هر سازنده انتظارات و جاه طلبی های فردی خود را از نظر نتیجه نهایی پروژه خود دارد. فرایند طراحی و ساخت خانه بسیار سخت و چالش برانگیز است.

قبل از شروع طراحی و ساخت خانه، باید به سادگی فکر کنید: “چرا؟”

 چرا می خواهید به جای خرید یک خانه کامل و اماده ، خودتان بسازید؟ دلیل هر کسی می تواند متفاوت باشد. برخی از افراد می خواهند محیطی امن و شاد برای فرزندان خود ایجاد کنند یا طرح ایده ال ذهنی خود را پیاده سازی کنند برخی دیگر  ممکن است بخواهند خانه ای بسازند تا بعدها بفروشند و حداکثر سود را به دست آورند.

از این رو در پروسه طراحی و ساخت، مهم است که به یاد داشته باشید “چرا” می خواهید خانه خود را بسازید. این سوال به شما کمک می کند تا از سخت ترین لحظات عبور کنید و راه طراحی و ساخت را با چالش های کمتری سپری کنید.

در ابتدا ، باید به این سوال پاسخ دهیم که الزامات طراحی و ساخت خانه برای شما چیست و چه کاربردی دارد؟ پاسخ این سوال تمام الزامات مهم پروژه شما را مشخص می کند و قبل از مشارکت با تیم طراحی باید ایجاد و به آن دقیقا فکر شود زیرا به شما کمک می کند تا پیشنهادات دقیق هزینه را از تیم طراحی خود دریافت کنید پس شروع به تهیه لیستی کنید!

راهنمای طراحی و ساخت خانه

اولین چیزی که باید درلیست خود وارد کنید اطلاعات اولیه اتاقها و اندازه اتاقها و دومین جنبه ای که باید در نظر بگیرید چیدمان و ساختار اتاق های داخلی است. مهم است که مطمئن شوید این دو مورد با سبک زندگی شما و تعداد افراد خانواده شما سازگار است.

نکته بعدی که باید مورد توجه قرار دهید ، سبک معماری آن است. خانه کلاسیک می خواهید یا معاصر؟ آیا چشم اندازی نزدیک به خانه شما وجود دارد که بخواهید از پنجره ببینید؟ یا شاید فقط ورود میزان مطلوب نور خورشید در الویت قرار دارد؟

گرمایش و سرمایش در طراحی و ساخت خانه

دو عنصر مهم دیگر نیز در لیست شما توجه به استراتژی گرمایش و میزان اهمیت مصرف انرژی در خانه است. آیا می خواهید یک خانه کم مصرف بسازید و روی شکل گرمایش تجدیدپذیر تمرکز کنید ، یا این اولویت برای شما مطرح نیست؟

هزینه طراحی و ساخت خانه

بودجه طراحی و ساخت خانه نیز یکی از مهمترین عناصر در لیست شما است .میزان پولی که می توانید برای پروژه خود هزینه کنید ، طراحی معمار را به میزان قابل توجهی تعیین می کند ، بنابراین مهم است که بودجه را تا آنجا که ممکن است تنظیم کنید. همچنین باید نحوه مدیریت جریان نقدینگی را در مراحل اصلی پروژه در نظر بگیرید .

زمانبندی ساخت خانه

آخرین عنصری که باید در نظر بگیرید ، زمان بندی است. توصیه می شود بر تاریخ شروع پروژه خود تمرکز کنید تا مهلت های آن.

ارائه اطلاعات اضافی

بعد از تمام کردن لیست نترسید تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری در اختیار معمار خود قرار دهید. یکی از روش های انجام این کار ترسیم طرح است. نگران کیفیت نباشید ، کافی است که ایده خود را نشان دهید.

ابزار بعدی که می تواند نحوه انتقال ایده های شما به معمار خود را بهبود بخشد Pinterest است. Pinterest یک وب سایت اشتراک گذاری محتوا است که به شما امکان می دهد تصاویر ، فیلم ها و سایر اشیاء را در پین بورد خود “پین” کنید. مانند یک دفترچه راهنمای آنلاین عمل می کند. می توانید از آن برای الهام بخشی استفاده کنید ، می توانید فولدرهای  جداگانه ایجاد کنید ، به عنوان مثال برای فضای داخلی آشپزخانه و حمام و …. و این دتصاویر را برای نشان دادن ایده و سلیقه خود با معمار در میان بگذارید.

برای مرور لیست نهایی انتظارات شما و مواردی که در بالا گفته شد با هورنو همراه باشید…..

  • ابعاد واطلاعات اتاق ، چیدمان – مطابق با سبک زندگی خانوادگی شما
  • چه سبک معماری؟ کلاسیک یا معاصر؟
  • آیا بهره وری انرژی برای شما اولویت دارد؟
  • تنظیم یک بودجه واقع بینانه
  • تعیین یک مقیاس زمانی واقع بینانه
  • تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری  از تصاویر اسکیس ها در اختیار معمار خود قرار دهید.

اکنون آماده مرحله بعدی طراحی و ساخت خانه خود هستید – انتخاب تیم مناسب!

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع:decoboom.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا