Service center for villages in China
Service center for villages in China

روستاهای مدرن | مرکز خدماتی برای روستاها در چین

Service center for villages in China
Service center for villages in China
Service center for villages in China
Service center for villages in China
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2019
کاربری: فضاهای روستایی
معمار: نا معلوم
مکان: چین

روستاهای مدرن | مرکز خدماتی برای روستاها در چین

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

روستاهای مدرن 

روستای مدرن مرکز خدماتی برای روستاها در چین

مکان: خیانگ، چین 

معماران: 3andwich Design / He Wei Studio

مساحت: 2500 مترمربع

سال: 2019


موقعیت و پس زمینه پروژه

برای خواندن مطالب مربوط به معماری مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: سبک معماری مدرن

این پروژه در روستای یینپنگ در محله گوانگ شان که یک روستاهای مدرن است، خیانگ، استان هنان چین قرار گرفته است که متعلق به فضای کوهستانی گیانگ شان کوه های دابی است. در این فضا شما نه تنها مناظر زیبا با کوه ها و آب ها بلکه منابع طبیعی از قبیل مخازن و جنگل ها را پیدا می کنید. بعلاوه، بین منابع کشاورزی از قبیل بلوط چینی، برنج، روغن و کاملیا، چای و غیره قرار می گیرند. به عنوان مرکز خدماتی یکپارچه شنشان ریج آقرو پارک اکولوژیکی، عملکرد اصلی این پروژه معماری مهیا ساختن فضاهای پذیرش، آذوقه فروشی و تفریحی است.(روستاهای مدرن)


Service center for villages in China
Service center for villages in China

برای مطالعه اقلیم گرم و خشک وارد لینک زیر شوید: طراحی اقلیمی گرم و خشک

محلی که پروژه در آن قرار دارد وطن مالک یعنی توسعه دهنده است کسی که سال ها بعد از توسعه اقتصاد امیدوار است که اقتصاد روستایی(روستاهای مدرن) را افزایش داده و زمین های آن را بهبود بخشد. علاوه بر مرکز خدماتی یکپارچه، پارک اکولوژیکی این محل نیز ساختار جامع و ساختمان های مستقلی از قبیل کارخانه های روغن گیری و چایخانه همچنین عملکردهای مجزایی از قبیل مزرعه خوک و پارک فرهنگی اکولوژیکی دارد.


مفهوم طراحی

مفهوم طراحی معماری برپایه مطالعه مکان پروژه است(روستاهای مدرن) که در تقاطع جاده اصلی شرقی غربی و جاده شمالی قرار دارد. شکل این محل به فرم یک مثلث نامنظم است که در ضلع شمالی باریک تر و در جنوب عریض تر است و با تپه هایی به سمت شمال غربی و شرق ولی نسبتا صاف و باز در جنوب غربی که بهترین چشم انداز متناقضی است که می توان یافت. قبل از معرفی تیم طراحی معماری، مشخصات محل که آن را تشکیل و توسعه داده اند، تپه های شمال شرقی که محیط را تغییر داده اند توصیف می شود. با روبرو شدن با شیب محل و ارتفاع 15متری تیم طراحی پیشنهاد دادند که ساختمان از مرکز به مرزهای محل کشیده شود و به تپه ها متصل شوند (روستاهای مدرن)که نه تنها فضاهای خارجی را ایجاد می کنند بلکه ساختمان را امتدادی از توده سنگ های طبیعی می سازند که یک طرح اصولی ایجاد می کند که ساختمان در شمال شرق دوباره به کوه ها می رسد و در جنوب غربی با آب مواجه می شود که با اصول فنگ شویی چین باستان مطابقت دارد.

برای مطالعه اقلیم گرم و خشک وارد لینک زیر شوید: طراحی اقلیمی گرم و خشک


Service center for villages in China
Service center for villages in China

عملکردها و روش ها

ساختمان شامل سه طبقه می شود: طبقه اول با نقشه ال شکل به عنوان فضای خدماتی عمومی با سالن پذیرش و مرکز فروش محصولات کشاورزی، سالن غذاخوری، سالن مهمانان، سالن مهمانان و دفاتر کار؛ طبقات دوم و سوم به عنوان فضای تفریحی با 22 اتاق مهمان در مجموع.(روستاهای مدرن)

تیم طراحی ساخت مرحله به مرحله در حالت عقب گرد را به عنوان شکل اصلی معماری انتخاب می کند: سقف طبقه پایین به عنوان تراس خارجی اتاق بالایی عمل می کند بنابراین هر اتاق مهمان فضای باغچه مستقل خود را دارد که فضاهای تفریحی را تقویت می کند. مشابه با اتاق های مهمان با پراکندگی عملکردی واحدها یک توالی فضایی ریتمیک اتفاق می افتد که چشم اندازها را در بخش های غربی و جنوبی به حداکثر می رساند. همچنین سازمان دهی ترافیک و جابجایی خط لوله ها با سازه باید تضمین شود تا از واقع گرایی معماری در فضای روستایی اطمینان حاصل شود. برای تراس های خارجی، تیم طراحی آن ها را در هر طبقه به صورت متناوب اجرا می کند تا گوشه های کانتور معماری بالایی را با گوشه های مقعر پایینی جلو ببرد که در این صورت یک فضای خارجی مستقل برای فعالیت ها در همان طبقه شکل گرفته و از حریم خصوصی مهمانان حفاظت می شود.(روستاهای مدرن)


Service center for villages in China
Service center for villages in China

دیوارهای خارجی ساختمان همگی سفید هستند که مقصود تیم طراحی این بوده است که زبان نمایشی را بر روی دیوارها هم از طریق مصالح و هم رنگ با تقویت مشخصات هندسی و ساختاری معماری تضعیف کند. با توجه به فرایند طبقات ساختمان،بر خطوط افقی و پیکره های صلب تاکید شده است در حالی که نوارهای سفیدرنگ و پی در پی بتنی در داواره سقف و به سمت پایین شکل می گیرند. برای مثال محوطه بخش شرقی ورودی یک چشم انداز کوچک با نور طبیعی با تغییرات مقطعی فرم معماری، برای فضای داخلی ایجاد می کند.(روستاهای مدرن)


Service center for villages in China
Service center for villages in China

سخن آخر و تفکرات

در عملیات طراحی تیم طراحی معماری در تلاش بود که بین این دو مفهوم تعادل برقرار کند سبک و طریقه هنری و محلی، پنهان کردن و یا پر رنگ کردن در رفتار ساختاری روستایی چین(روستاهای مدرن). این پروزه به دلیل ارتباط آن با محل و فرم های معماری سخت دارا سبک و طریقه هنری استاین طراحی با یک محل اولیه شروه شده و گسترش می یابد که در این حالت ساختمان به طور همزمان محلی نیز محسوب می شود صرفا نه یک انتقال سطحی از محل.

همچنین این پروژه یک پس زمینه روستایی دارد و ضمنا یک آزمایش معماری برای درک فضای روستایی منظم است. حین دوره مدرن شدن معماری، کوربوزر سیستم دامینو خود را ارائه داد که در پس زمینه صنعتی به سرعت در سطح جهانی توسعه یافت. در پرتو این روش، ده ها هزار ساختمان در مناطق روستایی چین در دهه 1980 ساخته شدند که نمای روستایی چین را تغییر دادند. برپایه تفکر بی طرفانه بعد از انتقاد، روش ساختاری با استفاده از بتن مصلح از نظر منطقی نیز بهترین فرم به نظر می رسید و آیا در دسترس ترین روش معماری تحت شرایط محدود کننده در فضای روستایی چین معرفی شده است؟ و روستاییان چگونه می توانند با فکر کردن به تعادل، مدول و تغییرات به نتایج بهتر، سریع تر و اقتصادی تر که رضایت بخش باشد برسند و هنوز هم به طور همزمان اثرات معماری را بشکافند؟ این خط مشی تفکرات ما قرار گرفته است. بدون شک تعدادی کوتاهی و اشتباه در تشخیصات این پروژه اتفاق افتاده است برای مثال در فرایند چشم اندازهای باغچه های آویزان، استخر شنا در بالای سقف و جزئیات طبقات که مطابق با طراحی اصلی به صورت کامل تشخیص داده نشده است. اما این موضوعات بخش های واقعی کارهای معماری روستایی هستند و تمام آن چیزی هستند که باید روی آن ها فکر کنیم.


مقالات پیشنهادی:

طراحی سرویس های بهداشتی

طراحی آمفی تئاتر

طراحی اقلیم گرم و خشک


منبع:archdaily.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا