مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین

مرکز آموزشی پوان (Poan Education)

مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین
جهت نمایش تصاویر با کیفیت اصلی بر روی آن ها کلیک نمایید.

مستند این بنا

برای مشاهده کلیک نمایید

تصاویر 360 درجه

برای مشاهده کلیک نمایید

معمار: نا معلوم

مرکز آموزشی پوان (Poan Education)

در صورتی که تصویر نقشه برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .

مرکز آموزشی پوان

مهدکودک ، طراحی داخلی

مکان: ژانژو ، چین

معماران: دفتر پاندا

مساحت: 470.0 متر مربع

سال: 2019

این پروژه در یانگشاو ، شهری در سطح بخش از جنوب فوجیان در چین واقع شده است. با پیشرفت این جامعه ، نسل جوان غالباً در خارج از شهر به دنبال فرصت های شغلی هستند. در نتیجه فرزندانشان که آنجا را ترک کرده اند تبدیل به پلی شده اند که آنها را به والدینشان مرتبط می کند. والدین دوست دارند فرزندانشان آموزش بهتری ببینند و به آنها این امکان را بدهند که در خط شروع پیروز شوند. با این حال ، آنها با تحمیل این استرس و عجز در زندگی به واقعیت پشت پا زده اند.

مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین

یکدست بودن روش های آموزش کودکان مشکلی رایج است که به دلیل فقدان سالن ها و امکانات تفریحی و کمبود مربیان جوان ، بیشتر شهرهای سطح پایین در چین با آن روبرو هستند. برای سازگارشدن با محیط آموزشی کودکان در چین ، ما تحقیق و تحلیل نظام‌مند انجام داده ایم.

طراحی ما مبتنی بر روش هرمی است که توسط مربی هلندی ون کویک ارائه شده است ، که ترکیبی از رویکردهای جامع و متوالی سنتی با هدف (به ترتیب) رشد طبیعی و ارتقاء خود مدیریتی در کودکان و ترغیب یادگیری توسط معلمان است. معلمان در این روش نقش راهنما و چالشگر را ایفا می کنند تا به صورت اساسی الگوی سنتی آموزش که معلمان در آن مدیر هستند را تغییر دهند.

مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین

آنالیز جغرافیایی طرح

این پروژه در یک فروشگاه تجاری در یکی از محله های این شهرستان با ترابری مناسب واقع شده است. سطح تک طبقه کوچک و تنگ است و بنابراین ما باید برای طراحی و برنامه ریزی برای جمعیت هدف ، آنالیز سیستماتیک و موقعیت یابی پروژه را انجام دهیم.

مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین

روش های طراحی

هدف این پروژه ایجاد فضایی چند منظوره است که در آن کودکان و معلمان می توانند با هم کاوش و بررسی کنند ، بازی کنند ، زندگی کنند و با هم بیاموزند. در ابتدا ، ما خطوط سه لایه اصلی معماری را مورد تحلیل قرار دادیم و طبقه همکف فروشگاه تجاری را با ایجاد دو منطقه با همبستگی چندگانه بازسازی کردیم.

ما ده استوانه با اندازه متفاوت مانند قارچ های پراکنده در جنگل را در دو منطقه قرار دادیم. این طرح نه تنها باعث بهبود مشخصه ترکیبی فضا می شود بلکه به کودکان کمک می کند تا توانایی هایشان را برای بررسی دوراندیشی ، حشرونشر داشتن و سازه شناختی فضایی توسعه دهند.

مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین

مطالعات معاصر درمورد كودكان نشان داده است كه شناخت فضايي به اندازه مهارت هاي كلامي و رياضي از اهميت بسياري برخوردار است و افزايش دشواري در بررسی فضایی مي تواند به كودكان كمك كند تا اندازه هيپوكمپ و تعداد سلول هاي عصبي را افزايش دهند.

از طریق استوانه ها ، ما خطوط پویای عمودی و افقی این فضا را برنامه ریزی می کنیم تا کودکان بتوانند در این فضا  بازی و کشف کنند. در عین حال ، ما ویژگیهای مختلف کارکردی در این فضا را نیز برای رفع نیازها در نظر می گیریم.

به عنوان مثال ، از طریق اتصال استوانه شیشه ای آکرلیک شفاف ، کودکان می توانند هنگام راه رفتن در فضاهای گوناگون ، این فضا را از زوایای مختلف مشاهده کنند که این امر باعث افزایش عملکردهای بدنی کودکان و تجربه فضایی آنها می شود.

مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین

قوس، بهترین توضیح در مورد چگونگی محافظت از فرزندانمان است. ما از امتداد قوس برای القاء احساس امنیت در تخیل کودکان، استفاده می کنیم.

ما قفسه ها را در محل عبور قرار می دهیم تا ارتباط معلمان و کودکان را تسهیل کنیم. سرسره و استخر توپ همیشه مورد علاقه کودکان بوده است.

از این طرح در مقیاس بزرگسالان انتظار می رود که معلمان بتوانند آزادانه با کودکان بازی کنند. همکف شیشه ای سیب بزرگ، محکی برای آماده کردن مبارزان کوچک است. اگرچه زمین بازی کوچک است ، اما هنوز هم بهترین مکان برای برقراری ارتباط کودکان با یکدیگر است.

مرکز آموزشی پوان چین
مرکز آموزشی پوان چین

راه پله های منتهی به طبقه دوم و سوم با پوشش نرم و ضخیم پوشیده شده است تا از عبور نرمال کودکان اطمینان حاصل شود و به طور موثر آسیب های ناشی از اتفاقات را کاهش دهد.

کلاس ها با افزایش فضاهای روشن شیشه ای قوسی شکل، به منظور افزایش شفافیت فضا و وسعت چندبرابری فضای باریک جدا می شوند.

ما همچنین یک کلاس دو دره منعطف طراحی کرده ایم که با یک درب ریلی بالارونده مخفی از هم جدا می‌شود تا بتواند فضای آموزشی منعطفی را برای دوره های مختلف در اختیار کودکان و معلمان قرار دهد. این کار همچنین به شکستن فضای “تدریس کلاسی سنتی” در مهد کودک کمک می کند، زیرا ما به اینکه کودکان زمینه های جالب تری برای کاوش و آموزش تعاملی بیشتر با معلمان برای مشارکت برابر در فرایند ایجاد دانش ارائه کنند، احترام می گذاریم.

ما معتقدیم که چنین گروهی از کودکان هنوز هم در بسیاری از شهرهای چین وجود دارند. امیدواریم با آوردن این ایده آموزش بهتر و ایجاد تعاون در طرح ، خدمات بیشتری را برای کودکان چینی به انجام برسانیم تا به جانشین کوچک خود در آینده خدمت کنیم.

منبع: archdaily

علاقه‌مند به طراحی معماری و مطالعات در حوزه های مربوطه
گزارش خطا
تصاویر 360 درجه
در صورتی که تصاویر برای شما نمایش داده نمی شوند لطفا از نرم افزار تغییر آیپی ( فیل.تر..شکن) استفاده نمایید .
    مستند های مرتبط با این بنا