طراحی روف گاردن مدرن

طراحی روف گاردن مدرن باعث می شود که افرادی که حیاط ندارند و یا اینکه می خواهند یک فضای مدرن و اختصاصی برای خود داشته باشند از آن لذت ببرند. از این رو در این محتوا می خواهیم تمام نکات مهم در مورد طراحی و اجرای روف گاردن بپردازیم.

روف گاردن مدرن

روف گاردن مدرن به محلی گفته می شود که فضای سبز دارد و توسط افراد متخصص طراحی می شود تا فضای نازیبایی پشت بام را سبز و زیبا و پرکاربرد و مدرن کند.

مزایای طراحی روف گاردن مدرن

  1. صرفه جویی در مصرف انرژیو حس خنکیدر این فضا
  2. بازسازی فضاهای سبز از دست رفته
  3. کاربرد تجملاتی و زیبادوستی
  4. تامین نیاز به حس طبیعت دوستی در ساکنان
  5. افزایش محبوبیت ساختمان میان خریداران

همچنین طول پشت بام خانه شما چند برابر می شود و از فضای پشت بام استفاده بهینه می کنید.

برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

انواع روف گـاردن مـدرن

روف گاردن یا بام سبز  میتواند از قراردادن چند گلدان زیبا و سبز روی پشت بام آغاز شود و به اجرای باغ و فضاهای سبزی همچون پارک نیز ختم گردد. انتخاب نوع طراحی روف گاردن بستگی به عوامل مختلفی مانند، سازه ساختمان، کاربری، ویژگی های اقلیمی و حتی سلیقه شما دارد.

  • روف گاردن های دائم یا ثابت
  • روف گاردن های مدولار

طراحی روف گاردن مدرن ثابت باعث می شود که در بلند مدت استفاده از آن بیشتر شود و برای طراحی این نوع روف گاردن ها باید زیر ساخت ها یمناسب تامین شود. روف گاردن های مدولار که در ایران به آنها جعبه گیاه نیز گفته می‌شود، دارای استانداردهای ویژه  میباشند که باید آن را رعایت کنید.

مراحل طراحی روف گـاردن مـدرن

برای این که بتوانید یک روف گاردن اصول طراحی کنید باید مراحل آن را طی کنید تا بتوانید یک روف گاردن اصولی داشته باشید. بای اینکه بتوانید روف گاردن مدرن اصولی داشته باشید باید موقعیت را نزدیک ببنیدی وشرایط پیرامون طراحی روف گاردن را بسنجید و تجزیه و تحلیل کنید. سپس پلان پشت بام را بردارید و و تمام ورودی و خروجی های خانه را چک کنید.سپس سازه برا بررسی کنید و امکان سنجی و محاسبات سازه ای را انجام دهید.  نیازهای لازم جهت داشتن روف گاردن بررسی کنید . همچنین جایگاه ستون و تیرهای خانه را بررسی کنید.

سپس اتد دستی و خلق کانسپت های اولیه را انجام دهید. ایجاد مدل های سه بعدی و بررسی دیتبل های چالش برانگیز برای داشتن ذهنیت لازم از روف گاردن. بررسی های نهایی طرح بر اساس محدودیت های سازه ای و امکان سنجی های اجرایی بام سبز. مدل سازی کامل طرح به همراه جزئیات و در نهایت ارائه نهایی و ایجاد نقشه های فاز 2.

اصول اصلی طراحی روف گاردن مدرن

یکی از مهم ترین قسمت طراحی روف خصوصی سازی فضای روف گاردن می باشد به این صورت که شما با کاشت گیاهان و درخت ها با حجم و ارتفاع زیاد می توانید دیوار سبز بر روی دیوار و یا کنج بام خانه خودتان ایجاد کنید و به این صورت یک فضای خصوصی برای بام سبز خودتان ایجاد کنید.

در طراحی روف گاردن مدرن از گیاهان متنوع استفاده کنید. می توانید با کاشتن چندین رنگ از گیاهان مختلف فضای جذابی به بام سبز خانه تان انتقال بدهید. بهتر است که اگر از مبلمان روف گاردن استفاده می کنید از گلدان های مناسب با این نوع مبلمان استفاده کنید .

در روف گاردن مدرن از مبلمان مدرن استفاده کنید، توجه داشته باشید در روف گاردن های مدرن باید حتما از مبلمان راحتی و مدرن متناسب با فضای روف گاردن استفاده کنید. همچنین سعی کنید بین رنگ مبلمان و گل های روف گاردن هماهنگی وجود داشته باشد.

نورپردازی مناسب نقش بسیار پررنگی در زیبایی و طراحی روف گاردن مدرن دارد. شما می توانید با نورپردازی مناسب و زیبا زیبایی گل ها و گیاهان را افزایش بدهید همچنین می توانید د شب و غروب آفتاب نیز از روف گاردن خانه خودتان استفاده کنید و لذت ببرید. مثلا می توانید برای نورپردازی در روف گارد  یا بام سبز خانه تان از انواع لامپ های ریسه ای و خورشیدی و نورهای مخفی در میان سنگ ها و مبلمان استفاده کنید. لامپ های ریسه ای برای بام باغ هایی با متراژ کوچک می توانند ایده مناسبی باشند.

یکی از بهترین گزینه ها برای داشتن روف گاردن مدرن استفاده از آلاچیق های چوبی می باشد که به طور کلی ظاهر پشت بام خانه شما را تغییر می دهد. با این کار تغییر چشمگیری در فضای چشت بام خانه شما به وجود می آید. شما می توانید با سایبان های چوبی ظاهری مدرن و لوکس به فضای روف گاردن خود بدهید.

هزینه اجرا و طراحـی روف گـاردن مـدرن چقدر است؟

سعی کنید به دنبال قیمت های پایین و ارزان نباشید به این دلیل که قیمت پایین یعنی کیفیت پایین و عمر پایین روف گاردن و مشکلات به وجود آمده بعد از آن. در پروژه های بام سبز باید از متریال های مناسب استفاده شود که ممکن است هزینه هیا سنگینی برای شما در پی داشته باشد. اما اگر به دنبال اجرای بام سبز با متریال های مناسب و خارجی هستید قیمت هر متر مربع اجرای آن معمولا بالای یک میلیون تومان می شود.

جمع بندی

در این محتوا در مورد این که طراحی روف گاردن مدرن چیست و برای داشتن بام سبز باید چه اصولی رعایت شود پرداخته ایم.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا