سیتی لایف میلانو
سیتی لایف میلانو

سیتی لایف میلان(CITYLIFE MILANO)

سیتی لایف میلانو
سیتی لایف میلانو
سیتی لایف میلانو
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

سیتی لایف میلان(CITYLIFE MILANO)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

سیتی لایف میلانو

وضعیت : در حال ساخت

مکان: میلان- ایتالیا

مساحت: ۵۳۵۰۰مترمربع

معمار: گروه معماری بیگ

ایوان یک توسعه 53.500 متر مربعی با فضای کاری و امکانات رفاهی عمومی است که در دو قطعه باقیمانده از طرح جامع سیتی لایف در میلان طراحی شده است. طرح جامع موجود متشکل از سه برج نمادین است که توسط یک قلمرو عمومی سبز و مناطق مسکونی احاطه شده است. در حالی که درخواست کوتاه طراحی برج چهارم در محل مطرح شده است، حضور سه برج نمادین در مجاورت آن، فرصت منحصر به فرد برای کاوش گونه شناسى و پرداختن به برخی از چالش‌های کلیدی سایت را ارائه کرد. امروزه این دو بخش از سایت به وسیله یک رمپ ماشین بزرگ قطع شده‌اند که بر تجربه افراد پیاده در حال ورود به این سایت تسلط دارد. ما پیشنهاد می‌کنیم که رمپ ماشین را از بین ببریم و دو ساختمان مجزای متصل با سازه سقفی با  ۱۴۰ متر طول ایجاد کنیم که یک ایوان در مقیاس شهری را به عنوان ورودی سیتی لایف تشکیل ‌دهد. ایوان یک قلمرو عمومی سایه دار ایجاد می‌کند که ساختمان‌ها را به هم وصل می‌کند و بازدیدکنندگان را به داخل دعوت می‌کند.

سیتی لایف میلانو
سیتی لایف میلانو

به جای رقابت با بافت موجود، پیشنهاد BIC تکمیل آن است. به طور سنتی، ایوان به عنوان وسیله‌ای برای حل مشکلات چندگانه بافتی استفاده می‌شود. این یک بسط فضای داخلی به خارج است و موجب می شود که در طول سال از آب و هوا بهره‌مند شد. ما ایوان ایجاد شده توسط سازه معلق را پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از یک سقف سبک و ستون های نازک برای جلوگیری از بالا آمدن تنش، سایبان ساختمان به عنوان یک ایوان معکوس عمل می‌کند که مرز بین فضای عمومی و خصوصی، داخلی و بیرونی را محو می‌کند. در حالی که این ساختمان‌ها پر زرق و برق هستند و مورد استقبال عموم قرار گرفته اند، یک محیط آرام در حیاط برای ساکنانش وجود دارد. دو محوطه خصوصی به کارمندان اجازه می‌دهد که در طول روز کاری از فرصت استراحت بهره‌مند شوند و قلمرو عمومی پوشیده مرکزی به موهبتی برای شهر میلان تبدیل می‌شود. در زیر سقف‌های منحنی، حلقه ای از امکانات رفاهی به فضاهای کاری متصل می شود و به میلگرد پشت‌بام با منظره ای به کوههای آلپ و مونت روزا ادامه می یابد.

سیتی لایف میلانو
سیتی لایف میلانو

ساختمان‌ها هرگز دارای هویت‌های مجزا نیستند، بلکه بخشی از یک شبکه بزرگ‌تر را تشکیل می‌دهند: یک محوطه که با فضاهای عمومی غنی و بافت شهری پیچیده به هم گره خورده است. در طول تاریخ شهری میلان، به طور سنتی نماد این محور مجموعه‌ ساختمان های دوقلوی و یک دروازه است. با سیتی لایف، این ساختمان های دوقلوی گونه‌شناسی جدیدی ایجاد می‌کنند که مرز بین فضای داخلی و خارجی را محو می‌کند و ورودی و مقصدی مهم برای میلان را ایجاد می‌کند.

سیتی لایف میلانو
سیتی لایف میلانو

منبع: big.dk

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا