Grand Canal Museum designed by Herzog and de Meuron
Grand Canal Museum designed by Herzog and de Meuron

طراحی موزه گرند کانال طراحی شده توسط هرزوگ و دی میرون

Grand Canal Museum designed by Herzog and de Meuron
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2020
کاربری: موزه
معمار: هرزوگ و دی میرون
مکان: چین

طراحی موزه گرند کانال طراحی شده توسط هرزوگ و دی میرون

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

طراحی موزه گرند کانال

مکان: هانگ ژو، چین

زمان: ایده 2019، پروژه 2020

معمار: هرزوگ و دی میرون

گرند کانال (کانال بزرگ)

مجتمع موزه گرند کانال در هانگ ژو، پایتخت پادشاهی پیشین در انتهای جنوبی کانال بزرگ بجینگ هانگ ژو که یک سیستم آبی خطی انسان ساز به طول 1800 کیلومتر است که شمال چین را به جنوب آن متصل می کند، قرار دارد. برای بیش از 2500 سال کانال بزرگ بجینگ هانگ ژو توسعه کشاورزی، اقتصادی و فرهنگی چین را تامین کرده است و شهرنشینی را در طول سواحل آن توسعه داده است و یک خط مهم در نقشه پهناور چین ترسیم کرده است. طرح مجتمع موزه گرند کانال در محل برخورد محوری کانال بزرگ و رودخانه هانگانگ3 (شریان اصلی متصل کننده به دیگر مناطق توسعه شهری بزرگ در شمال هانگ ژو) قرار دارد و از سه طرف با آب احاطه شده است. اهداف طرح پیشنهادی ما منعکس کردن اهمیت کانال بزرگ در مناظر فرهنگی و طبیعی چین و ساخت یک مکان پویا، اجتماعی معاصر در کانال بزرگ (گرند کانال) است. (طراحی موزه گرند کانال)

برای مطالعه ی سبک های طراحی ویلا وارد لینک مقابل شوید: طراحی ویلا مدرنسبک های طراحی ویلا

Grand Canal Museum designed by Herzog and de Meuron
Grand Canal Museum designed by Herzog and de Meuron

موزه معلق منعکس کننده آب است

الهامگرفته شده توسط خود گرند کانال، طرح پیشنهادی ما با یک خط مهم و اساسی شروع می شود. این خط پر رنگ، یک حرکت قلم موی چینی زیبا را یادآور می شود و با ساخت موزه داستان کانال بزرگ را بیان می کند: ساخت تاریخی و شگفت آور آن، نقش آن در کشاورزی زمین های شرقی چین، اهمیت آن به عنوان یک مسیر ارتباطی حین دوره امپراطوری چین و درخشش فرهنگی آن تا به امروز. در اینجا، آب و موزه روبروی هم قرار دارند و یک ارتباط بصری و مصالح بین مفهوم و راوی آن برقرار می کنند. این موزه بر روی آب منعکس می شود و آب بر روی نمای موزه. این نما که به زیبایی به حالت منحنی وار درآورده شده است شامل اجزای شیشه ای مقعر، تشبیهی از درخششان امواج آب و تقویت زیبایی طبیعی گرند کانال می شود.(طراحی موزه گرند کانال)

این موزه در مرکز نقشه قرار دارد. با بالا بردن آن تا 12 متر و مینیمم کردن المان های سازه ای که زمین را لمس می کنند، فضا زیر موزه آزاد است و بنابراین فضای سرپوشیده و سرپناه بیشتری برای مردم هانگ ژو و ملاقات کننده های زیاد آن فراهم می آورد. کارایی های عمومی بسیاری از قبیل یک سالن بزرگ رقص و یک اتاق مهمان زیر موزه داخل یک نمای شیشه ای چادر مانند قرار گرفته اند و به عنوان جذب کننده فعالیت ها و همچنین دسترسی آسان برای فعالیت های جمعی عمل می کنند. فضای نمایشگاه موزه بزرگ حدودا شامل 50000 مترمربع می شود و در دو طبقه تعریف شده است که می توانند به صورت مستقل عمل کنند. جاذبه آن نه تنها در برنامه های فرهنگی که ارائه می دهد بلکه در مناظر وسیع بی نظیر به سمت کانال بزرگ و در انعطافی که برای انواع زیادی از برنامه های موزه، گسترش محلی به جهانی، بزرگ به کوچک و کلاسیک به معاصر نمایان خواهد شد.(طراحی موزه گرند کانال)

برای خواندن مطالب مربوط به معماري مدرن لینک روبرو را کلیک کنید: معماری ایرانی مدرن ، اصول معماری مدرن

آب در روبرو، کوه در پشت سر

این موزه به وسیله مجتمع مرکز کنفرانس هتل کوه مانند بزرگی در بخش شرقی احاطه شده است که روبروی کانال بزرگ قرار داشته و با نزدیکی آن به جاده اصلی به شهر متصل می شود. این ترکیب دربرگیرنده آب در روبرو، کوه در پشت سر که یک ایده چینی کلاسیک برای یکپارچه سازی هماهنگ مردم، ساختمان ها و محیط طبیعی آن هاست، می باشد. کنار هم قرار دادن نمای موزه و تکمیل المان ها، مصالح نمای کوه معدنی و صلب هستند. داخل مجتمع، یک فضای عمودی ممتد سه برنامه کلیدی ساختمان را به هم متصل می کند: مرکز کنفرانس در طبقات پایین تر، سالن موزه در وسط و رستوران ها و هتل در طبقه بالا، یک شهر عمودی را شکل می دهند که در آن کاربردهای مختلف همدیگر را تکمیل می کنند تا یک همکاری را شکل دهند.(طراحی موزه گرند کانال)

مناظر جدید برای هانگ ژو

مجتمه موزه گرند کانال (کانال بزرگ) در نقطه شروع امتداد شمالی هانگ ژو قرار دارد که مرکز تاریخی شهر را به بخش های جدیدا توسعه یافته متصل می کند. در اینجا، سه بخش تفریحی سرپوشیده مجاور به سواحل کانال بزرگ به سمت میدان بزرگ پارک مانند شهر باز می شوند که از طریق آن شهر جدید به کانال بزرگ متصل می شود. طرح مناظر به عنوان نمایش مفهومی از انواع مختلف گل و گیاه محلی که در سرتاسر چین یافت می شود الهام گرفته شده است که با استفاده از مسیر کانال بزرگ که به وسیله یک مسیر پیچ دار از داخل مناظر گسترده پروژه عبور کرده است متصل می شوند. در طول این مسیر در ارتباط با تم های کانال بزرگ نمایش داده شده در داخل موزه معمولا سه بخش از شمال و جنوب چین به دقت از داخل پارک آبی عبور می کنند.(طراحی موزه گرند کانال)

یک منظره اضافی دیگر روی سقف موزه فراهم آورده شده است که فضای سبز پروژه را افزایش داده و از طریق یکپارچه سازی فضای سقف با یک سیستم کنترل گرداب پایداری را افزایش می دهد. بنابراین، تقریبا از کوه پایه نمای کانال بزرگ و مناظر طبیعی هانگ ژو و همچنین توسعه شهری قدیمی و جدید هستند.

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا