کارخانه پسماند انرژی
کارخانه پسماند انرژی

طراحی کارخانه پسماند انرژی توسط گروه معماری بیگ | معماری پایدار | مکان تفریحی

کارخانه پسماند انرژی
کارخانه پسماند انرژی
کارخانه پسماند انرژی
کارخانه پسماند انرژی
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2020
کاربری: کارخانه
معمار: نا معلوم
مکان: دانمارک

طراحی کارخانه پسماند انرژی توسط گروه معماری بیگ | معماری پایدار | مکان تفریحی

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

طراحی کارخانه و مکان تفریحی Amager

معمار: گروه معماری بیگ

مکان:کپنهاگ-دانمارک

کپن هیل همچنین  شناخته شده به عنوانamager bakke ،به عنوان یک گونه ی جدید از کارخانه تولید انرژی از پسماند(طراحی کارخانه) افتتاح شده است که بامی سبز با شیبی برای اسکی کردن، دیواری برای بالا رفتن و مسیر پیاده روی دارد که حس پایداری(معماری پایدار) همراه با لذت را مجسم می کند که در همین زمان به کپن هاگ کمک می کند که به هدف رسیدن به شهری عاری از کربن تا سال ۲۰۲۵ دست یابد. کپن هیل ۴۱ هزار مترمربع وسعت دارد که یک مرکز سرگرمی شهری و یک مرکز فعال آموزش محیط زیستی است. که یک زیر بنای اجتماعی را به یک نشانه ی معماری تبدیل می کند.کپن هیل از روز اول به عنوان یک زیر بنای عمومی با قصد گذاشتن یک تاثیر اجتماعی در نظر گرفته شده است. جایگزینی همسایه ی پنجاه ساله ی کارخانه ی تولید انرژی از پسماند با مرکز ابتکارamager به اختصار ARC باعث شده این مرکز سوزاندن زباله در کپن هیل به آخرین تکنولوژی ها در تولید انرژی و مدیریت پسماند دست یابد.

برای مطالعه اصول معماری پایدار وارد لینک مقابل شوید :  معماری پایدار


کارخانه پسماند انرژی
کارخانه پسماند انرژی

به دلیل موقعیت آن در اسکله ی صنعتی amnger که تسهیلات صنعتی سرد و بی روح تبدیل به یک سایت برای ورزش های پر هیجان اسکی روی آب و حتی کارتینگ.طراحی کارخانه جدید ،امکان اسکی کردن پیاده روی در شیب و صخره نوردی را به افرادی که به دنبال هیجان اند عرضه می کند.حجم داخلی کارخانه ی انرژی با قرار دادن دقیق و سازمان دهی ماشین آلات ان به ترتیب ارتفاع شکل گرفته است که باعث به وجود آمدن یک شیب بام مناسب برای اسکی کردن تا نه هزار مترمربع می شود.

برای مطالعه ی اصول معماری سبز وارد لینک مقابل شوید : معماری سبز


کارخانه پسماند انرژی
کارخانه پسماند انرژی

در قسمت بالای شیب افراد با تجربه تر می توانند به خاطر شیب بیشتر ورزش های حرفه ای تری را امتحان کنند. هنگامی که افراد آماتور و یا بچه ها در شیب پایین تمرین می کنند. اسکی بازان به کمک آسانسور شیشه ای به بالای این شیب صعود می کنند و می توانند که نگاه اجمالی به فعالیت ۲۴ ساعتی دستگاه زباله سوز داشته باشند.

برای مطالعه ویژگی های اقلیم گرم و خشک وارد لینک مقابل شوید : اقلیم گرم و خشک | طراحی اقلیمی


 

بازدید کنندگانی که به بالای قله ی مصنوعی کپن هیل می رسند حس تازگی یک کوه را در یک کشور مسطح درک می کنند. افرادی که اسکی باز نیستند می توانند از بوفه ی موجود در بام دیوار صخره نوردی مرکز تناسب اندام یا بلند ترین چشم انداز به فلات موجود در شهر لذت ببرند،قبل از اینکه از مسیر دررخت کاری شده پیاده روی ۴۹۰متری همراه با یک آبگیر و یک زمین کوهستانی که توسط گروه معمار منظره دانمارکی sla پایین بیایند.(طراحی کارخانه)


کارخانه پسماند انرژی
کارخانه پسماند انرژی

در این زمان  سقف بام سبز ده هزار متری به تصحیح ریز اقلیم چالش بر انگیز یک پارک جنگلی در ارتفاع ۸۵ متری پرداخته و ضمن جذب گرما و حذف ذرات معلق هوا و به حداقل رساندن آب جمع شده در مسیر تنوع زیستی منظر آنرا باز پس گیری می کند.زیر این سقف شیبدار کوره های سوزاننده فشار هوا و توربین ها سالانه ۴۴۰ هزار تن از پسماند را تبدیل به انرژی کافی برای رساندن الکتریسیته به گرمایش منطقه برای ۱۵۰ هزار خانه می شود.ضرورت به انجام رساندن این کار توسط کارخانه ی تولید انرژی از شفت های تهویه ی هوا تا ورودی هوا به تولید توپو گرافی متنوع یک کوه مصنوعی کمک می کند.یک لند اسکیپ ساخت بشر که در مواجه ی نیاز عملکردی از زیر سقف وخواسته ی طراح در بالای سقف شکل گرفته است.ده طبقه فضای اداری توسط شرکت arc اشغال شده است از جمله یک مرکز آموزشی ۶۰۰مترمربعی برای تور های دانشگاهی کارگاه های آموزشی و همایش های پایداری.(طراحی کارخانه)


 

بجای اینکه طراحی کارخانه را به عنوان یک بنای معماری منفرد در نظر بگیریم آنرا به عنوان یک فرصت برای زمینه ی محلی در نظر می گیریم که همچنین یک مقصد و یک چشم انداز مترقی برای شرکت خواهد بود. نمای کپن هیل شامل یک سری پنل ها آلومینویمی ۱.۲ارتفاع و ۳.۳ عرض  که با همدیگر پوشانی دارند می شود. در این بین پنجره های شیشه ای اجازه ی ورود نور خورشید را به عمق ساختمان می دهد. و همچنین باز شوهای بزرگ تری در نمای جنوب غربی،اتاق های کار طبقه ی اداری را روشن می کند.


روی طولانی ترین نمای عمودی ساختمان یک دیوار صخرهنوردی ۸۵ متری قرار گرفته که بلند ترین دیوار صخره نوردی مصنوعی در جهان است که همراه با چشم اندازهایی به درون ساختمان است.

یک سازه ی صنعتی در یک زمینه ی صنعتی حالا تبدیل به یک مقصد برای خانواده ها و دوستان شده است که از لحاظ اقصادی محیط زیستی و اجتماعی سود آور است.(طراحی کارخانه)


کارخانه پسماند انرژی
کارخانه پسماند انرژی

منبع:big.dk

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا