنسازی

امروزه نسبت به گذشته  آگاهی افراد نسبت به سلامتی بیشتر شده و راهکارهای مختلفی برای تناسب اندام و سلامتی به کار برده می شود. از این رو طراحی و دکوراسیون داخلی سالن بدنسازی به عنوان مکانی که افراد برای انجام فعالیت جسمانی و ورزش به آن مراجعه می کنند فضایی حائز اهمیت می باشد.
در واقع طراحان داخلی و معماران در سالن های ورزشی باید اطمینان یابند که این فضا با سلامتی کاربران و احساس آرامش و انرژی مطابقت داشته باشد و عملکرد خوبی ایجاد کند در ادامه با هورنو با نکاتی اساسی برای طراحی داخلی یک سالن بدنسازی همراه باشید….

حداکثر استفاده از فضای موجود:

استفاده هوشمندانه از فضای موجود بسیار مهم است تا راحتی و آزادی عمل خوبی برای ورزش و تعامل افراد ایجاد کند توجه به سیرکولاسیون حرکتی برای عدم تداخل در فعالیت ها نیز موضوعی مهم برای حوزه بندی  و تفکیک فضایی متناسب محسوب می شود.

 اطمینان حاصل کنید که فضای باشگاه تهویه مناسبی دارد به طوری که هوا به راحتی در کل فضا جریان داشته و کاربران هوایی تازه استنشاق کنند زیرا یکی از عوامل مهم و ضروری در ورزش تنفس هوای پاک است.

نور و  لامپ های روشنایی:

فضاهای داخلی تیره و کم نور احساس کسالت و افسردگی ایجاد می کنند بنابراین نورپردازی و روشنی فضا نقش مهمی در نیاز های  اولیه سالن بدنسازی و برای سلامتی ورزشکاران دارد تا جای ممکن از نور طبیعی استفاده کنید در غیر این صورت با افزودن نور و روشنایی ها به باشگاه جوانی ، پویایی و انرژی بیشتری را در فضا ایجاد کنید.

دکوراسیون و چیدمان:

ایجاد فضای جذاب و مطابق با معیارهای زیبایی شناسی ، جذابیت کانونی طراحی داخلی سالن ورزشی است کاغذ دیواری ، کف ، پنجره نوع چیدمان مبلمان فضا و حوزه بندی مناسب متریال های کاربردی همه از معیارهای ضروری برای ایجاد جذابیت در یک فضای ورزشی محسوب می شود
استفاده از آینه ها ، گیاهان ، فضای سبز ، تلویزیون ال ای دی ، سیستم موسیقی Hi-Fi ، اینترنت WI-FI برخی از ویژگی ها است که باعث می شود ورزش برای کاربران لذت بخش تر باشد.

طراحی فضای متناسب با موضوع:

طیف گسترده ورزش ها اعم از گروهی یا تک نفره فضای متفاوتی را می طلبد برای مثال فضای مناسب باشگاه یوگا برای داشتن آرامش با فضای ورزش های رزمی تفاوت دارد  بنابراین اطمینان حاصل کنید که طراحی داخلی شما با موضوع کاری باشگاه هماهنگ باشد.

رنگ:

سالن های بدنسازی برای بسیاری از افراد دارای آگاهی در حال تبدیل شدن به بخش فزاینده زندگی سلامت  می باشد و از آن جا که رنگ می تواند احساس های متفاوتی را ایجاد کند  برای سالن ورزشی  متناسب و متعادل انتخاب صحیح رنگ ضروری است در ادامه با برخی از ایده های رنگی برای باشگاه های ورزشی همراه باشید…..

رنگهای روشن:

رنگ های روشن برای سالن های ورزشی که برای وزنه برداری و تمرینات شدید استفاده می شود مناسب است. این رنگ ها می توانند سالن ورزشی را روشن تر و همچنین پر از زندگی نشان دهند.

رنگ آبی :

رنگ آبی ذهن را فریب می دهد تا حس خوبی داشته باشد و در هنگام تمرین با گرمای بیش از حد مبارزه کند. رنگ آبی می تواند احساس موفقیت را برانگیزد و اعضا را برای دستیابی به هدف تناسب اندام  تحریک کند. سایه های مختلف رنگ آبی را می توان برای داشتن احساسی مطلوب به ویژه برای ورزش هایی مانند یوگا استفاده کرد

رنگ قرمز:

قرمز رنگ عالی برای سالن های ورزشی است که می تواند شور و پرخاشگری را برای یک تمرین شدید برانگیزد. این رنگ سمبل عمل و قدرت است. یک رنگ قرمز پر جنب و جوش می تواند فضایی محرک انگیزه برای تمرین های سنگین ایجاد کند.

رنگ زرد:

رنگ زرد رنگی است که می تواند سالن ورزشی کم نور را نیز روشن کند. نور طبیعی می تواند در طول تمرین بدن را انرژی و انگیزه دهد. بنابراین، فضای لازم را برای بازتاب نور طبیعی ایجاد کند. رنگ زرد نمادی از خوش بینی و خوشبختی است. این به اعضای باشگاه  کمک می کند تا تمرین خود را تحت فشار و با انگیزه و روحیه مثبت انجام دهند.

رنگ نارنجی:

نارنجی یک رنگ عالی برای تحریک افکار و کمک به احساس اعتماد به نفس برای رسیدن درجات بالاتر در طول تمرین می باشد و انرژی را افزایش دهد.

رنگ های خنثی:

رنگ های ساده و خنثی مانند رنگ های سفید و بژ برای اتاق های یوگا و مدیتیشن ضروری است. این رنگها به اعضای بدنسازی آرامش می بخشد و با رنگ های به تمرکز  و عدم حواس پرتی در طول تمرین کمک می کنندو احساسی غنی و صلح آمیز ایجاد می کنند.
انتخاب رنگ مناسب رنگ می تواند چالشی دشوار برای یک سالن ورزشی باشد. اما ایده های رنگی بالا یا  ترکیبی متفاوت از رنگ ها  اثرات روانشناختی خوبی در طولانی مدت در بر داشته باشد و تمایل افراد را برای  ماندن در فضا یا احساس غالب به انجام هر ورزشی را کاهش یا افزایش دهد.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع: www.arel.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا