طراحی کتابخانه مدرن
طراحی کتابخانه مدرن

طراحی کتابخانه مدرن

طراحی کتابخانه مدرن اصول و قواعد خاص خود را دارد که با رعایت کردن آن می توانید  یک کتابخانه زیبا داشته باشید.  از کودکی به ما گفته اند کتاب خواندن یکی ازکارهای مفیدی است که ما می توانیم انجام دهید. هرچند که ما انسان ها کتاب خوانی نیستیم و کتاب هم قیمت خیلی بالایی پیدا کرده است اما داشتن یک کتاب خانه زیبا باعث شود که ما به سراغ کتاب خواندن برویم.

اگر به کتاب خواندن علاقه مند هستید ممکن است کمبود جا برای نگه داشتن کتاب هایتان شما را با مشکل مواجه کرده باشد از این رو بهترین گزینه تهیه یک کتاب خانه مدرن می باشد که باعث می شود شما بتوانید کتاب های خودتان را در آن جای بدهید. کتاب خانه نیز می تواند نقش خیلی مهمی در دکوراسیون خانه شما داشته باشد. طراحی کتابخانه مدرن می شود ه که شما از تمام قسمت های از خانه تان که قابل استفاده نیست استفاده کنید. طراحی یک کتابخانه مدرن به گونه‌ای است که هم به خانه شما جلوه می‌بخشد و هم فضایی برای نگهداری کتاب‌هایتان فراهم می‌کند. فضاهای خالی بدون کاربرد بهترین مناطق برای قرار گرفتن جعبه ‌های کتاب در خانه هستند.

طراحی کتابخانه مدرن
طراحی کتابخانه مدرن

انواع طرح کتابخانه مدرن

کتاب خانه های از کف خانه تا سقف خانه؛ استفاده از کتابخانه های که از کف اتاق شروع می شوند و تا سقف خانه ادامه دارند همیشه یکی بهترین گزینه برای افرادی است که به کتاب خواندن علاقه زیادی دارند. از این رو به خانه و اتاقتان نیز جلوه خاصی اعطا می کنید. این کتابخانه ها معمولا دارای قفسه های بزرگ هستند و شما به راحتی می توانید دون این قفسه ها لوازم و کتاب های خود را بچینید.در این نوع کتاب خانه ها می توانید از لوازم دکوری و تزئینی و همچنین گلدان های زیبا و رونده نیز استفاده کنید و کتاب خانه خودتان جلوه زیبا ببخشید. در اتاق‌های نشیمن کوچک، اتاق‌ خواب‌های با زیربنای کم و حتی در دفاتر کاری که چندان بزرگ نیستند می‌توان با استفاده از این کتابخانه‌ها فضای مرده عمودی اتاق را زنده کرد و حداکثر استفاده را از محیط برد.

برای سفارش طراحی سه بعدی ، سفارش طراحی روف گاردن و سفارش طراحی محوطه و فضای سبز به سایت هورنو مراجعه کنید.

کتابخانه مدرن و کتابخانه‌ های جعبه ای؛ این نوع کتاب خانه ها به دیلیل ساختار ماژولارشان با بیشتر فضای خانه هماهنگ می شود و به راحتی نیز می توانید آن را جابجا کنید. این نوع کتابخانه های مدرن در بین کتابخانه مدرن محبوبیت بیشتری دارند. کتاب خانه های جعبه ای از مجموعه قفسه های جعبه‌ مانندی ساخته شده‌اند که می‌توانند با ساختاری منظم یا نامنظم کنار هم قرار بگیرند. به عنوان یک تکنیک می توانید بعضی از قفسه های این کتاب خانه را خالی نگهدارید این کار می تواند به صورت منظم انجام شود اما اگر نا منظم باشد جلوه بیشتری دارد.

کتابخانه مدرن و تقسیم ‌کننده‌ های کاربردی؛ در بعضی از ساختمان ها می توان برای این که یک فضا را به دو بخش مختلف تقسیم کرد و به جای این که از پارتیشن استفاده شود از قفسه های کتاب و  یا کتاب خانه های مدرن استفاده کرد. این نوع قفسه های کتاب برای اینکه قسمت های از اتاق که از دیگر قسمت ها جدا شده است از کمبود نور مواجه نشود قسمت تکیه گاه ندارد ومی توانید برای مواجه نشدن با کمبود نور ، بعضی از قفسه ها را خالی نگه دارید. باقی قفسه ‌ها را هم می توانید با وسایل تزئینی، گیاهان آپارتمانی و یا فقط با کتاب پر کنید. با جابه‌جا کردن محتویات قفسه ها یا تغییر وسایل تزئینی خیلی راحت می توانید نمای کتابخانه را تغییر دهید. اگر در خانه شما خاک زیادی روی وسیله ها قرار می گیرد می توانید برای قفسه کتاب ها از درب های شیشه ای نیز کمک بگیرید.

قفسه های سیمی برای طراحی کتابخانه مدرن؛ از وقتی که قفسه های سیمی روی کار آمده اند خیلی نگذشته است و می توان این گونه اعلام کرد با این که خیلی مدت زمانی از روی کار آمدن این قفسه ها نگذشته است اما محبوبیت زیادی کسب نموده اند. این قفسه های به خاطر ظاهر فلزی که دارند و بدنه آن ها باریک است. ظاهر مدرنی به خود گرفته اند و مورد پسند افراد هستند. از طرفی قفسه های سیمی حتی در کوچک ترین فضاها نیز از نظر بصری شلوغی ایجاد نمی کنند و همین باعث استقبال مردم به این نوع از کتاب خانه ها شده است. اگر در دکوراسیون و چیدمان به دکوراسیون صنعتی و بافت متضاد علاقه دارید بدون شک عاشق این نوع قفسه های سیمی خواهید شد.

طراحی کتابخانه مدرن
طراحی کتابخانه مدرن
طراحی کتابخانه مدرن
طراحی کتابخانه مدرن

طراحی کتابخانه مدرن  به صورت کتاب خانه های راهرویی یکی از مناسب ترین گزینه  برای دیوار خانه می باشد که ممکن است همیشه خالی باقی بماند. شما می توانید به راحتی از دیوار خانه های تان برای کتاب خانه و قفسه بندی خانه استفاده کنید و جلوه زیبایی به خانه خودتان بدهید.

کتاب خانه های زیر پله ها یکی از بهترین گزینه ها برای  استفاده از فضای زیر راه پله می باشد که از آن استفاده چندانی نمی شود. برای طراحی کتابخانه مدرن حتما نیاز نیست به سراغ افراد خاصی بروید فقط کافی است که از فضای در خانه خودتان که کمتر استفاده می شود بهترین استفاده را داشته باشید. فقط کافی است که شما به این دلیل که در این نقاط ممکن است نور کافی وجود نداشته باشد  نورپردازی های لازم را انجام بدهید تا  کتاب خانه شما با نورپردازی جلوه زیباتری به خود بگیرد.

جمع بندی

در این محتوا در مورد طراحی کتابخانه مدرن می پردازیم و این که چند نوع کتابخانه مدرن وجود دارد.

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا