لوور ابوظبی
..لوور ابوظبی.

لوور ابوظبی ( Louvre Abu Dhabi )

لوور ابوظبی
لوور ابوظبی
لوور ابوظبی
لوور ابوظبی
لوور ابوظبی
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

لوور ابوظبی ( Louvre Abu Dhabi )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

لوور ابوظبی

نمایشگاه موزه‌ها

ابوظبی، امارات‌متحده‌عربی

معماران: آتلیه ژان نوول

مساحت: ۹۷۰۰۰.۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۷

همه آب و هوا استثنا هستند. هوای گرم وقتی سرد می‌شود. خنکتر شدن در مناطق استوایی. مردم در برابر شوک حرارتی مقاومت نمی‌کنند در برابر آثار هنری هم مقاومت نمی‌کنند. چنین مشاهدات اولیه ای بر لوور ابوظبی تاثیر گذاشته‌اند. این کشور می‌خواهد با ترکیب نور و سایه، انعکاس و آرامش، دنیایی پر استقبال را ایجاد کند. لوور ابوظبی می‌خواهد که به یک کشور، به تاریخ خود، به جغرافیای آن، بدون تبدیل شدن به ترجمه مسطح، یعنی تكرار بيمورد که منجر به ملالت و عرف می‌شود، تعلق داشته باشد. همچنین هدف از آن تاکید بر شیفتگی ایجاد شده از سوی برخوردهای نادر است.

لوور ابوظبی
لوور ابوظبی

پیدا کردن یک مجمع‌الجزایر ساخته‌شده در دریا غیر معمول است. حتی غیر معمول تر از اینکه ببینید توسط چتر ایجاد کننده نور از آن محافظت می شود.

امکان دسترسی به موزه با قایق یا پیدا کردن یک پل شناور برای رسیدن به آن با پای پیاده از ساحل به همان اندازه فوق‌العاده است، پیش از آن که مهمان زیادی که مشتاق دیدن مجموعه‌های منحصر به فرد هستند، در کتابفروشی های اغوا کننده، یا چشیدن چای محلی، قهوه و مواد خوراکی مورد استقبال قرار می گیرند.

آن هم یک مکان آرام و هم پیچیده است. در میان مجموعه‌ای از موزه‌ها که تفاوت‌ها و اصالت خود را پرورش می‌دهند.

این پروژه‌ای است که بر روی نماد اصلی معماری عرب بنا شده است: گنبد. اما در اینجا با تغییر آشکار آن از سنت، این گنبد مدرن شده است.

لوور ابوظبی

یک گنبد دوگانه به قطر ۱۸۰ متری ، با ارائه هندسه افقی، کاملا ساطع شده، یک ماده ريزبافت‌ به طور تصادفی و با ایجاد سایه با استفاده از نور خورشید. گنبد در زیر نور خورشید ابوظبی می درخشد. در شب، این منظره حفاظت‌شده بخشی از نور در زیر گنبد پر ستاره است.

لوور ابوظبی، مقصد نهایی یک گردش شهری، یک باغ در ساحل، پناه‌گاه خنک، پناه‌گاه نور در طول روز و عصر تبدیل می شود و زیبایی‌شناسی آن با نقش آن به عنوان پناهگاهی برای ارزشمندترین آثار هنری است.

طراحی

ژان نوول، معمار برنده جایزه پریتزکر در جستجوی مفهوم لوور ابوظبی در فرهنگ معماری عربی سنتی بود. نوول یک رویکرد بافتی به این سایت داشت، لوور ابوظبی را به عنوان شهر موزه در دریا طراحی کرد. مجموعه مغایر از ساختمان‌های سفید از شهرک‌های مدینا و کم‌ارتفاع عرب الهام می‌گیرند. در مجموع ۵۵ ساختمان مجزا، از جمله ۲۳ گالری، این شهر موزه را تشکیل می‌دهند. نمای ساختمان‌ها از ۳،۹۰۰  پنل بتونی با کارایی بسیار بالا (UHPC)ساخته شده است.

لوور ابوظبی
..لوور ابوظبی.

یک گنبد عظیم با قطر ۱۸۰ متر، بخش اعظم شهر موزه را پوشش می‌دهد و از دریا، مناطق اطراف و شهر ابوظبی قابل‌رویت است. این گنبد توسط شرکت اتریشی Waagner Biro ساخته شده است که در سازه های فولادی تخصص دارد. این گنبد از هشت لایه مختلف تشکیل شده است: چهار لایه خارجی که از فولاد ضد زنگ و چهار لایه داخلی که از آلومینیوم ساخته شده‌اند و با قاب فولادی پنج متر ارتفاع دارند. این چارچوب متشکل از ۱۰،۰۰۰  مولفه سازه ای از پیش مونتاژ شده ۸۵ عنصر فوق‌العاده ساخته شد که هر کدام تا ۵۰ تن وزن دارند.

الگوی پیچیده گنبد، نتیجه یک طرح هندسی بسیار مطالعه شده می‌باشد. این شامل همکاری نزدیک بین تیم طراحی معماری در آتلیه ژان نوول و مهندسین سازه‌ای در شرکت مهندسی BuroHappold بود. این الگو در اندازه‌های مختلف و زوایای مختلف در هشت لایه تکرار می‌شود. هر شعاع نور باید قبل از اینکه ناپدید شود، به هشت لایه نفوذ کند. نتیجه یک اثر سینمایی است چون مسیر خورشید در طول روز پیشرفت می‌کند. در شب، ۷،۸۵۰  ستاره را داخل و خارج قابل رویت است. این اثر به نام باران نور نامگذاری شده است، این اثر موضوع بسیاری از مدل‌ها و در طول سال‌ها بوده است و یکی از ویژگی‌های بارز این مفهوم است.

این گنبد تنها توسط چهار ستون دائمی که هر یک ۱۱۰ متر از هم فاصله دارند، پشتیبانی می‌شود. اینها در داخل ساختمان‌های موزه پنهان هستند تا این تصور را ایجاد کنند که گنبد شناور است. ارتفاع گنبد داخلی ۲۹ متر از سطح زمین تا زیر روکش فلزی است. بلندترین نقطه گنبد، ۴۰ متر بالاتر از سطح دریا و ۳۶ متر بالاتر از سطح زمین است.

لوور ابوظبی
لوور ابوظبی

طراحی موزه، همکاری بین طراحی سنتی و تکنیک‌های ساخت‌وساز مدرن است. محیط آرام بازدیدکنندگان را تشویق می‌کند تا از رابطه همیشه در حال تغییر بین خورشید و گنبد و دریا، ساختمان‌ها و زمین لذت ببرند. مفهوم مهندسی پیچیده لوور ابوظبی را به یکی از خلاق‌ترین و چالش برانگیزترین پروژه‌های موزه تبدیل کرده است که در سال‌های اخیر ساخته شده است.

مرحله طراحی مفهوم برای پروژه لوور ابوظبی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ صورت گرفت. مراحل توسعه طراحی در سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ و ساخت این موزه از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ ادامه یافت. پیش از تکمیل این موزه لوور ابوظبی در سال ۲۰۱۵ برنده سه جایزه بین‌المللی شده است: برنده جایزه پروژه آینده در سال ۲۰۱۵، جایزه طراحی استیل اروپا در سال ۲۰۱۷ با واگنر بیرو ، متخصص گنبد لوور ابوظبی  و برنده جایزه برجسته ترین پروژه امارات متحده عربی از بخش مسابقه طراحی هویت در سال 2017  شد.

لوور ابوظبی
لوور ابوظبی

منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا