ساختمان دروازه علم سِرِن
ساختمان دروازه علم سِرِن

مرکز آموزشی ساختمان دروازه علم سِرِن طراحی شده توسط رنزو پیانو

ساختمان دروازه علم سِرِن
ساختمان دروازه علم سِرِن
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

زمان: در حال تکمیل
کاربری: آموزشی
معمار: رنزو پیانو
مکان: سوئیس

مرکز آموزشی ساختمان دروازه علم سِرِن طراحی شده توسط رنزو پیانو

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

مرکز آموزشی ساختمان دروازه علم سِرِن  

2018 – در حال انجام

مکان:ژنو، سوئیس

معمار: رنزو پیانو

برای مطالعه ی زندگی نامه رنزو پیانو وارد لینک روبرو شوید: رنزو پیانوآثار رنزو پیانو

CERN به عنوان بخشی از مأموریت های خود برای آموزش و مشارکت عموم مردم در علم و به اشتراک گذاری دانش و فناوری با جامعه، راه اندازی دروازه علم، تسهیلات جدیدی برای آموزش علمی و دستیابی به اطلاعات است. هدف از این پروژه ایجاد مرکز آموزش و فرهنگ علمی برای الهام بخشیدن به نسل های جوان با زیبایی علم است. این ساختمان با هدف جذب مخاطبان در هر سنی، شامل فضاهای نمایشگاهی الهام بخش، آزمایشگاه های آزمایشگاهی دستی علمی برای کودکان و دانش آموزان از مقطع ابتدایی تا دبیرستان و یک سالن آمفی تئاتر بزرگ برای میزبانی رویدادهای علمی برای متخصصان و افراد غیر متخصص خواهد بود.


ساختمان دروازه علم سِرِن
ساختمان دروازه علم سِرِن

دروازه علم در یک ساختمان جدید، در سایت میرین CERN، مجاور یکی دیگر از بناهای نمادین CERN، جهان و علم و نوآوری برپا می شود. این بنا با ردپای 7000 متر مربع، فضاها و فعالیتهای متنوعی را ارائه می دهد، از جمله نمایشگاه هایی که اسرار طبیعت را توضیح می دهد، از بسیار کوچک (ذرات ابتدایی) گرفته تا بسیار بزرگ (ساختار و تکامل جهان). در این نمایشگاه همچنین شتابدهنده ها، آزمایش ها و محاسبات CERN، نحوه استفاده دانشمندان از آنها در اکتشافات خود و چگونگی بهره گیری از فن آوری های CERN در جامعه به نمایش گذاشته می شود. آزمایش دستی یک ماده اصلی در برنامه آموزشی دروازه خواهد بود و به بازدید کنندگان این امکان را می دهد تا تجربه دست اول را از آنچه دوست دارند یک دانشمند باشد تجربه کنند. همه جانبه موجود، تفکر انتقادی، ارزیابی مبتنی بر شواهد و استفاده از روش علمی، ابزارهای مهمی را در همه زمینه های زندگی تقویت می کند. (مرکز آموزش)

برای مطالعه ی طراحی ساختمان های اداری وارد لینک روبرو شوید: طراحی ساختمان اداری – طراحی نمای ساختمان اداری


ساختمان دروازه علم سِرِن
ساختمان دروازه علم سِرِن

با الهام از امکانات منحصر به فرد CERN، از جمله بزرگ Hadron Collider (LHC)، بزرگترین شتاب دهنده ذرات جهان، معماری دروازه Science از خلاقیتی که دنیای تحقیق و مهندسی را توصیف می کند، تجلیل می کند. عناصر معماری مانند لوله هایی که به نظر می رسد در فضا به حالت تعلیق در می آیند، فناوری پیشرفته ای را که برپایه پیشرفته ترین تحقیق است که درک ما را از ریشه های جهان به عقب بازگرداند، برانگیخته است.(مرکز آموزش)

بنابراین، چهار عنصر اصلی به چشم انداز معماری شکل می دهد: “پل”. این ستون فقرات است که در طی آن مجموعه ای از نمایشگاه ها و فضاهای آموزشی شکل می گیرد. این پل به عنوان خیابانی که 6 متر از سطح زمین بلند شده و از مسیر دو میرین عبور می کند، تصور می شود. “جمع کننده های فتوولتائیک”. سه صفحه فوتوولتائیک مربعی به طول 40 40 40 متر بالای سه غرفه مربوطه شناور هستند. غرفه مرکزی شامل کلاسهای درس است. در بالای محل پذیرش قرار دارد، این مکانی است که گردش اصلی عمودی پل را به زمین وصل می کند.(مرکز آموزش) غرفه شمالی به عنوان یک فضای بسیار انعطاف پذیر تصور می شود که می تواند به عنوان یک اتاق کنفرانس 900 کرسی خدمت کند، در سه فضای مستقل تقسیم شود یا دو مکان کوچکتر و یک فضای تمام قد برای نمایشگاه های علمی در نظر گرفته شود. غرفه جنوبی قرار است دارای نمایشگاه های تعاملی باشد. “تونل”. دو لوله، در سطح پل مطرح شده است تا نمایشگاه های دائمی و موقت CERN را در خود جای دهد. در داخل تونل ها، بازدید کننده در محیطی نمایانگر تونل های شتاب دهنده 100 متری زیر زمین غوطه ور می شود، جایی که آزمایش علمی پرده از عمیق ترین رازهای ماده می گذارد. -جنگل”. طبیعت همان چیزی است که همه چیز را به هم متصل می کند، ساختمانهای موجود با امکانات جدید. طبیعت یک تجربه عابر پیاده عالی ایجاد می کند. جنگل با 400 درخت خود می خواهد بگوید که تمام اکتشافات مربوط به طبیعت است، مهم نیست که این مقیاس چیست.(مرکز آموزش)

منبع:rpbw.com

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا