Al Hosn Palace of the Emirates
Al Hosn Palace of the Emirates

قصر الحسن | یک بنای مذهبی مدرن در امارات !

Al Hosn Palace of the Emirates
Al Hosn Palace of the Emirates
Al Hosn Palace of the Emirates
Al Hosn Palace of the Emirates
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: 2019
کاربری: مذهبی
معمار: نا معلوم
مکان: ابوظبی،امارات

قصر الحسن | یک بنای مذهبی مدرن در امارات !

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

قصر الحسن | فضای مذهبی مدرن

معماران: CEBRA

مساحت: 1100 مترمربع

سال: 2019

مکان: امارات متحده عربی


برای مطالعه ی مقاله ی طراحی خانه وارد لینک زیر شوید: طراحی پلان و مقطع خانه

شرح متن توسط معماران تهیه شده است. دپارتمان فرهنگ و توریسم ابو دبی و معماری سبرا موسلح جدید را به عنوان بخشی از فضای بزرگ تر اطراف قصر ال حسن در در ابوظبی مرکزی تکمیل کرده است.(قصر الحسن-بنای مذهبی مدرن)

فضای تاریخی. در مرکز کلان شهر مدرن ابو دبی قدیمی ترین و مهم ترین ساختمان شهر یعنی قصر ال حسن(بنای مذهبی مدرن) قرار دارد. این ساختمان تاریخی در قرن 18 ام برای محافظت از چاه های آب تازه ابو دبی ساخته شد و بعدا به عنوان یک اقامتگاه پادشاهی و ساختمان دولتی درآمد. قبل از شهرنشینی جزیره ابو دبی قلعه اولین چیزی بود که ملاقات کنندگاه هنگام ورود می دیدند، یک نقطه مشخصه که به شکل یک مجسمه از خاک برخاسته و به طور تحت الفظی نقطه ظهور شهر ابو دبی است.


Al Hosn Palace of the Emirates
Al Hosn Palace of the Emirates

برای مطالعه اقلیم گرم و خشک وارد لینک زیر شوید: طراحی اقلیمی گرم و خشک

قصر ال حسن(بنای مذهبی مدرن) شامل 140000 مترمربع پارک فرهنگی اطراف قلعه می شود و پاز دهه 1980 مرکز فرهنگی شهر نام نهاده شده است. این دو ساختمان با هم میراث مدرن و تاریخی ابو دبی را معرفی می کنند.

معرفی دوباره مناظر کویری ساحلی. نقشه جامع با استفاده از تقسیم قطری محل به دو بخش مناظر متناقض، بر این دوگانگی تاکید می کند. از یک طرف، مناظر کویری صاف و نرم و باز در اطراف قلعه، ساختمان آن را به عنوان یک نقطه مشخصه آزاد در شن ها که مانند این است که قبل از رشد سریع شهر مدرن وجود داشته است. از طرف دیگر یک فضای صاف با گیاهان در اطراف پایه فرهنگی، مناظر کویری را با یک سازه شبکه ای شهر مدرن ترکیب می کند.

نقشه جامع دو نوع منظره را از طریق یک فضای شهری عمومی که دارای ترک ها و شکل های هندشی نامنظم است و از الگوهای ترک گل مربوط به مناظر کویری ساحلی و نمکزارهای اطراف شهر الهام گرفته شده است، جدا می سازد. این اشکال انتقال از ماسه طبیعی به روسازی های شهری را مرتبط ساخته و به عنوان مولفه های طراحی برای کل محل برای تشکیل یک روایت قوی و ریشه دار در مناظر اصلی به خدمت گرفته می شوند.


Al Hosn Palace of the Emirates
Al Hosn Palace of the Emirates

هندسه ها به صورت عمدی در محلی بین ساختمان و مناظر فرود می آیند. در طول منطقه انتقالی، مناظر از نقشه های افقی به سطوح کج تغییر یافته و به تدریج به ساختمان های طبیعی تبدیل می شوند و با موسلح اوج می گیرند. تمام مولفه ها از سواحل تا احجام ساختمانی، با پارک ادغام می شوند تا به صورت یک منظره طبیعی دربیایند و قلعه و پایه فرهنگی را به عنوان مهرهای اصلی بصری رها می کنند.(قصر الحسن-بنای مذهبی مدرن)

ال موسلح. به عنوان یک المان مهم در پارک فرهنگی، سالن دعا در ضلع شمال شرقی محل به عنوان مجموعه ای از ساختمان های در هم تنیده که یک سازه غار مانند را تشکیل می دهند قرار گرفته اند و  قسمتی از مسیر را به سمت آب هل می دهند. موسلح در داخل آب برای ایجاد یک مانع خصوصی بدون استفاده از دیوار قرار گرفته است که فضاهای آرام و منزوی بدون آشفتگی های بصری برای دعاکنندگان فراهم می آورند. به طور همزمان آب به عنوان نمادی از جریان پاک روحانی در اطراف و بین فضاهای داخلی جریان دارد. فضاهای مستقل با استفاده از لوله های شیشه ای به هم متصل شده اند که از روی آب پل می زنند که به صورت نمادین ذهن انسان را هنگام عبور از مسیرهای روشن از یک طرف به سمت دیگر، پاک می گرداند.


Al Hosn Palace of the Emirates
Al Hosn Palace of the Emirates

در قصر الحسن هر حجم شامل عملکرد خود آن می شود که جانمایی سطح دو جریان آینه شده را ایجاد می کند جایی که زنان و مردان عبادت کننده به ترتیب در طول فضاهایی که یک تجربه فضایی شناور ایجاد می کند و با پیروی از تشریفات مذهبی رشد می کنند. با راه رفتن از فضای باز پارک از طریق گذرگاه های باریک بین سنگ ها سروصدا و شلوغی زندگی شهری کم کم کنار می رود و ملاقات کنندگاه وارد یک سالن های ورودی غار مانند می شوند که می توانید قبل از دعا استراحت کرده و صحبت کنید. تجربه و فضایی که مرتبط با غار حرا است جایی که حضرت محمد اولین وحی خود را دریافت کرد. در اینجا به سمت فضای شستشو برای وضو و آمادگی روحی برای دعا می شویم و در نهایت به سالن های بزرگ دعا می رسیم. سالن های دعا به سمت قبله قرار گرفته اند در حالی که کتیبه هایی با استفاده از بتن بر روی سنگ حجاری شده اند و از پنجره رو به بیرون قابل مشاهده هستند.(قصر الحسن-بنای مذهبی مدرن)


Al Hosn Palace of the Emirates
Al Hosn Palace of the Emirates

اشکال هندسی مناظر و ساختمان ها در فضای داخلی به عنوان مناظر معلق قرینه سازی شده اند و همان الگوی ترک ها را داشته و به عنوان نورگیرهایی با بازشدگی های دایره ای کوچک سوراخ شده در سقف و یا نزدیکی آن عمل می کنند. سوراخ های دایره ای امکان ورود روشنایی روز را فراهم آورده و با طناب های آویزان ترکیب می شوند. آن ها در ترکیب با هم مانند یک ستاره به نظر می رسند ستاره ای که بادیه نشینان برای دریانوردی به آن خیره می شدند. در حالی که سالن های ورودی و فضاهای شستشو شامل نورگیرهای بتنی  می شوند و در فضای داخلی سالن های دعا با مس پوشانده شده اند که انعکاس بی پایانی از نور ایجاد می کند و نماد گیتی بوده و جزئیات سقف را به شمای کلی متصل می سازد. و نشان دهنده این است که انسان چگونه همواره به سمت آسمان نگاه می کند و منعکس شده از وجود خود یک فرد است.(قصر الحسن-بنای مذهبی مدرن)


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا