شرکت انرژی شنژن سم
شرکت انرژی شنژن سم
شرکت انرژی شنژن سم
شرکت انرژی شنژن سم
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

شرکت انرژی شنژن سم

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

شرکت انرژی شنژن سم

کاربری: اداری

مشتری: شرکت انرژی شنژن

معمار: گروه معماری بیگ

اندازه: ۹۶۰۰۰ متر مربع

موقعیت: شنژن، چین

سال: ۲۰۱۸

جوایز: جایزه عالی برای ساخت و ساز CTBUH بهترین کیفیت، 200 تا 29 متر مربع 2019، جوایز تعالی ساختاری HRIE 2018

برای احساس وجود خانه در مرکز فرهنگی، سیاسی و تجاری شنژن و همچنین تبدیل آن به یک نشان پایدار و اجتماعی جدید در محور اصلی شهر، توسعه اداری ۹۶ هزار متر مربع شرکت انرژی دولتی شنژن در نظر گرفته شد.

حجم و ارتفاع دفتر مرکزی جدید شرکت انرژی شنژن توسط طرح جامع شهری برای منطقه مرکزی از پیش تعیین شد پرونده این توسعه شامل دو برج با افزایش ارتفاع ۲۲۰ متر به سمت شمال و ۱۲۰ متر به سمت جنوب بود که در یک بستر ۳۴ متری جایگاه مهمترین لابی‌ها، مرکز کنفرانس، کافه تریا و فضای نمایشگاه به یکدیگر متصل می شدند. در کنار برج های مجاور، توسعه افق مرئی منحنی پیوسته‌ای را شکل می دهد که نشان دهنده مرکز شنژن است.

شرکت انرژی شنژن سم
شرکت انرژی شنژن سم

BIC یک ساختمان عایق بندی شده مواج توسعه داد و یک پوسته موجدار را در اطراف هر دو برج ایجاد کرد و آنها را به وسیله دیوارهای حائل شیشه ای سنتی از یکدیگر مجزا کرد. از طریق تا کردن بخش‌هایی از محفظه که بار خورشیدی و تابش خیره کننده را کاهش می دهد، یک نما با بخش های بسته و باز بین شفافیت از یک سو و که دری از سوی دیگر در نوسان است. بخش های بسته برای عایق گذاری زیاد و انسداد نور مستقیم خورشید هستند پرونده در نتیجه این برج از دور به شکل کلاسیک با الگوی ارگانیک به نظر می رسد و از نمای نزدیک به شکل یک سازه چین دار به نظر می رسد.

جهت موجی این بخش ها هم راستا با جهت خورشید است و به این ترتیب جهت جنوبی را برای نور و چشم انداز طبیعی باز می گذارد و در عین حال مواجهه با قسمت‌های آفتابی را به حداقل می‌رساند. این سیستم نمای پایدار موجب کاهش مصرف انرژی ساختمان می گردد و لازم نیست تا هیچ گونه از بخش های متحرک یا تکنولوژی پیچیده از سطح خیابان جابه جا شود و برای ورود بازدیدکنندگان مجموعه به بخش تجاری در قسمت جنوبی و شمالی ساختمان مجموعه ای از دیوارها باز شده‌اند در حالیکه افراد حرفه ای از میدان اصلی جلوی به لابی وارد می‌شوند و خطی بودن نمای ساختمان به شکل افقی ادامه پیدا می کند : چشم انداز نقطه ای جعبه های کاشت سنگی در همین ابعاد هستند و دارای الگوی پوشش موجدار ساختمان هستند.

شرکت انرژی شنژن سم
شرکت انرژی شنژن سم

دفاتر شرکت انرژی شنژن برای کارمندان در بالاترین طبقات قرار دارند تا از مناظر شهر لذت ببرند، در حالی که طبقات دیگر در فضای اداری قرار دارند. در داخل محوطه بیرونی ساختمان، نمای بیرونی دو شکل صاف و هموار، فضاهای بزرگ برای نمای خوب بیشتر در هر طبقه، اتاق‌های جلسه، باشگاه‌های اجرایی و تجهیزات کارکنان ایجاد می‌کند.

دیوار تاخورده از طریق شیشه شفاف در یک جهت شامل یک نمای آزاد است و شرایطی را با نور پراکنده فراوان ایجاد می‌کند که نور مستقیم خورشید بین صفحات داخلی را منعکس می‌کند. حتی هنگامی که خورشید مستقیما از سمت شرق یا غرب می‌آید، به خاطر زاویه صاف پنجره‌ها بخش اصلی پرتوهای خورشیدی از شیشه منعکس می‌شود.

همان طور که خورشید غروب می‌کند، تغییر شفافیت و خطوط خمیده این نما، تقریباً یک بافت چوبی مانند یا صحنه ای از تپه های تراس عمودی ایجاد می کند. شکافهایی که بین دیوار پرده باز می شود تا فضاهای خاصی از قبیل تابلوها، دفاتر اجرایی و نواحی را نشان دهد و به ساختمان یک شخصیت متمایز از نقاط مختلف شهر می بخشد.

منبع:big.dk

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا