طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران مدرن
طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران مدرن

طراحی داخلی رستوران ولکانو ، ایمان امین لاری

معماران مسئول: ایمان امین لاری

موقعیت: ایران، اصفهان

مساحت زیربنا: ۱۳۰ مترمربع

تیم طراحی: آریا خرمیان، مهتاب فهامی

نقشه های فاز دو: ندا بهادر

طراحی و دکوراسیون داخلی: ایمان امین لاری

اجرای: آقای اویسی، آقای طالبی، آقای نوروزی

ناظر پروژه: ایمان امین لاری، آریا خرمیان

سال: ۱۳۹۷

عکاس: علیرضا آب آب

شرح پروژه

در این بخش خط معمار با معرفی پروژه ی طراحی داخلی رستوران ولکانو همراه کاربرانش می باشد. این رستوران در مجموعه ایران زمین که یک مجموعه رستورانی در مصلی اصفهان است، قرار گرفته است. مجموعه رستورانی فوق دارای یک حیاط مرکزی می باشد که بازشوهای آن دارای قوس بوده و بدنه سازیشان حالتی رواقی دارد.

در طراحی و دکوراسیون رستوران حاضر امکان برقراری ارتباط با حیاط مرکزی مجموعه به عنوان پیش فرض اول قرار گرفت. با توجه به این موضوع کاربرد متریالی که موجب برقراری این ارتباط باشد، مورد توجه معمار قرار گرفت و شبکه ای فلزی از جنس ورق آهن با ضخامت یک و نیم میلی متر به عنوان مدول پایه انتخاب شد. مدول فلزی به کار رفته در بازشوهای نما، نورگیر سقف، به عنوان پارتیشن برای تقسیم بندی فضا و حفظ حالت رواقی، در طراحی بدنه ها و در نهایت برای المان های نورپردازی مورد استفاده قرار گرفت. جانمایی این شبکه ی فلزی در بازشوها موجب شد تا علاوه بر محدود ساختن فضای داخل و تعیین مرز بیرون و درون، ارتباط بصری حفظ شده و امکان تهویه طبیعی را فراهم آورد. از نقاط قوت پروژه می توان به طراحی و ساخت تمامی عناصر دکوراتیو همچون میزها، صندلی ها، و المان های نوری اشاره کرد. با توجه به این که محل این رستوران استیجاری است، طراحان سعی بر این داشتند تا هزینه های ساخت را به حداقل برسانند. بدین منظور افزون بر ساخت مبلمان، برای پوشش کف سالن این رستوران از موزاییک های شکسته شده استفاده گردید.

Social table یا میز گردهمایی اجتماعی در بخش ورودی رستوران و در فضای مکث اولیه قرار گرفت تا به مکانی برای ارتباطات اجتماعی و گفتگو تبدیل شود. سبزینگی طبیعی هم به این میز اضافه شد تا ضمن استفاده از نور طبیعی که توسط نورگیر تأمین می‌شود، در ادامه سبزینگی بیرون و نما بوده و نقطه عطفی در فضا باشد. نورپردازی از عواملی از که در طراحی داخلی رستوران ها اهمیت دارد. در این رستوران نیز طراحان سعی بر این داشتند تا نور را به صورت غیرمستقیم به فضا بتابانند. بدین منظور نور ابتدا به سقف تابیده و سپس فضا را روشن می کند تا ضمن جلوگیری ازخیرگی چشم و ایجاد سایه های غیرطبیعی، با نور ملایمی فضا را روشن کند. رنگ نور انتخابی، نور گرم متمایل به نارنجی است که برگرفته از اسم رستوران که به معنی آتشفشان است، می باشد. در انتخاب رنگ پارچه ها نیز از این ایده استفاده شد. رنگ نارنجی و سبز به عنوان نمادی از آتشفشان و سبزینگی طبیعت رنگ غالب مبلمان فضا است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر طراحی داخلی رستوران ولکانو دعوت می نماید.

طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران مدرن
طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران مدرن
طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران مدرن
طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران مدرن
طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران مدرن
طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران مدرن
طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران مدرن

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 110

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا