ساختمان علوم زندگی برای دانشگاه واشنگتن(Life Sciences Building for the University of Washington )

جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

ساختمان علوم زندگی برای دانشگاه واشنگتن(Life Sciences Building for the University of Washington )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

 

ساختمان علوم زندگی برای دانشگاه واشنگتن


معماری آموزشی، دانشگاه

مکان: سیاتل، آمریکا

معماران: پرکینز + ویل

مساحت: ۱۹۲۳۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۸


توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. دانشگاه واشنگتن به تازگی در محوطه دانشگاه سیاتل دروازه جدیدی به علوم زیستی را به همراه یک ساختمان مدرن برای نسل بعدی تحقیقات، تدریس و دسترسی‌های عمومی باز کرده است. ساختمان بسیار نوآورانه و پایدار علوم زندگی (LSB) با طراحی معماری جهانی شرکت طراحی پرکینز + ویل، شامل یک گلخانه ۲۰۰۰۰ فوت مربعی است و یک محور جدید برای زیست‌شناسی UW ایجاد می‌کند. زیست‌شناسی  UWبه عنوان جایگاه بزرگ‌ترین دوره کارشناسی در محوطه دانشگاه بیش از هر برنامه دیگری در ایالت دانشجویان STEM را آموزش می‌دهد.


ساختمان علوم زندگی برای دانشگاه واشنگتن


استیو مائسسکی، معاون دانشکده هنر و علوم UW، گفت:  طراحی ساختمان علوم زندگی پرکینز + ویل به ما کمک می‌کند تا به چشم انداز خود برای آینده زیست شناسی در UW دست یابیم. LSB بسیار بیشتر از یک ساختمان، تجهیزات و ساختار فعال کردن تحقیقات نوآورانه و مشترک برای اکتشاف و عمل به عنوان مرکزی برای اکتشاف دانشجویان فراهم می‌کند و بدین ترتیب در فضاهایی برای همکاری میان دانشجویان، هیات‌علمی و کارکنان ما به نسل بعدی دانشمندان تدریس خواهیم کرد.

برای همکاری متمرکز بر تیم، دفاتر، آزمایشگاه‌ها و فضاهای استفاده مشترک طراحی شدند و در مجاورت یکدیگر قرار دارند. فضاهای آموزشی و تدریس باز، مدولار و انعطاف‌پذیر طوری طراحی شده اند که بتوانند با موضوعات تحقیقی نوظهور که نیازمند روش‌ها و ابزار جدید هستند انطباق پیدا کنند. برای تشویق برخوردهای تصادفی، فضای داخلی دارای یک پلکان معلق با پاگرد بزرگ است، نمای بیرونی دارای حیاطی با پلکان آبشاری و نیمکت‌های چوبی با جای نشستن بر روی پشت‌بام بر روی یک تراس در مجاورت یک کافه است.


ساختمان علوم زندگی برای دانشگاه واشنگتن


دوین کلاینر، معمار پروژه و همکار پرکینز + ویل گفت:  زیست‌شناسی برای درک جهان طبیعی از رویکرد یکپارچه ای استفاده می‌کند. این طرح با الهام از این فلسفه، عناصر طبیعت را به عنوان نقاط کانونی بصری با ویژگی‌های طراحی نوآورانه و پایدار ترکیب می‌کند.

یکی از عناصر منحصر به فرد طراحی، هسته آسانسور است، که در ورقه‌های کنگره دار سفارشی ۲۰۰ فوتی درختان صنوبر داگلاس پوشانده شده است. برای تقلید از شیوه‌ای که درختان در جنگل پدیدار می‌شوند، پایه عریض درختان در طبقه اول به تدریج باریک می‌شود و به هنگام رفتن به طبقه بالا مخروطی می‌شود. ۹ درخت جنگل در شبه‌جزیره المپیک به وسیله لئوپولد – فریمن فارستز با مسئولیت محدود، به عنوان بخشی از تلاش‌های بازسازی حوزه آبخیز اسکات و سوزان فریمن، که در کتاب نجات نهر تاربو توضیح داده شد، اهدا شدند.



LEED   طلایی به دلیل طراحی پایدار این ساختمان، نتیجه همکاری منحصر به فرد بین طراحان و دانشجویان UW  سولار بود که به تجزیه و تحلیل ویژگی‌ها، ثبت کمک‌های مالی و ارائه کمک کردند. LSB به نصب بال‌های خورشیدی شیشه‌ای از نوع خود در نمای خارجی می‌بالد و پیش بینی می‌شود برق کافی برای روشنایی بیش از 12400 فوت مربع دفاتر در طول سال تولید کند. دیگر ویژگی‌های پایدار عبارتند از پنجره‌های قابل حرکت برای خنک کردن تهویه طبیعی، پرتوها و امواج سرد، سیستم احیا آب برای آبیاری گلخانه، کف تابشی و صفحات خورشیدی سقف. دانشجویان و بازدید کنندگان می‌توانند از داشبورد صفحه لمسی در طبقه اول در مورد تحقیقات انجام شده در داخل ساختمان و همچنین اطلاعات بلادرنگ در مورد مصرف انرژی ساختمان چیزهایی بیاموزند.

در نزدیکی بزرگترین مسیر مسافر شهری، بارک گیلمن، LSB، طیف وسیعی از امکانات رفاهی عمومی از جمله دسترسی به گلخانه‌ای با ۳۴۰۰  گونه گیاهان، بزرگ‌ترین مجموعه آموزشی در ایالت،  یک دیوار هنری به طول 90 فوت توسط هنرمند سیاتل کلود زرواس، قفسه‌های دوچرخه عمومی، یک کافه و جای نشستن در فضای سرپوشیده و فضای باز ارائه می‌دهد.


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا