ساختمان بانک DZ
ساختمان بانک DZ
ساختمان بانک DZ
ساختمان بانک DZ
ساختمان بانک DZ
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

ساختمان بانک DZ

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

ساختمان بانک DZ


محدوده پروژه : آلمان، برلین

طراح : فرانک گری

سال اتمام ساخت : ۲۰۰۱

مساحت پروژه : ۲۰۰۰۰ مترمربع

کاربری:اداری-تجاری-مسکونی


ساختمان بانک DZ یک ساختمان چندمنظوره است که شامل یک جزء تجاری است، مسکن ستاد برلین DZ Bank و بخش مسکونی که شامل 39 آپارتمان است. بخش تجاری این ساختمان به سمت Pariser Platz و دروازه براندنبورگ گنجانده شده است و بخش مسکونی به سمت بهرنستراس گرایش دارد.

هر دو نمایندۀ Pariser Platz و نمای فرنبرستر Behrrenstrasse با سنگ آهکی رنگی که با دروازه براندنبورگ مطابقت دارد، پوشیده شده است. نما ها به طور مستقل از یکدیگر طراحی و مقیاس شده اند، به طوری که نسبت هر یک به فضای شهری که در آن وجود دارد مناسب است. نماد Pariser Platz دارای یک سری از سوراخ های ساده و حفره های پنجره ای عمیق است که اجازه می دهد ساختمان به طور طبیعی به نمای شهری طبیعی تبدیل شود که دروازه براندنبورگ است.


ساختمان بانک DZ
ساختمان بانک DZ

سایبان شیشه ای ورودی اصلی ساختمان را از Pariser Platz پوشش می دهد. فضای لابی با حجم بالا بلافاصله در داخل ورودی اصلی، یک نمایش را به داخل دهلیز بزرگ داخل ساختمان ارائه می دهد که دارای سقف شیشه ای منحنی شکل و کف شیشه ای منحنی است. یک بازی چوب با روکش کاربر را به لابی های اداری می کشاند که در هر دو طرف دهلیز واقع شده اند. فضاهای اداری در اطراف دهلیز سازماندهی شده اند و درون خود گنجانده شده است تا از نور طبیعی که از طریق سقف شیشه ای استفاده کنند.

سالن اصلی کنفرانس ساختمان در یک پوسته بسیار مجسمه ای در مرکز کف جلویی دهلیز واقع شده است. در فضای بیرونی و در داخل فولاد ضدزنگ پوشیده شده است، اتاق کنفرانس قلب فیزیکی و معنوی این پروژه است. دیگر فعالیت های ساختمان در طبقه شیشه ای، در سطح -1، در اطراف یک فضای بزرگ سازمان یافته است. این می تواند با کافه تریای بانک، که در زیر غلاف اصلی شیشه قرار دارد، ترکیب شود تا بتواند یک فضای بزرگ مناسب برای مهمانی ها و مجامع ایجاد کند.


ساختمان بانک DZ
ساختمان بانک DZ

دومین آتریوم داخلی کوچکتر و به بخش مسکونی این پروژه خدمت می کند. این آتریوم اجازه می دهد نور طبیعی وارد هر دو طرف هر آپارتمان شود. یک استخر انعکاسی در انتهای دهلیز، کیفیتی پویا را به نور میافزاید که از آسانسورهای شیشه ای که در منطقه مسکونی خدمات میگیرد، بهتر است. آپارتمان ها در اندازه های مختلف متفاوت است، از استودیو ها تا خانه های مجلل که دو طبقه بالا را اشغال می کنند.


ساختمان بانک DZ
ساختمان بانک DZ

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا