طراحی داخلی آرایشگاه مردانه لوکس در مجموعه ورزشی انقلاب

طراحی آرایشگاه لوکس VIP در مجموعه ورزشی انقلاب یک مرکز خدماتی آرایشی-بهداشتی مختص آقایان است که با کاسنپت های مدرن و دکوراسیون زیبایی به اجرا رسیده است. این آرایشگاه در مجتمع ورزشی انقلاب به اجرا رسیده که در مجاورت یک زمین تنیس و و فضای سبز قرار دارد. تیم طراحی در ابتدای شروع کار به دنبال ارائه یک مفهوم برای محدوده فضای سلمانی بود. آرایشگاه می بایست یک سرویس منحصربه فرد را به مشتری خود ارائه دهد تا شخص مراجعه کننده هنگام ورود و خروج تغییرات زیادی را حس کند.

طراحی دکوراسیون آرایشگاه مسئولیتی بود که به تیم طراحی اختصاص یافته بود تا این فضا را به یک واحد مجزا تبدیل کنند. لذا معمار یک استایل مشخصی را برای طراحی کل فضا در نظر گرفت. به منظور حفظ گذشت زمان تصمیم گرفتیم که هسته پروژه (یک فضای مُد) را  تغییر دهیم و عرصه های دیگر را سازماندهی کنیم. این شیوه دیزاین در کاهش هزینه ها تأثیرگذار بود و سناریو فضا را هم تعریف می کرد. 

تیم طراحی پس از رسیدن به ایده اولیه توابع و عملکردها را مدیریت کرد. این پروژه شامل دو عنصر مهم است: اولین ویژگی به تقارن فضایی پروژه اختصاص داشت و دوم پدیدار بودن زمین تنیس و فضای سبز. طراحی دکوراسیون می بایست رو به محور درست و با پتانسیل قرار می گرفت. بنابراین تصمیم گرفته شده که صندلی های آرایشگاه رو به زمین تنیس قرار بگیرند. مهمترین خصوصیت قرارگیری صندلی ها رو به زمین تنیس، محاسبه سایز آینه ها و نحوه چنیش آنها برای ارائه دو منظر به مشتریان بود. اینکه در حال آرایش مشتری بتواند منظره زیبای بیرون آرایشگاه را تماشا کند و به طور مکرر به خود در آینه زل نزند.

طراحی قرینه فضا یک پناتسیل عالی برای چنین عملکردی است. ولی ما محور تقارن را کمی چرخانده ایم که بتوانیم با اشکال، فرم و حرکت پلان و دکوراسیون بازی کنیم تا هر تصاویر خلق شده در مکان (چه در آینه و چه در محیط) هیجان انگیز باشد. دیوارها و پنجره ها به شیوه ای هماهنگ پشت به پشت هم تعبیه شده اند تا با چاشنی ترفند های معماری و ویژگی های انعکاس در فضا تعادل بین واقعیت و خیال را بر هم بزنند.

معمار پروژه: استودیو طراحی 4
موقعیت پروزه: ایران، تهران، مجموعه ورزشی انقلاب
معماران مسئول: کسری شفی زاده، محمد یوسف صالحی، محمد صادق افشار طاهری
متراژ پروژه: 65 متر مربع
سال اتمام ساخت: 2018

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع : arel.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا