شهر رافلز هانگژو
شهر رافلز هانگژو
شهر رافلز هانگژو
شهر رافلز هانگژو
شهر رافلز هانگژو
شهر رافلز هانگژو
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

شهر رافلز هانگژو

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

شهر رافلز هانگژو

استفاده از معماری، مسکن، مراکز خرید

هانگژو، چین

معماران:UNStudio

مساحت: ۳۹۲۵۲۶0 متر مربع

سال: ۲۰۱۷

توضیحات متن توسط معماران ارائه شده است. شهر جدید رافلز، طراحی شده توسط بن ون برکل UNStudio، یک مرکز شهری پایدار برای زندگی، کار و فراغت در هانگژو، یکی از زیباترین شهرهای چین است. این شهر، هشتمین توسعه شهری را در چین تشکیل می‌دهد.

شهر رافلز هانگژو
شهر رافلز هانگژو

این شهر که در کیانجیانگ در نزدیکی رودخانه کیانتانگ واقع شده است، تبدیل به یک نقطه عطف مهم در امتداد محور سبز CBD جدید این شهر شده است. ترکیبی غنی از توابع ۲۴ / ۷ حدود 400000 متر مربع در دو برج ساده که در بالای یک سکو و میدان محوطه سازی شده قرار دارند، اشغال کرده است.

به عنوان یک محله عمودی پر جنب و جوش و مرکز حمل و نقل و دارای مناظر خیره کننده از مناطق رودخانه و غرب دریاچه، شصت طبقه، 250 متر ارتفاع دارای واحدهای مسکونی، دفاتر درجه یک، هتل کنراد و یک مارپیچ پشت بام است. تریبون 6 طبقه 116000 متر مربع دارای خرده فروشی، رستوران ها، امکانات تفریحی و پارکینگ است و ارتباط مستقیمی با زیرزمینی با مترو دارد.

شهر رافلز هانگژو
شهر رافلز هانگژو

بن ون می‌گوید: رافلزشهر هانگژو نقطه تلاقی، مرکز هدایت تجاری و مقصد جدیدی برای بازدید کنندگان و ساکنین و یک مقصد همه‌جانبه برای کار، زندگی و فراغت در یک محیط بسیار پایدار  خواهد بود.

پایتخت استان ژجیانگ، شهر غرق در سنت با دیدگاه آینده است. هانگژو که ۵۰ دقیقه با قطار سریع‌السیر از شانگهای واقع شده است، امروز به لطف بخش فناوری قوی، به یک نیروگاه اقتصادی در داخل چین تبدیل شده است.

در حالی که میراث این شهر بر میراث جهانی یونسکو قرار دارد، متمرکز است، آینده آن به یک مرکز اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جهت گیری به سوی رودخانه اشاره دارد. با جاه‌طلبی‌های زیاد آینده به خصوص در رابطه با پایداری، اقتصاد و زیست پذیری، هانگژو شهری در حرکت است.

شهر رافلز هانگژو
شهر رافلز هانگژو

استفاده مرکب – شهرهای آینده سالم

با توجه به اثرات شهرنشینی در سراسر جهان،UNStudio این سوال را مطرح کرد: چگونه می‌توانیم از یک برنامه فشرده، ترکیبی به عنوان بخشی از یک توسعه ترانزیت محور برای تحریک زندگی پایدار و بهبود کیفیت زندگی استفاده کنیم؟

این پروژه تحقیقاتی در حال پیشرفت در فرا زندگی، در این مورد به استراتژی‌های (انتگرالی) برای ایجاد شهرهای پایدار، سالم که کیفیت بالایی از زندگی را ارائه می‌دهد، در حالی که پرداختن به نیازهای آینده برای بهره‌وری بیشتر و تراکم در شهرها در زمان شهرنشینی و رشد سریع است.

ساختمان با ترکیبی از برنامه‌ها به دقت طراحی شده است – مانند آن‌هایی که در یک شهر خوب یافت می‌شوند – که گستره وسیعی از کاربران را گرد هم می‌آورند. علاوه بر کار کردن و زندگی در شهر را فلز، مردم می‌توانند در هتل بمانند، یا مواد غذایی تهیه کنند، از غذا لذت ببرند ورزش کنند، یک فیلم تماشا کنند و یا حتی در آنجا ازدواج کنند، همگی در یک محیط به‌هم‌پیوسته زندگی می‌کنند.

به طوری که نه تنها ساکنان و افرادی که در مجتمع زندگی می‌کنند را با محیط اجتماعی سالم و اجتماعی تامین می‌کند، همچنین تضمین می‌کند که برنامه‌ها در اطراف ساعت فعال هستند و محله‌ای امن و پر جنب و جوش برای همه ایجاد می‌کنند.

چشم انداز

با توجه به مناظر طبیعی معروف شهر،طراحی UNStudio هویت محلی را برای رافلز ایجاد می‌کند، در حالی که شهر تجاری خود را در مفهوم شهر جشن می‌گیرد. با بازتاب دادن حرکت در رودخانه، طراحی برج مانند حرکت موج مانند است. این امواج متحد المرکز در پویایی خود افزایش می‌یابند و به آرامی در پایه شروع می‌شوند و به شدت در امتداد محور عمودی بنا می‌کنند. این عبارات رسمی ما را قادر ساخت تا انواع گسترده‌ای از برنامه‌ها را در سراسر ساختمان به یک جریان یکپارچه متصل کنیم.

شهر رافلز هانگژو
شهر رافلز هانگژو

طراحی به ویژگی منظره این شهر سبز کمک می‌کند. این مکان که به طور مورب در مقابل مرکز مدنی واقع شده است، هم دارای بافت شهری و هم پارک سبز محور است که دریاچه وست را به رودخانه کیانتانگ متصل می‌کند.

معماری دو برج این دو زمینه را در یک ژست تکمیل می‌کند که به موجب آن چهره شهری ساختمان به سمت چشم انداز پیچیده می‌شود، در حالی که جنبه چشم انداز به نوبه خود، زمینه شهری را تصدیق می‌کند. برجها یکسان نیستند، بلکه کاملاً مکمل هستند، گویی درگیر گفتگو هستند.

این طرح به صورت دو شکل مورب و متقاطع از هشتگ برگزار می‌شود. در گوشه‌های مخالف قرار گرفته، هر برج از “نمای شهری” تشکیل شده است که گوشه شهری سایت را قاب می‌کند، و “نمای چشم انداز” که به صورت افقی بیان شده است که در سطح تریبون به حیاط‌های داخلی فرو می‌رود.

ورودی اصلی جنوب به عنوان دروازه ای برجسته از پارک شهر و مرکز شهری دیده می‌شود. جهت شرقی و غربی برجها باعث می‌شود در حالیکه نور روز را برای اقامتگاه‌ها و دفاتر به حداکثر می‌رساند، از سایه انداختن نور جلوگیری کند.

طراحی برج و نماهای سکو، بافت‌های متضاد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. نماهای داخلی که ملبس به لایه لرزان کاشی کاری هستند، منعکس‌کننده فعالیت و چشم‌انداز ساختمان برای ارائه دیدگاه‌های دارای عدم تقارن هستند. این برج‌ها یک لایه خارجی از تیغه‌ها را تشکیل می‌دهند که در بالای سیستم دیوار پرده‌ای قرار داده شده اند. با تغییر شکل مشخصه برج، آن‌ها دیدگاه‌های داخلی را نیز چارچوب‌بندی می‌کنند.

یک دهلیز تماشایی، در مرکز ستون خرده‌فروشی واقع شده و مرکز توجه بصری فضای داخلی را تشکیل می‌دهد. دهلیز به صورت مارپیچ لایه‌های همپوشانی کننده طراحی می‌شود و اتصال یکپارچه و فضای وسیعی بین فضاها را ایجاد می‌کند.

به عنوان یک ویژگی، بامبو شکل منحنی آن را منعکس می‌کند. به عنوان یک نوار پیوسته به دور سکو حرکت می‌کند و یک عنصر از کنتراست بالا و طبیعی را با فضای درون گرا اضافه می‌کند.

از این جا دو حفره مورب در هفت طبقه بالای ستون فقرات خرده‌فروشی ظاهر می‌شوند. حفره‌ها به عنوان وسیله پیدا کردن شهودی، بازدیدکنندگان را در طول هر بال که تقریباً ۱۵۰ متر در هر جهت را دربر می‌گیرد، هدایت می‌کنند. نور روز روشن از طریق دهلیز و حفره‌های رو به پایین تا پایین‌ترین طبقات قرار می‌گیرد و یک کیفیت فضای باز منحصر به فرد را به فضای داخلی معرفی می‌کند.

به بالا نگاه کنید، برج‌ها همیشه از دهلیز اصلی قابل‌مشاهده هستند، ظاهر تغییر بسته به نقطه مشاهده.

همانطور که مقیاس سیال از معماری به فضای ساده داخلی و پیچ منتهی می‌شود، این منجر به یک تجربه فضایی منسجم می‌شود – انگار که بیرون با داخل ترکیب شود.

پایداری

شهر رافلز به گواهی‌نامه LEED طلا دست یافته است. یک رویکرد فراگیر که برای پایداری برای فلسفه طراحی UNStudio، جدایی ناپذیر است.فلسفه طراحی UNStudio. ترکیب تهویه طبیعی، بهره خورشیدی و اصول روشناسس روز متناسب با بافت محلی، ساختار کارآمد و روش‌هایی که در آن مواد تمام کار را با هماهنگی با یکدیگر به کار گرفته‌اند تا انرژی و خواسته‌های مادی ساختمان را کاهش دهند. شهر رافلز هانگژو اولین مرکز خرید در چین است که از تهویه طبیعی در مقیاس بزرگ استفاده می‌کند.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا