امروزه نقش فضای کار در بهبود سلامت جسمی و روحی کارمندان همینطور در ارتقا کیفیت کاری موضوعی است که در پژوهش ها به اثبات رسیده از این رو برای افزایش سرعت در دنیای پیشرفته مدرن ، بیش از پیش نیازمند راهکارهای نوین و خلاقانه هستیم و دفاتر اداری برندهای معتبر تجاری بیشتر از گذشته در حال بهره برداری از تخصص معماران و طراحان برای توسعه دفاتر کار خود هستند به نحوی که  با طراحی و دکوراسیون اداری جسورانه و خلاقیت بیشتر در فضا باعث افزایش بهره وری، نوآوری و خلاقیت در سازمان های خود شوند.

طراحی و دکوراسیون اداری گوگل

یکی از اولین سازمان هایی که رویکردهای خلاقانه و بازیگوشانه به فضاهای اداری ارائه داد ، Evolution Design بود. حدود ۱۰ سال پیش ، این شرکت هرگز روی چنین پروژه هایی کار نکرده بود ، تا زمانی که گوگل زوریخ با ایده ای برای یک دفتر که به طور خاص پاسخگوی نیاز کارمندانش باشد ، به این شرکت نزدیک شد.

مدیر شرکت خلاق Evolution Design ،گفته است: “گوگل یکی از شرکت هایی است که فهمیده که اگر می خواهد به کار خود ادامه دهد ، باید شیوه کار کارمندان را تغییر دهند” “زیرا اگر کارکنان در تمام طول روز در محل کار خود بنشینند ، هیچ گونه نوآوری وجود نخواهد داشت.”

 طراحان شروع به مصاحبه با کارمندان گوگل کردند و دریافتند که بسیاری از آنها ، همانطور که روگ پیشنهاد کرده است ، “کودکانی بزرگسال هستند”. برای پشتیبانی بهتر از طبیعت بازیگوشانه موجود در هر انسانی این شرکت تصمیم گرفت مناطق تفریحی مانند اتاقی برای بازی های ویدئویی ، آکواریومی با مکان های استراحت و فضای مخصوص ورزش و همچنین طیف وسیعی از فضاهای کاری غیر متعارف را در فضا ایجاد کند.

برخی منتقدین این ساختمان را کودکانه می نامند ، اما برای تیم گوگل این ایده بسیار ضروری و کاربردی به نظر می رسید روگ توضیح داد: “کارمندان واقعاً به این عناصر خارق العاده نیاز دارند تا آنها را خلاق و انگیزه آن ها  رابرای کار افزایش دهد.”

سبک فردی گوگل زوریخ نشان می دهد که هیچ روش خلاقانه ای برای طراحی دفتر وجود ندارد. هر محل کار نیازهای ویژه ای دارد و یک دفتر واقعاً خلاق از طرحی استفاده می کند که با الهام از نیاز های کارکنان خود شکل گیرد! با نمونه های بیشتری از این ایده های خلاقانه طراحی و دکوراسیون اداری با هورنو همراه باشید…

فضای داخلی دفتر Autodesk در سان فرانسیسکو

کارمندان در شرکت های فناوری معمولا در مکان های ثابت و در زمان های طولانی مستقر می شوند و حتی در زمان جلسات نیز از یک صندلی در اتاقی به اتاق دیگر می روندب نابراین در طراحی این دفتر کار از ایده خلاقانه میز معلق استفاده شده که کارمندان در اطراف یک میز جمع می شوند که از سقف معلق است.

مدیر تأسیسات Autodesk گفت: “ما دریافتیم که فعالیت در محل کار به کارکنان ما کمک می کند تا از سلامتی و سلامتی خوبی برخوردار باشند ، و این یک حرکت قدرتمند وسبب شارژ مجدد کارمندان و باعث افزایش بهره وری می شود طراحی این میز و صندلی جلسه ارگونومیک هستند ، کارمندان را به حرکت در می آورند و به کارکنان اجازه می دهند که تمام روز در محل کار خود نشنینند ایده طراحی اتاق جلسات  سبب شده تا کارمندان بتوانند همزمان یکدیگر را ملاقات وهم ورزش کنند.

طراحی و دکوراسیون اداری دفتر Rover در سیاتل

برای بسیاری ازصاحبین سگ ، خداحافظی با سگ در صبح می تواند یک تجربه تخلیه عاطفی باشد. اما کارمندان در Rover هرگز مجبور نیستند این تجربه تلخ را روزانه تحمل کنند زیرا هر روز می توانند حیوان خانگی خود را به سر کار ببرند.

این نوع طراحی معتقد است که وارد کردن حیوانات خانگی به فضای کار ، به ارتقاء یک محیط کاری مشترک و کم فشار کمک میکند این دفتر مجهز به ابزارهایی است که به کارمندان امکان می دهد سگ های خود را در نزدیکی میز خود نگه دارند البته نسبت وجود سگ در فضا نسبت به تعداد کارمندان در هر حوزه تقریباً یک به شش است

این شرکت مستقر در سیاتل به قدری عاشق سگها است که حتی به کارمندان جدید برای پرورش سگ ها  بالغ بر ۱۰۰۰ دلار نیز کمک می کند.

دفتر کار Kickstarter بروکلین ، نیویورک

دفتر کار Kickstarter در نیویورک طیف وسیعی از فضاها مانند یک تئاتر ، کتابخانه ، گالری و روف گاردن را شامل می شود. این شرکت در سال ۲۰۰۹ تأسیس شده است و بیشتر روی کمک به هنرمندان ، نوازندگان و فیلمسازان در ارتباط با پشتیبانان مالی متمرکز است. بنابراین ، هنگام برنامه ریزی ساختمان بروکلین خود با شرکت معماری Ole Sondresen هدف و اولویت اصلی شرکت ایجاد فضایی چند منظوره بود که بتواند به کل جامعه و همچنین کارمندان خود کمک کند.

یکی از نکات برجسته فضای Kickstarter استفاده الهام بخش آن از فضای سبز است. نور از حیاط مرکزی به دفتر وارد می شود ، که از طریق پنجره های بزرگ شیشه ای قابل مشاهده است. 

محوطه پر از گل چشم اندازهایی را به کارمندان و بازدید کنندگان می دهد ودر پشت بام با درختان و یک باغ عمومی شکوفا می شود که با فلفل ، سبزیجات و میوه رسیده توجه را جلب میکند. در واقع این دفترکار مکانی است که می توانید لابلای درختان پنهان شوید و فراموش کنید که حتی در شهر نیویورک هستید.

کمپانی Viacom درنیویورک، نیویورک

کمپانی Viacom دارای شبکه های رسانه ای متعددی از جمله MTV ، BET ، Comedy Central و Nickelodeon است. بنابراین ، هنگامی که مدیران دفتر شرکت تصمیم گرفتند طبقه ۷ آن را به یک مرکز  با یک کافه تریا ، سالن چاپ ، و امکانات ورزشی تبدیل کنند آنها از این فرصت برای اضافه کردن هنر به فضا استفاده کردند.

 در این فضا از یک نقاشی دیواری که به دور فضا می پیچد استفاده شده  وآنچه که قبلا سالن ها و دربهای معمولی بود اکنون با موجودات ، مناظر و عباراتی که به سبک هنرمندان امضا شده است ، به فضایی زنده و پویا تبدیل گردیده است.

طراح این فضا در مصاحبه ای درباره فضا گفته است: “همه چیز در مورد سلامتی ، اجتماع و تجربه است و این چیزی است که مبدا کار من بوده است ایجاد یک تجربه ، یک ارتباط. “

دفتر مایکروسافت درمیلان ایتالیا

معمار ایتالیایی DEGW هنگام طراحی دفتر مایکروسافت DEGW با شخصی سازی فضاهای جمعی با تجهیزات صوتی و دکوراسیون متفاوت ، ماهیت مشترک این شرکت را در طرح های خود گنجانید

در این فضای کاری برخی از مناطق برای ایجاد یک فضای غیریکنواخت ارتباط برقرار می کنند و برخی دیگر خصوصی تر هستند و به هرحال خلاقیت و تعامل را ترغیب می کنند.

به عنوان مثال ، برای پاسخگویی به نیاز کارمندان به همکاری و فضاهای همفکری باغ هایی خلاقانه در ساختارهای چوبی به منظور ایجاد فضاهای نیمه خصوصی طراحی شده اند و شامل آکوستیک با کارایی بالا هستند فضای بیرونی آنها غالباً مزین به گیاهان می شوند و باعث می شوند فضاهای قابل تشخیص و دعوت کننده در کل دفتر کار ایجاد کنند.

 دفتر کارلگو دربیلوند ، دانمارک

در  طراحی و دکوراسیون اداری دفتر LEGO در دانمارک ، طراحی جسورانه از فضای کار آفتابگیر و بازیگوشانه خود به چشم میخورد. طراح Rosan Bosch از سرسره هایی با لوله های استیل امکانات بازی خلاقانه ای ایجاد کرده است.

.شعار اصلی طراحی هدف LEGO فقط ساختن طرح های سرگرم کننده برای دیگران نیست  در LEGO ، کار نیز سرگرم کننده است.

تحریریه گروه معماری هورنو

منبع : decoboom.ir

علاقه مند به طراحی محتوای در رابطه با معماری و نویسندگی
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا