Children's house design by Renzo Piano
Children's house design by Renzo Piano

طراحی خانه کودک توسط رنزو پیانو

Children's house design by Renzo Piano
Children's house design by Renzo Piano
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: خانه کودک-کودکستان
معمار: رنزو پیانو
مکان: ایتالیا

طراحی خانه کودک توسط رنزو پیانو

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

طراحی خانه کودک یا کودکستان توسط رنزو پیانو

زمان: 2014 – در حال انجام

مکان: بولونیا، ایتالیا

معمار: رنزو پیانو

برای مطالعه ی زندگی نامه رنزو پیانو وارد لینک روبرو شوید: رنزو پیانوآثار رنزو پیانو

این پروژه توسط بنیاد آسایشگاه غیرانتفاعی ماریا ترزا Chiantore Seràgnoli، مأموریت یافت تا رویکردی را که همیشه در مورد مراقبت تسکینی اتخاذ کرده است، به نمایش بگذارد: پیوند دادن عملکرد و خدمات با کیفیت با نجیب زیبایی.

ایده خانه کودک عبارت است از ساختمانی که از زمین بلند شده است تا بتواند در فضای ایده آل ساکن باشد، فضایی درخشان با چشمان ساکنان جوان با شاخ و برگ. ایده “تسکین” از همان ریشه “تجاوز” ناشی می شود: بلند کردن بار درد. سرانجام، این دلیل و قدرت پییت های انسانی در درون ایده یک مهماندار است: برای تسکین درد کسانی که در اینجا زندگی می کنند. زندگی در میان درختان ارتباط نزدیکی با بازی ها و رویاهای کودکان، خانه های درخت و ایده قدرتمند آزادی خلاق در دنیای طبیعی دارد.(خانه کودک)

Children's house design by Renzo Piano
Children’s house design by Renzo Piano

برای مطالعه ی طراحی ساختمان های اداری وارد لینک روبرو شوید: طراحی ساختمان اداری – طراحی نمای ساختمان اداری

خانه کودک به عنوان تعدادی از غرفه ها که توسط پیوندهای هوایی سبک با بلوک اصلی متصل شده است، توسعه می یابد. دو ماهواره در ضلع جنوبی هشت آپارتمان را در خود جای داده است که خانواده های بیماران کوچک را در خود جای داده است، در حالی که در طرف دیگر دو قطب با شخصیت صمیمی تر وجود دارد: یک مکان مراقبه و یک تراس غوطه ور در فضای سبز، ورودی فضای وداع.

تمام حجم ها توسط ستون های باریک و مقطع دایره ای از سطح زمین جمع می شوند. جبهه های ساختمان ها به صورت ریتمیک توسط بخش های شفاف و بخش های مات که با الوار مواجه هستند، الگوبرداری شده اند. شیب سایت باعث می شود تا حجم ها با هماهنگی در قسمت منظره وارد شوند و از طبقه همکف ساختمان اصلی به عنوان یک عنصر انتقالی و پیوند بین سطوح خارجی موجود استفاده شود. طبقه همکف دارای یک ورودی بزرگ دوبل با فعالیتهای مختلف است: پذیرش، خدمات منشی، اتاق اجتماعات و فعالیت های سرپایی بیمارستان روز.(خانه کودک)

Children's house design by Renzo Piano
Children’s house design by Renzo Piano

در سطح میزان، یک اتاق آموزش برای این مرکز وجود دارد و نقش آن به عنوان یک مرکز آموزشی و آموزشی آینده برای مراقبت تسکینی است.

طبقه اول در اطراف یک باغ مرکزی بزرگ – پاسیوی توسعه یافته است. بخش ها از طریق یک باغ زمستانی در طرف های مخالف رو به قسمت بیرونی قرار گرفته اند. این طبقه شامل خدمات و فعالیت های آسایشگاه مانند آشپزخانه با غذا و ناهار خوری کارکنان، سالن بدن سازی برای فیزیوتراپی، استخر هیدروتراپی، اتاق های جلسات پزشکان و سایر فعالیت های تفریحی و آموزشی برای میهمانان کوچک است.(خانه کودک)

Hospice و ماهواره های مرتبط با آن توسط سقف ساخته شده به طور کامل از پانل های فتوولتائیک تکمیل شده اند. آنها بهمراه سایر سیستمهای نوآورانه، مانند انرژی زمین گرمایی، هتل را به یک ساختمان بسیار پایدار تبدیل می کنند.

منبع:rpbw.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا