Swatch and Omega Campus
Swatch and Omega Campus

محوطه سواچ و امگا (Swatch and Omega Campus )

Swatch and Omega Campus
Swatch and Omega Campus
Swatch and Omega Campus
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

محوطه سواچ و امگا (Swatch and Omega Campus )

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

محوطه سواچ و امگا


ساختمان های اداری

مکان: بییل، سوئیس

معماران: معماران شیگرو بن

مساحت: 25000 مترمربع

سال: 2019


شرح متن توسط معماران تهیه شده است. این پروژه در 46778 مترمربع (503514 فوت مربع) بزرگترین پروژه معماران شیگرو بن و تا به امروز فراوان ترین پروژه چوبی جرم هیبریدی است و یکی از بزرگترین پروژه های چوبی جرم هیبریدی است. از طریق عملیات کاهش فجایع، شیگرو بن ابتدا اثر مستقیم تغییرات آب و هوا و فجایع طبیعی منجر به اثرات مختلف بر روی افراد و سیاره را تجربه کرد. تغییرات آب و هوا واقعیتی است که هم در چگئنگی زندگی و هم چگونگی ساخت باید به آن اشاره شود: تصمیمات شخصی ما برای کاهش مصرف انرژی و انتشار کربن می تواند جهان را تغییر دهد. با این وجود در .ضعیت حاضر از ساختمان سازی آینده و منفعت سیاره ما مورد توجه قرار نمی گیرد. با این هدف، معماران شیگرو بن ساختمان را به عنوان مدلی از توجه به محیط زیست با چوب ساختند. با وجود اینکه چوب یکی از قدیمی ترین مصالح ساختمانی است، مصاحی است که برای آینده نیز انتظار بیشتری از آن داریم.


Swatch and Omega Campus
Swatch and Omega Campus

محوطه سواچ و امگا یک پروژه ساختمانی چوبی تاریخی است که شامل سه ساختمان می شود: قرارگاه های سواچ (فضای اداری چند طبقه سواچ؛ کارخانه امگا) مرکز تولید ساعت های امگا و سیته دو تامپ3 (موزه سواچ و امگا و سالن کنفرانس). این ساختمان ها یک زبان طراحی، رنگ مصالح و رفتار زیست محیطی یکسان را به اشتراک می گذارند که برند متحد سواچ و امگا را منعکس می کنند در حالی که استقلال هر یک از ساختمان ها را از طریق شکل های سازه ای متناقض بیان می کنند.


Swatch and Omega Campus
Swatch and Omega Campus

قرارگاه سواچ سرگرم کننده، نوآورانه و محرک است. سازه سقف شبکه ای آن شامل 7700 تکه های چوبی بی نظیر است که توسط یک برنامه کاپیوتری تخصصی برای بهبود کارایی و به حداقل رساندن خطاها طراحی شده است. تمام قطعه های چوبی با دقت 1/0 میلی متری (003/0 اینچی) ساخته شده اند که به هر قطعه امکان چسبیدن کامل در محل را می دهد. در مقابل، کارخانه امگا ساختمانی محکم و دقیق و راست خطی صلب است. ساختمان آن به دلیل سازه چوبی بی نظیرش بی سابقفه است. سیته دو تمپ که متعلق به گروه سواچ است، 18 برند زیرشاخه ساعت را متحد می کند و به عنوان فصل مشترکی بین سواچ و امگا هم از لحاظ شکل بندی و هم از لحاظ فیزیکی عمل می کند: این ساختمان با طاق قرارگاه سواچ تقسیم می شود.


Swatch and Omega Campus
Swatch and Omega Campus

علاوه بر مزایای اکولوژیکی چوب، محوطه سواچ و امگا چندین روش زیست محیطی را به کار گرفته اند. برای رسیدن به مصرف پایین انرژی و محیط بهتر کار، تکنولوژی های جدید از قبیل گرمایش و سرمایش تابشی با پنل های سقفی فعال و همچنین لوله های آب قرار گرفته در دال های بتنی که امکان تهویه هوا بدون خدمات را فراهم میآورن، به کار گرفته شده اند. آب زیر زمینی به عنوان منبع گرما برای کاهش توان گرمایشی و سرمایشی مورد استفاده قرار گرفته اند. سقف هر سه ساختمان با پنل های فتو ولتائیک پوشش داده شده اند. هریک از فناوری های استفاده شده در پروژه تمایل به کاهش اثرات ساختمان بر روی سیاه زمین دارند و به عنوان معیاری برای ساختمان های آینده استفاده می شوند.


جدا از ویژگی های فنی اشاره شده، هر سه ساختمان ها برای راحتی کارمندان طراحی شده اند که هم تولید و هم تندستی را بهبود می بخشند. محیط های چوبی معروف به منجر شدن به شادی بیشتر ساکنان هستند. درحالی که بیشتر اتاق ها دارای جنبه های زیبایی شناختی نیستند ولی کارخانه امگا از گرمی و صمیمیت چوب بهره می برد. اتاق های استراحت آن مجهز به بازشدگی های شیشه ای تمام قد است که فضایی داخلی- خارجی ایجاد می کند. قرارگاه سواچ وسیع و باز است با جنبه های بصری و فیزیکی سه بعدی در تمام ساختمان که احساس بازشدگی و اتحاد را همزمان با افزایش ارتباط بهبود می بخشد. به لطف طراحی اکوستیک دقیق آن، فضاهای کار سطح مطلوب و راحتی از سروصدا را حتی در کل شرکت حفظ می کنند.


منبع:archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا