طراحی دکوراسیون آپارتمان تنها زمانی ارزش دارد که شما و مهمانانتان از ته دل و عمیقا بخواهید زمانی بیشتری در آن بگذرانید. یکی از مهم ترین بخش های طراحی یک خانه شاد، گرم و دلپذیر کردن آن و تبدیل به پناهگاهی که هرگز نمی خواهید آن را ترک کنید. از ایجاد لایه‌ها و حس دنجی فضا گرفته تا بافت‌های چشم نواز، چند راه ساده وجود دارد که می‌توانید خانه‌تان را شبیه یک خانه واقعی و آرامش بخش کنید در ادامه با  هورنو همراه باشید…

۱-افزودن بافت

در دکوراسیون آپارتمان بافت‌های موجود در دکور، شما را به خود جذب می‌کنند و می توانند میل به لمس و یا داشتن حسی دلپذیر از مشاهده ان ها در شما ایجاد می‌کند.یک فضای نشیمن گرم دارای بافت‌های مختلف است که چشم را جلب می‌کند و به فضا هویت و شخصیتی منحصر به فرد می‌افزاید.

از بالشتک‌های پشمالو گرفته تا کاناپه‌های مخملی یا شال های رو مبلی بافتنی، بافت‌هایی را که برای احساس لامسه جذاب هستند ایجاد می کنند،  پس برای اثر گذاری بیشتر  بافت ها را ترکیب و هماهنگ کنید. ترکیب پارچه‌های مختلف می‌توانند شلوغ به نظر برسند، بنابراین سه تا چهار بافت را برای هر اتاق در نظر بگیرید.

۲-فرش

فرش راهی عالی برای تکمیل دکوراسیون یک اتاق و ایجاد جذابیت بصری است. اگرچه می‌توانید فرش‌های ارزان‌قیمتی را در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ پیدا کنید، فرش‌های دست بافت  احساسی لوکس تر در فضا ایجاد میکند اما به هر حال چه فرش ماشینی و چه دست بافت انتخاب طرح و رنگ مناسب می تواند  هویتی خاص به دکوراسیون خانه  ببخشد.

۳-پتوهای لایه ای در دکوراسیون اتاق خواب

مطمئناً، هر تخت خوابی به روتختی و ملحفه نیاز دارد، اما می‌توانید با قرار دادن چند پتو یا روتختی با بافت های متفاوت،  دراتاق خواب آپارتمان خود احساس راحتی بیشتری ایجاد کنید . به جای یک لحاف گرم، روی چند پتو و طراحی لایه ای سرمایه گذاری کنید که بسته به فصل می توان آنها را تغییر داد.

۴- گیاهان

گیاهان آپارتمانی یکی از ساده ترین (و مقرون به صرفه ترین) راه ها برای دکور کردن خانه و تبدیل به فضایی دلپذیر و جذاب تر است. گیاهان آپارتمانی مقاوم زیادی وجود دارند که بسته به علاقه و نوع نگهداری می توانید انتخاب کنید ، روی چند گیاه برای قفسه کتاب یا گوشه های خالی خود سرمایه گذاری کنید، برای اینکاربه دنبال فضای خالی استفاده نشده بگردید و کمی سر سبزی به آن اضافه کنید.

۵-هنر در دکوراسیون آپارتمان

از هنر برای معنابخشی در دکور و ایجاد جلوه بصری دلخواه خود استفاده کنید از رنگ ها و هماهنگی آن ها غافل نشوید دکوراسیون خانه یا آپارتمان میتواند هدایت کننده پالت رنگی مناسب تابلوها و آثار هنری  باشد.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع:decoboom.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا