ساختمان دولتی هند اثر نورمن فاستر
ساختمان دولتی هند اثر نورمن فاستر

طراحی ساختمان دولتی (مجلس و دادگاه) هند اثر نورمن فاستر

ساختمان دولتی هند اثر نورمن فاستر
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: دانشگاه
معمار: نا معلوم
مکان: سوهانک

طراحی ساختمان دولتی (مجلس و دادگاه) هند اثر نورمن فاستر

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

طراحی ساختمان دولتی هند – مجلس و دادگاه

آغاز: 2017

اتمام: 2025

معمار: نورمن فاستر

مکان: هند

برای مطالعه ی معماری نورمن فاستر وارد لینک مقابل شوید: نورمن فاسترآثار نورمن فاستر

پایتخت اداری جدید ایالت آندرا پرادش هند، آماراواتی پس از تعریف مجدد مرزهای ایالتی بین آندریا پرادش و ایالت تازه‌تاسیس تلانگانا ایجاد شد. فاستر و شرکا طرح جامعی را برای مجتمع جدید دولت طراحی کرده‌اند که مرکز اصلی شهر ۲۱۷ کیلومتر مربع را تشکیل می‌دهد.

این پروژه شامل طراحی دو ساختمان اصلی است: مجلس قانونگذاری و مجتمع دادگاه عالی، همراه با چندین ساختمان دبیرخانه، که در آن دفاتر مدیریت دولتی قرار دارند.

که در سواحل رود کریشنا واقع شده‌است، شهر جدید از نظر استراتژیکی در مکانی واقع شده است که از تامین فراوان آب شیرین بهره‌مند شود و یکی از زیست پایشی ترین ها در جهان خواهد بود. مجتمع دولتی با اندازه‌ ۵.۵ کیلومتر در ۱ کیلومتر قلب شهر را اشغال کرده و به وسیله شبکه قوی شهری که شهر را در بر می‌گیرد، تعریف شده‌است.

برای مطالعه ی طراحی ساختمان های اداری وارد لینک روبرو شوید: طراحی ساختمان اداری – طراحی نمای ساختمان اداری

 ساختمان دولتی هند اثر نورمن فاستر
ساختمان دولتی هند اثر نورمن فاستر

با الهام از “دهلی‌نو” و “پارک مرکزی نیویورک”، برآمدگى هاى شاخ مانندی به وضوح از طول آن عبور می‌کند، اساس استراتژی زیست‌محیطی طرح جامع، که در آن حداقل ۶۰ درصد از این منطقه به وسیله سبزی یا آب اشغال شده‌است را فراهم می آورد. این شهر برای بالاترین استانداردهای مصرف معقول، با آخرین تکنولوژی‌ها که در حال حاضر در هند در حال توسعه هستند، از جمله صفحات خورشیدی طراحی شده‌است. استراتژی حمل و نقل شامل وسایل نقلیه الکتریکی، تاکسی‌های آبی و مسیرهای اختصاصی دوچرخه‌سواری همراه با خیابان‌های و میدان‌ها سایبان دار که مردم را به پیاده‌روی در شهر تشویق می‌کند. از کنار رودخانه که به سمت جنوب حرکت می کنیم، یک محله با استفاده ترکیبی از ۱۳ میدان شهری که به ۱۳ منطقه دولتی در آندرا پرادش وجود دارد. در مرکز برآمدگى هاى سبز ساختمان مجلس قانون گذاری، یک نماد دموکراتیک و فرهنگی برای مردم آندرا پرادش است. ساختمان مجلس قانونگذاری در یک دریاچه بزرگ آب شیرین قرار دارد که توسط دبیرخانه و ساختمان‌های فرهنگی احاطه شده‌است.طراحی ساختمان دولتی

براساس اصول واستو، نقشه مربع آن دارای ورودی عمومی از شمال و ورود وزرا از شرق است. تالار مجمع – جایی که مباحثه وزرا در آن برگزار می‌شوند – در سمت جنوب غربی ساختمان قرار دارد که به عنوان خوش یمن ترین مکان شناخته می‌شود. تالار مجمع و تالار شورا به ترتیب در مناطق جنوب غربی و شمال شرقی با دفاتر اجرایی در شمال غرب قرار دارند. این مرکز کاملا با اصول واستو مطابقت دارد، به صورت یک فضای خالی، شبیه به حیاط  طراحی شده‌ است. در بیشتر سال در دسترس عموم قرار دارد، فضای تجمع مردم و نمایندگان منتخب آن‌ها است. یک رمپ مارپیچ مردم را به موزه فرهنگی می‌برد و بازدید گالری از جایی که آن‌ها بتوانند دموکراسی را در عمل ببینند.(طراحی ساختمان دولتی هند)

 

این ساختمان توسط یک سقف مخروطی با ارتفاع ۲۵۰ متری با سایبان معلق پناه اجازه می‌دهد که نسیم خنک وارد ساختمان شود. مجتمع دادگاه عالی در محور مرکزی قرار دارد و شکل سقف ایجاد شده  و فرم سقف پله ای آن با الهام از استواهای باستانی هند است. تاق نمای ژرف سقف ضمن اینکه به طور طبیعی امکان تهویه ساختمان را فراهم می کند، سایه ایجاد می‌کند. طرح ساختمان، که تحت‌تاثیر چیدمان سنتی معبد قرار گرفته‌است، از لایه‌های مرکزی هم متحد المرکز و فضاهای عبور و مرور تشکیل شده‌است. اغلب بخش‌های در دسترس عموم، ادارات اجرایی و دادگاه‌های خرد، در حاشیه بیرونی ساختمان قرار دارند، در حالی که مناطق داخلی برای دادگاه عالی و اتاق‌های خصوصی نگهداری می‌شوند. این ساختمان یک حیاط و یک بام سبز دارد که به فضای سبز اجازه می دهد تا به فضای داخلی نفوذ کنند.(طراحی ساختمان دولتی هند)

منبع:fosterandpartners.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا